TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Wendy
22-6-2007
|
18-9-2006 18:36:10
dag tamara,
toen wij alles zijn beginnen te regelen, had ik ook dat gevoel. En dat kwam vooral door mijn toekomstige schoonouders. Mijn vriend moeide zich niet. Op een gegeven moment ben ik zo hard uitgevlogen tegen mijn vriend zijn ouders dat mijn vriend ook is gaan inzien dat dit niet verder kon. Toen heeft hij gezegd dat alles of toch bijna alles wordt gedaan zoals wij het zouden willen. En iemand die daar niet content mee is die heeft pech. Het wordt jullie dag en laat die niet verpesten door bemoeizieke mensen. Doe wat jij wilt doen en waar jij je goed bij voelt, dan komt alles op zijn pootjes terecht.
Vele groetjes wendy
22/06/2007
|
|
Kelly
14-7-2007
|
18-9-2006 19:28:52
Hey,
Ik vind het erg dat je dat gevoel hebt. Wij hebben tegen onze ouders gezegd dat we gaan trouwen en daar bleef het bij. Wij hebben zelf de zaal gekozen en de formule. We hebben wel raad aan hun gevraagd omdat zij ook hun steentje wilden bijdragen. We hebben van het begin af aan gezegd dat het onze dag is en dat we die op onze manier willen beleven. Je moet doen waar jullie je het beste in voelen en wat jullie het liefste hebben. Van de rest moet je je niet te veel aantrekken. Het is jullie dag.
Ik hoop dat dat vervelende gevoel verdwijnt. Geniet er zoveel mogelijk van.
Groetjes en succes nog
|
|
Thierry
|
18-9-2006 21:43:26
Hoi Tamara,
Laat niet op je kap zitten! En zeg je vriend ook eens de waarheid hoe je over hem voelt en hoe je omgeving reageert op zijn manier van doen. Het lijkt wel mijn broer... Het is allemaal wel leuk om jou maar wat te laten doen en zich dan alleen te moeien als het over centen gaat...
Jullie hebben er SAMEN voor gekozen om jullie liefde te bezegenen met een schitterend huwelijk, betrek hem dan ook actief met je beslissingen. Speel eventueel wat in zijn kaarten en kies een paar lekker dure hofleveranciers, dan heeft hij gelijk het gevoel dat hij een goede deal doet om - net jouw geprefereerde - leverancier/firma te kiezen én er minder voor te betalen! Het is een oude truuk maar ik ben ervan overtuigd dat hij ervoor zal vallen :-) En zoals reeds door anderen gezegd, laat je keuze vooral niet beïnvloeden door je (naaste) omgeving. Ga gewoon op je gevoel af. Net het zelfde met wat kan of wat niet, doe gewoon je eigen ding en je gaat jezelf een pak beter voelen... Success en als je nog eens je hart wil storten, doe het dan gerust. We staan allemaal klaar om je te helpen ;-)
Thierry t@fotomoment.be
|
|
Veroniek
|
19-9-2006 8:55:34
Hoi Tamara
Veel sterkte hoor!
Ik zou zeggen spreek eens met je vriend over jullie gevoelens! Jullie gaan trouwen dus dan moet je toch met elkaar kunnen praten over alles!
Vertel wat jij graag zou hebben en kijk wat hij graag zou hebben op die dag... Vergelijk, vraag prijzen en vergelijk weer...
Het zal wel goed komen hoor! En als je met zaken zit dat je niet goed weet, post ze op het forum! Je zal zeker wel antwoorden, tips e.d. krijgen van mensen die getrouwd zijn, trouwen hebben meegemaakt... We leren veel aan en van elkaar hier op het forum!
KOP OP en als er iets is, laat van je horen!
Groetjes Veroniek 20 07 2007
|
|
Tamara
13-11-2010
|
19-9-2006 11:02:15
Hey,
Danku voor de reacties. Ik ben er gisteren voorzichtig over begonnen tegen mijn vriend en blijkt dus dat hij eigenlijk geen feest wil en zelfs rentapriest niet! Hij wou gewoon in intieme kring eens gaan eten na het stadhuis en daarna op reis vertrekken. Hij zegt dat hij mij gewoon laat doen omdat hij weet dat ik er meer van verwacht. Het is misschien wel lief van hem, maar dit is nu ook niet echt heel tof om te horen :( Gisteren hebben we ook nog een lijstje doorgekregen van mijn schoonmoeder met de mensen die we moeten uitnodigen op de receptie. Meer dan de helft dat er op staat, heeft zelfs mijn vriend nog nooit van gehoord! En dan te bedenken dat we alles zelf moeten betalen... Nu ja, ik ben het ook gewoon moe om te blijven vechten. Ik doe het al 3 jaar. Volgende week zaterdag zal mijn beste vriendin meegaan naar de winkel waar ik mijn kleed gekocht heb om haar mening er eens over te geven. Ik kan het dan eventueel nog altijd omruilen met een ander.
groetjes, Tamara
|
|
Freya
11-8-2007
|
19-9-2006 11:38:59
Tamara,
Jij en je vriend zullen tot een compromis moeten komen. Je kan rekening houden met wat hij wil, maar hij moet ook rekening houden met wat jij wil. Mss is een trouwfuif wel een goed idee voor jullie. Dat kost niet zoveel als een trouwfeest met eten en heel de santaboetiek, dus jouw vriend tevreden en het is wel een feest, dus heb jij ook je zin. Wat die mensen betreft die je moet uitnodigen van je schoonouders... meisje het wordt hoog tijd dat je van je afbijt! Jullie betalen, dus jullie bepalen! Anders stel je hen maar voor dat je schoonouders betalen voor de mensen die zij er persé bij willen. Wij zijn ook begonnen met de voorbereidingen en ik krijg vaak te horen "Doe het nu eens zoals het moet!". Ja zeg! Die denken dat ik dit alle weken doe zeker?! Wat je kleed betreft, als je het niet goed vind moet je het zeker verwisselen. Jij moet stralen die dag. En stralen dat doe je vanuit je binneste. Als je dan niet gelukkig bent met wat je aan hebt, dan gaan ze het ook zien aan je aan de buitenkant. Laat niet over je lopen, niet door de eigenaar van de zaal, niet door de mensen van de winkel. Laat je wil wet zijn, snauw ze maar eens af, want jij moet er wel je centjes laten liggen dus zij moeten springen als ze jou zien. Werken voor hun geld! Je zegt dat je moe bent van het vechten. Stop dan met vechten. Enkel soldaten vechten, soldaten zijn mensen die bevelen opvolgen. Het zijn diegene die de bevelen geven die niet vechten. Draai de rollen om. Begin jij eens met bevelen te geven. Geef geen ruimte voor discussie. Veel succes en als je een babbel nodig hebt freya.teunis@telenet.be Groetjes Freya
|
|
Hely
20-7-2007
|
19-9-2006 20:15:36
Hey tamara,
Ik merk dat je het moeilijk hebt en vraag me af hoe oud je bent. Er is toch wel een verschil tussen de jongere en de oudere bruidjes denk ik. Ik ben zelf pas 22, uit Roeselare, en trouw volgende zomer met mijn lief. Als je je herkent in dit berichtje mag je me gerust mailen (trinityhely@hotmail.com).
Groetjes,
Hely 20/07/2007
|
|
Claudia
25-8-2007
|
20-9-2006 20:15:13
Hallo,
Zeer herkenbaar allemaal. Ik denk dat iedere bruid ongeveer hetzelfde mee maakt. Laat je niet overdonderen door de zogenaamd welgemeende raad van anderen (lees: bemoeizucht). Ik heb al tegen een paar van die mensen gezegd dat ik er gewoon niet over wil praten als ze beginnen met hun "tips". Gewoon doen wat jullie zelf willen, alles samen met je vriend bespreken is veel belangrijker dan luisteren naar al die anderen. Wat betreft de genodigden van ouders/schoonouders heb ik één advies: "Degene die ze uitnodigt betaalt!" Hou de moed er in, bijt af en toe van je af en laat je enkel adviseren door mensen die jou door en door kennen en die hun mening niet verkondigen als "de beste manier".
Groetjes,
Claudia
|
|
Tamara
13-11-2010
|
21-9-2006 9:47:45
Hey,
de laatste 2 dagen zijn al redelijk rommelig geweest. Mijn vriend en ik hebben eens samengezeten en open kaart gespeeld. Zijn probleem was vooral de kostprijs, want we zaten namelijk al aan bijna 6000 euro voor alles. En aangezien de hoofdreden waarom we trouwen is dat we een huis willen kopen, is dit echt wel te duur. Maar we zijn wel v
|
|
Tamara
13-11-2010
|
21-9-2006 9:51:08
Hey,
de laatste 2 dagen zijn al redelijk rommelig geweest. Mijn vriend en ik hebben eens samengezeten en open kaart gespeeld. Zijn probleem was vooral de kostprijs, want we zaten namelijk al aan bijna 6000 euro voor alles. En aangezien de hoofdreden waarom we trouwen is dat we een huis willen kopen, is dit echt wel te duur. Maar we zijn wel van mening dat als we trouwen dat het wel een dag wordt dat we niet meer vergeten. Dus hebben we beide ons verlanglijstje eens naast elkaar gelegd en zijn we tot een compromis gekomen en wat blijkt nu? Het zal een heel mooie dag worden met 110 genodigden en qua prijs zal het toch heel goed meevallen. De enige die niet content zal zijn, zal zijn moeder zijn. Ze ging morgen langskomen. Ik houd mijn hart al vast, want ze huilt als ze merkt dat ze haar zin niet krijgt. Allezins al heel erg bedankt voor jullie reacties en we hebben er weer zin in nu!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|