Terug naar overzicht
Ik vind euro 25,- pp voor een receptie ook weinig. Onze receptie kost euro 70,- pp maar duurt dan ook 4 uur. Er is wel een kleine walking dinner en bruidstaart voorzien.
Hey Nathalie,Er is hier onlangs op het forum ook reeds een topic hierover verschenen. Je moet maar eens kijken : http://www.wijtrouwen.com/nl/forum/?msgid=437596&subject=Hoeveel-cadeau-geld-wordt-er-momenteel-gegeven-op-een-trouwAls wij enkel uitgenodigd worden voor de receptie geven wij ook rond de 25-30€ per persoon.Vrijdag moeten we naar een huwelijks fuif van vrienden (hier is er een frietkot die komt en bruidstaart) en geven we 40€ per persoon. Voor een avondfeest geven we toch ook ongeveer 150€/koppel.Groetjes
Dag Stephanie, zo bedoelde ik het ook niet.Ik wil alleen maar zeggen dat de meeste mensen minder geven als het 'maar' een receptie is terwijl dit toch ook wel heel erg uitgebreid kan zijn.
Ik persoonlijk zou voor een receptie per koppel 50euro geven, voor een avondfeest 150-200 euro geven, afhankelijk hoe goed je het koppel kent.
Op onze trouw hebben wij zeer uiteenlopende bedragen ontvangen en de meeste daarvan vonden wij echt weinig. Wij hadden per persoon 110 euro kosten voor het avondfeest en 25 euro voor een receptie. Wij kregen gemiddeld 25 euro p.p. voor receptie, maar slechts 50 à 75 euro p.p. voor avondfeest. Van sommige mensen kregen we slechts 20 euro p.p. voor het avondfeest!!! Het is inderdaad niet de bedoeling dat de gasten je trouwfeest betalen, maar doordat sommige mensen zo weinig hebben gegeven, hebben wij enorm veel meer kosten dan verwacht. Zelfs met onze ouders die hun deel van de familie en vrienden betalen, zijn wij nog niet uit de kosten! Wij vroegen ook enkel geld en het is dan wel jammer dat je geen "cadeau" overhoudt aan je huwelijk. (Wij zijn ook volop aan het bouwen, dus elke extra cent was wel welkom geweest...) Met deze ervaring, zou ik 25 euro p.p. voor een receptie geven en 75 à 100 euro p.p. voor een avondfeest, afhankelijk van de locatie, aard van het feest (en om heel eerlijk te zijn afhankelijk van wat zij ons hebben gegeven...).
Het hangt er altijd wel een beetje vanaf hoe goed ik de persoon ken. Maar gemiddeld zou ik 50€ geven voor een receptie en 100€ voor een avondfeest. Het is altijd leuk om hogere bedragen te krijgen maar als je het zelf moet geven kan dit soms wel een grote kost zijn hoor.. Ik vind niet dat je kan verwachten dat iemand je meer geeft. Krijg je meer, des te beter natuurlijk. Maar ik vind ook niet dat de gasten het huwelijk moeten betalen. Je weet op voorhand dat trouwen veel geld kost, je mag er geen rekening mee houden dat je uit uw kosten geraakt.