Nu Online
Momenteel zijn er 245 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Thema Amerika

  7-11-2012 9:19:35
Best bruidjes,
Omdat we op huwelijksreis gaan naar de west kust van Amerika.Zouden we graag ons trouwfeest rond dat thema maken.Ik had al gedacht van de tafels naar de de steden te noemen die we gaan bezichtigen.Mijn vriend is zot van Las Vegas dus dat wou ik voor de hoofdtafel nemen. Maar hoe pak ik het nu verder aan voor de gasten hun plaats te geven.Ik lees soms op het forum dat mensen zelf hun vliegtickets maken, maar ik weet niet hoe daar aan te beginnen.En ook nog welke bedankjes zou ik kunnen gebruiken en versiering voor dat thema.Alle tips zijn welkom.
Groetjes

Karin
30-3-2013
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1966


kelly
13-7-2013
 Meld misbruik7-11-2012 11:41:36

Heb eens gezien bij vrienden, als enveloppedoos zo een amerikaanse brievenbus maar weet niet vanwaar het kwam...



Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik7-11-2012 16:34:16

Hey Karin,

Hier een ideetje waar je misschien iets mee bent. Wij gingen het eerst doen op onze trouw, maar wegens (financiële) omstandigheden hebben we het achterwege gelaten. We waren van plan om een poker- of roulettetafel + croupier te huren (dit is echt wel nog betaalbaar). We gingen (in het geval van de pokertafel) aan iedereen een chip geven in de kleur van hun tafel (2 vliegen in 1 klap, weten ze meteen waar ze zitten) en tijdens de speech zeggen dat iedereen tot de openingsdans per chip 1 spelletje poker kon spelen (de winnaar kreeg dan de chips van de verliezers en zou hiermee kunnen verder spelen als hij dat zou willen), en dat net voor de openingsdans de persoon met de meeste chips (indien meer dan één werken met een loting ofzo) een goeie fles champagne kon winnen. Daarna gingen we de pokertafel laten staan tijdens het dansfeest, zodat de mensen die niet graag dansen daar nog een spelletje konden spelen. We hebben het niet volledig uitgewerkt (omdat ons budget snel op was), maar het leek ons op zich wel haalbaar...



Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik7-11-2012 16:40:29

Als bedanking, een 'chip' die ze kunnen gebruiken voor hun boodschappen, met jullie naam en datum op...
Wat de uitnodigingen betreft, ik wil zeker niet gemeen overkomen ofzo, maar als je nog nooit iets ontworpen hebt en ook niet echt weet hoe photoshop en illustrator werkt, zou ik er zelf niet aan beginnen maar iemand proberen te vinden die (gratis of goedkoop) iets voor jullie kan ontwerpen, want anders zou je misschien teleurgesteld zijn over het resultaat.
Nog een ideetje voor de tafelnamen, en misschien vooral leuk indien de mensen aan de tafels mekaar niet altijd even goed kennen: je geeft ieder koppel of iedere persoon een stukje karton (mooi afgewerkt natuurlijk) met hierop een stukje landkaart. Als ze aan hun tafel komen, moeten alle tafels om ter eerst (of gewoon voor het amusement) met de andere koppels/mensen aan hun tafel samenwerken om al hun stukjes samen te leggen tot het grondplan van de stand/de staat waar ze aan zitten. Klinkt ingewikkeld, I know :-)



Jana
6-7-2013
 Meld misbruik8-11-2012 2:47:54

Hey Karin,

wij hebben ook het thema Amerika, dit omdat zowel mijn verloofde als ik regelmatig voor enkele maanden in de VS vertoeven voor ons werk en dit zo'n beetje onze tweede thuis is geworden. Onze uitnodigingen zijn vliegtuigtickets, die we niet zelf gaan ontwerpen maar bij cartarosa.be bestellen. Dit omdat zij dit aanbieden mét afscheurstrookje wat het voor ons afmaakt. Onze concept is dat de gasten met het vliegtuigticket toekomen op de cermonie-aansluitend feest zelfde locatie en dan samen met ons een roadtrip door de VS maken. Dus onze enveloppedoos gaan we overplakken met zelfgemaakte (en mss zelfs enkele echte als ik ze kan meepikken op het vliegtuig) custom declaration forms. Je kent het concept wel: gelieve al u goederen aan te geven voor u de VS binnenkomt enzo. De ceremonie en tafelschikking is volledig gebaseerd op een uit een grapje onstaan hobby van mijn verloofde en mijzelf. Wij zijn namelijk een verzameling begonnen van Amerikaanse nummerplaten (meer bepaald foto's ervan!) die we nemen van waar we die zelf tegenkomen in de VS. Op dit moment ontbreken we nog 4 staten ofzo. maar het coole hieraan, is dat iedere staat wel een slogan heeft bij die nummerplaat. Die slogan vertalen wij dan naar de persoonlijkheden van onze familie en vrienden of bepaalde staten passen goed bij hen en zo doen we de tafelschikking (iedere tafel = nummerplaat met slogan). Om dit duidelijk te maken, gaan we eerst en vooral gewoon op de achterkant van de wegbeschrijving de nummerplaat kleven. Dit om iedereen al wat nieuwsgierig te maken. Dan is ook onze ceremonie in het teken van die nummerplaten/vrienden groepen. Onze ceremonie is meer een bedankingsmoment toe naar al die mensen in ons leven en wat die voor ons betekend hebben. Dus tijdens de ceremonie begrijpen ze waarom die nummerplaat foto bij hun uitnodiging zat en waar ze moeten gaan zitten. op de tafel staat deze dan nog eens uitvergroot in karton. Onze menus zelf bevatten langs de binnenkant een kaart van de VS met de route doorheen al die nummerplaten/staen en is volledig opgebouwd in het concept van een roadtrip. Als tafelversiering gaan we naar de kringloopwinkel oa voor goedkope speelgoedautootjes. Onze bedankingsstickers zijn de nummerplaten van de eretafel maar ipv de nummerplaat code hebben we onze initiatelen en de datum dus dat werd dan DJ 060713. Enfin, zo ver staat het.
Wat jij kan doen, is alle plaatsen van je huwelijksreis linken aan tafels en personen (bvb. Grand Canyon voor avonturiers, Silicon Valley voor technologiemensen, LA voor the beach...) Ik moet eerlijk zeggen dat mits een goed uitgewerkt eenvoudig concept in je foto en een intuitieve computergeest kan je vrij veel doen met google afbeelding en paint. Ik heb alles in fotoshop gemaakt omdat ik hier toch vrij handig in ben. Maar er kan al veel in paint ook.
Wat wij ook gedaan hebben is voor onze huwelijkslijst gezien wij graag een bijdrage voor onze huwelijkreis willen, is zelf cadeaubons gemaakt met de activiteiten van onze huwelijksreis erop, die mensen dan kunnen geven. Bvb. Extra benzine voor de roadtrip, met dan een figuur van een jerrycan en dan gelieve het bedrag te omcirkelen enzo.
Hopelijk ben je er iets mee. groetjes Jana



Karin
30-3-2013
 Meld misbruik8-11-2012 9:08:47

Bedankt al voor de vele ideeën. Hier kan ik al heel veel mee.
Groetjes Karin


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...