Nu Online
Momenteel zijn er 28 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksreis

  5-11-2012 16:52:56
Hallo,

Wij trouwen op 31 augustus 2013 en gaan aansluitend op huwelijksreis. We zouden graag een "exotische,verre" reis maken (een reis die we wss niet meer kunnen doen als we kleine kindjes hebben), maar ze zou ook nog een beetje budgetvriendelijk moeten zijn. We dromen bv van zuid-afrika/australië maar dit is financieel echt niet mogelijk. Graag zouden we een combinatie van cultuur/natuur en strand willen. We zitten dan ook nog eens in september, op vele plaatsen is het dan orkaanseizoen. Hebben jullie enig idee??? En met welke organisatie zouden we dit best boeken?

Heel hard bedankt!!!!

Dorien
31-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 1373


Karen
13-7-2013
 Meld misbruik5-11-2012 16:56:52

Concrete ideetjes heb ik niet maar ik wou je wel even zeggen dat "orkaanseizoen" best kan meevallen hoor. Wij zijn dit jaar in september naar Punta Cana geweest (Dominicaanse Republiek) en het was daar volop orkaanseizoen..waar we helemaal niets van gemerkt hebben tijdens ons verblijf.
Vijftien dagen stralende zon en enkel op de laatste avond een regenbuitje.
Fijne zoektocht!



Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik5-11-2012 16:58:22

Wat is je budget? Wij zijn ook in september naar Florida geweest en daar viel dat orkaanseizoen nog goed mee.



tima
8-9-2012
 Meld misbruik5-11-2012 17:10:44

wij zijn naar zanzibar geweest heel mooi weer en prachtig van uitzicht



Ann
19-7-2013
 Meld misbruik5-11-2012 17:25:53

Misschien iets anders en dichterbij. Wij (ik vooral eigenlijk) wilden ook graag naar een mooie exotische bestemming, maar het past bij ons ook niet in het budget. Nu hebben wij Kroatië als idee. We zouden hier rondreizen. Dit is een prachtland met al zijn eilanden en zijn nationele parken. Je moet het gewoon maar eens google op afbeeldingen en het doet je denken dat je ergens op een exotischere bestemming zit.



debora
18-7-2014
 Meld misbruik5-11-2012 17:57:03

Ik deelde eerst dezelfde mening. Ik wilde ook een verre reis maken omdat je die kans nie meer krijgt als er kindjes zijn...

Maar als ik dan enkele plaatsen in Zuid-Italië bekijk (ben van Italiaanse afkomst) doen deze zeker nie onder aan die verre plaatsen.

Dus hebben wij beslist om geen verre reis te maken



Veva
28-9-2013
 Meld misbruik5-11-2012 17:57:20

Ik volg hier even mee.



catherine
24-8-2013
 Meld misbruik5-11-2012 18:20:46

wij gaan ook geen verre reis maken (ben in't verleden al naar Argentinie, Suriname, VS, Thailand) geweest. Deze reizen zijn echt super! maar als je zo ver reist, wil je toch ook een beetje van het land zien; en dan moet je veel rondreizen. Dat is vermoeiend, en je bent vooral bezig met alle dingen die je ziet. Daarom hebben wij besloten naar Griekenland te gaan. iets heel mooi en dichtbij, waar we vooral tijd aan elkaar kunnen besteden:)



Jana
6-7-2013
 Meld misbruik5-11-2012 18:26:10

Enkele tips voor een budgetreis ongeacht de locatie waarvan ik zelf al heel goeie ervaringen meehad:
1) in januari en in juni doet connections vaak een supersale op hun vliegtuigtickets resp. voor de zomer en het najaar. Als je dan wat flexibel bent met je reisdata kan je heel goedkope vluchten boeken zowel binnen als buiten Europa met standaard vliegmaatschappijen (dus incl. taksen en bagage).
2) Airbnb.com Op deze website stellen mensen hun huis/deel van hun huis /kamer te huur overal ter wereld. Dit is vaak zeker in toeristische gebieden een stuk goedkoper dan een hotel of apartement via een reisagent. Sommigen bieden zeer budgetvriendelijke/backpacker accomodatie aan, andere iets meer luxeus. Iedere gebruiker wordt geriewed door zijn gasten (enkel door zijn gasten!) en Airbnb.com treedt op als bemiddelaar dus is zeer betrouwbaar! De waarborg bvb. betaal je aan Airbnb en die stort die terug na het verblijf, als er toch een conflict optreedt, houdt Airbnb je geld bij tot er een oplossing is (dus de eigenaar kan jouw waarborg niet achterhouden). Ik heb er alleen nog maar goede ervaringen meegehad.

