Nu Online
Momenteel zijn er 157 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Cadeaus: iets op zeggen of niet?

  10-8-2012 23:53:21
Hoi allemaal,

onze trouw is nu een weekje voorbij en wij zijn heel blij met alle cadeautjes die we hebben gekregen. We hebben niemand gevraagd voor de cadeaus en zijn blij met alles wat we krijgen, maar... bij ons zijn er op ons avondfeest zo'n 10-tal mensen geweest van wie we niets gekregen hebben: geen kaartje, geen bloemetje, niets. Zes van die mensen zijn mensen die we er in extremis bij hebben gezet om een familieruzie te voorkomen. Mijn vader wil daar nu toch een opmerking over maken aan die bewuste familieleden... wat vinden jullie daarvan, niets geven:iets op zeggen of zo laten? Die zes zijn drie koppels (broer en zussen), dus het is niet dat ze het toevallig vergeten zijn (en dan nog de rijkste aanwezigen :s) ...

Shibby
3-8-2012
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 2077


Julie
30-3-2013
 Meld misbruik11-8-2012 8:43:25

Ik persoonlijk zou er niets op zeggen, maar in mijn achterhoofd trouwen. Je kunt natuurlijk de mensen niet verplichten om een k'do te geven... . Getuigt alleen maar van weinig respect .. .



Julie
30-3-2013
 Meld misbruik11-8-2012 8:44:14

Ik bedoel dus weinig respect van hun kant hé



Joke
27-7-2013
 Meld misbruik11-8-2012 9:30:04

Ik zou het waarschijnlijk ook niet rechtstreeks durven zeggen/vragen hoor.
Het zou ideaal zijn moest je die mensen eens zien samen met andere mensen die wel een cadeau gegeven hebben. Dan kan je tegen die mensen zeggen "Bedankt voor de cadeau hé!" zodat de andere het horen.
Ik vind dat dit ook getuigt van weinig respect. Als zij ooit trouwen…dan weet je wat te doen. Nuja, ik zou dat niet kunnen, naar een trouw gaan en niets geven.

Mijn schoonzus kreeg van haar alleenwonende neef ook niets, die neef dacht dat zijn ouders wel voor hem gingen betalen maar dat was dus niet zo.



Helene
14-7-2012
 Meld misbruik11-8-2012 9:32:25

hey!!

hier hetzelfde!
neven moeten uitnodigen voor ruzies te voorkomen.
ook nog enkele andere mensen die ikzelf niet eens ken.
wij hebben van sommige mensen ook niets gekregen.
zelf vind ik het ook nogal respectloos!
maar wat doe je ermee é??
mijn moeder wil het doorgeven aan mijn grootmoeder. zodat zij er misschien iets mee kan doen...
maar zelf zeg ik niets, alleen onthou ik het.
als zij zelf gaan trouwen of een feest geven, krijgen ze niets, of het minimum.
want niets geven, ligt niet in mijn aard.

groetjes



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik11-8-2012 10:03:55

pffff amai dat vind ik echt erg. ok je kan de mensen hun portemenee niet maken maar IETS kan er toch altijd af.
Wat joke zegt vind ik een heel goei idee, ik weet niet of jullie achteraf nog bedankt- kaartjes stuurt... dan zou ik zeker die bepaalde mensen geen geven.



vanessa

 Meld misbruik11-8-2012 11:27:14

Ik heb dat ook al gehoord vorig jaar is een vriendin getrouwd en ze kreeg ook lege omslagen !
Vind ik eigelijk weinig respect tegenover de bruid en bruidegom !
Zou al heel onbeleefd zijn om de omslag ofzo open te doen ook als ze erbij staan he ! Dan zou je hen al onmiddelijk kunnen bedanken maar dat hoort zo niet he !





Caroline
23-6-2012
 Meld misbruik11-8-2012 15:23:18

Wij hebben er ook een paar gehad. Ik durf er niks van te zeggen, de mensen zijn ook niet verplicht iets te geven maar het getuigt wel van weinig respect. Ik stuur ze wel geen bedankkaartje en als ze dan bij anderen dat kaartje zien hangen dan zullen ze het wel weten he. En als ze ooit zelf trouwen dan weet ik niet of ik hen iets ga geven.



Linda
25-5-2013
 Meld misbruik11-8-2012 16:58:47

Heb je misschien een rekeningnummer op je uitnodiging staan? Misschien dat ze achteraf nog storten?



Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik11-8-2012 17:24:58

Ik zou er persoonlijk ook niet veel woorden aan vuil maken. Als het echt zo'n lastige mensen zijn, zou ik het hen nog niet gunnen te laten merken dat het jullie iets doet...
Zoals Linda aanhaalt, kan het ook zijn dat er nog iets volgt als jullie een rekeningnummer hadden. Bij ons waren er enkele... Zelfs een heel goed bevriend koppel had zelf pas na enkele weken door dat hun overschrijving naar een verkeerd rekeningnummer was gebeurd en was teruggekeerd :-). Maar ja, dat zijn de uitzonderingen hé. Bij ons waren er ook een tweetal waarvan we niks kregen.
Het is waar dat je niet huwt voor de cadeaus, maar niks krijgen (zelfs geen kaartje of een bloemetje) getuigt ook in mijn ogen van geen respect!!



Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik12-8-2012 15:21:36

Mijn man zou daar heel erg aanstoot aan nemen en nooit hetzelfde terug doen maar hij zou wel iets vragen in de zin van : "Kunt u mij zeggen hoe het komt dat sommige mensen op een huwelijksfeest aankomen met lege handen en anderen niet ? Is daar soms een bepaalde reden voor ? Elk welopgevoed mens weet toch dat je als genodigde de plicht hebt om het bruidspaar iets te schenken ? Wie dat niet doet, is niet meer of minder dan een ongemanierde lomperik, vindt u ook niet ?" Dat klinkt hard maar voor hem zou zo'n klap incasseren van zgn. 'vrienden', even hard zijn en het zou hem van het hart moeten, zeker weten... Uiteindelijk schamen die vrienden of kennissen zich ook niet, he, want niks geven is zoals openlijk zeggen dat jullie het niet waard zijn (niks waard zijn, zelfs), dus ja...



Marjolein
30-4-2012
 Meld misbruik12-8-2012 15:31:03

Hier ook een aantal mensen die helemaal niets gegeven hebben, wel die hebben gewoon geen bedankkaartje gekregen. Woorden maken we daar niet aan vuil!



Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik12-8-2012 15:58:33

Inderdaad een goed idee, geenwoordenaan vuil maken, maar gewoon geen bedankkaartje opsturen. En onthouden...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info