Wij hadden eerst een enorm drukke huwelijksreis gepland omdat we zo veel wouden zien en uiteindelijk hebben we alles wat afgezwakt want het belangrijkste aspect is gewoon samen kunnen zijn en genieten. En dan wordt elke locatie exotische en romantisch ongeacht het budget.



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik5-11-2012 19:43:05

Thailand... Een verre reis en budgetvriendelijk.
Hebben wij ook gedaan voor we kinderen kregen en achteraf gezien heel blij om dat we dat gedaan hebben.



tima
8-9-2012
 Meld misbruik5-11-2012 20:46:17

tschijnt dat eiland vis (ook in kroatie) heel mooi is .



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik5-11-2012 22:00:33

Ik vond de offertes via mauritiustravel.nl ook heel erg meevallen!



Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik6-11-2012 8:51:27

Als het budget het niet echt toelaat om zo ver te reizen dan zou ik het uitstellen. En kinderen zijn heel erg flexibel hoor.

Ik heb mijn kinderen altijd overal naar toe genomen, 1 maal is mijn zoon ernstig ziek geweest en dat was dan nog in Egypte nog geeneens zo ver. Kinderen passen zich zo snel aan.

Mijn vriendin is net naar Australie geweest als alleenstaande moeder, rondreis met de mobilhome van 7 weken met een meisje van 3 en één van 5. Het was een prachtige reis.

Kroatie en Griekenland zijn inderdaad super mooi. Sardinie en Corsica ook trouwens !



caroline
1-6-2013
 Meld misbruik6-11-2012 9:41:21

Bali is echt prachtig in combinatie met de gili's.
Ietsje duurder dan Thailand maar ik denk een betere optie in september. (omdat bali op de evenaar ligt)
Mijn ervaring is dat Azië prijs kwaliteit het goedkoopst is. (voor een verweg bestemming toch)



Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik6-11-2012 21:26:27

Wij zijn dit jaar in september naar Thailand geweest en we hadden echt heel erg mooi weer! Nu ligt het ook aan de plaats waar je zit want bij ons in het vliegtuig zaten er mensen die in Patong hadden verbleven en zij hadden 2 weken lang regen terwijl wij een uurtje verder echt mooi weer hadden. Wij hadden last-minute geboekt via Sunjets.be en zijn voor net geen 2000 euro naar Thailand gevlogen incl. hotel. Het eten is daar meestal niet in de prijs inbegrepen. In totaal heeft deze reis ons een kleine 3200 euro gekost voor 2 weken. Naar Thailand ga je wel niet enkel voor het strand, wij hebben ter plaatste op straat excursies geboekt en hebben zelfs een scooter gehuurd om zo naar de plaatselijke markt te gaan. Thailand is prachtig, ik wil zo graag terug gaan. De mensen zijn er echt heel vriendelijk en eerlijk, het eten is er enorm lekker en goedkoop, wondermooie natuur en fantastische cultuur en veel te beleven. We zijn zelfs een nachtje naar Patong geweest (de straat met het avondleven en veeeeel ladyboys). Ik raad het iedereen aan, wij zijn naar Khao Lak geweest, rustig maar heel mooi en je kunt alle richtingen uit.



Tina
19-7-2013
 Meld misbruik22-11-2012 10:36:53

Hier gaat de reis waarschijnlijk ook naar Bali. Kijk eens op de site van Gobali. Al heel veel goeds van gehoord, zij maken echt reizen op maat en ook voor honeymooners...



Jozefien
31-8-2013
 Meld misbruik31-12-2012 11:13:42

Wij trouwen ook op 31 augustus 2013! :)
Onze reis zal hoogstwaarsch naar Zakynthos gaan, een Grieks eilandje, niet al te groot. Heb er al veel over gelezen, blijkt er prachtige natuur te zijn, en er zijn mooie plaatsen om te snorkelen of te duiken, er leven ook van die reuzeschildpadden, die wil ik zeker zien! Heb al enkele romantische hotels gevonden, nu nog de knoop doorhakken ...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums