Nu Online
Momenteel zijn er 133 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gelieve op tijd te komen aub

6-8-2012 11:44:44
Hoi,

ik zou graag hebben dat de uitgenodigden voor ons feest hun best doen om op tijd te komen. Onze vriendenkring heeft nogal de gewoonte om laat te komen (soms tot een uur te laat).
Onze receptie voor de avondgasten duurt 1,5 uur en we krijgen er 1,5 uur drank voor. Ik zou niet graag hebben dat dit uitloopt en meerdere kosten levert. Zo kunnen we ook op tijd aan ons avondfeest beginnen waarvoor ze ook uitgenodigd zijn.

Ik zou het ook wel jammer vinden dat indien ze te laat komen, ze de helft van de betaalde hapjes missen.
Ik wil zeker niet bazig of gierig overkomen, maar ik zou dat jammer vinden. Begrijpen jullie me?

Ik zoek een leuk en vriendelijk zinnetje om dit op de uitnodiging te schrijven.
Hebben jullie ideetjes?

Joke
27-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1179

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik6-8-2012 11:56:49

Hey

Ik weet niet direct een zinnetje om op je uitnodiging te zetten maar het scheelt wel al als je zet "van...tot..." dan bijvoorbeeld "vanaf...tot...".
En voor de rest een beetje hopen dat men er met respect mee omgaat...

Wij hebben ook zo 1 koppel die echt soms 2 uren te laat durven komen ofzo...nl de zus van mijn aanstaande...die is echt verschrikkelijk daarin, ik heb haar nog nooit op tijd weten zijn...
Onze familie verwachten wij 's morgens om 10h bij ons thuis.
Tegen hen hebben we gezegd 9h30, omdat ze er zeker om 10h zouden zijn dan...
Mijn ventje heeft haar wel al gewaarschuwd dat ze zeker op tijd moet zijn en dat we niet wachten op laatkomers, en dat ze dan de rest van de dag ook niet moet komen...

't Is niet altijd makkelijk eh...en veel mensen staan daar niet bij stil dat je tenslotte wel betaald voor die hapjes en drankjes!

katrien

Meld misbruik6-8-2012 12:06:43

Wij geven een diner voor de familie en getuigen en de avondgasten sluiten bij het desssertbuffet aan.
We zouden hen ook op tijd willen laten toekomen, omdat we nog een kleine verrassingsceremonie voorzien tijdens ons avondfeest. Ik ben dus ook iets aan het verzinnen om de gasten zeker op tijd te laten komen...
Misschien 'aanvang xx u. stipt' ...?

LL
29-9-2012
 Meld misbruik6-8-2012 12:08:58

wij kregen laatst ook een uitnodiging in de bus met het zinnetje: "u bent vriendelijk uitgenodigd om 18u stipt"
zo kan het dus zeker!

Linda
25-5-2013
 Meld misbruik6-8-2012 13:15:07

Als het maar op 1 bepaald groepje gaat, kan je hen er dan niet persoonlijk op aanspreken? Dan zal het zeker blijven hangen.

Kelly
11-8-2012
 Meld misbruik6-8-2012 15:51:53

Meestal staat er op een uitnodiging "vanaf ...u" wij hebben gezet "om ...u" in de hoop dat ze er dan om dat uur zeker zijn.
En wie te laat is heeft pech vind ik, ik ga er niet op wachten.

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik6-8-2012 16:39:16

Je kan het er gewoon opzetten: Start dessertenbuffet 21.30u bv. Wedden dat ze op tijd zijn :-)

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik6-8-2012 17:01:27

ik denk dat ik dat op het bijgevoegd briefje van de ceremoniemeester ga schrijven die bij de uitnodiging zit

groetjes sarah

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik6-8-2012 17:17:42

Wij gaan zetten.... Klokslag..uur
Vind ik mooi gezegd en toch duidelijk
Hopelijk wordt er rekening mee gehouden :-)

Joke
27-7-2013
 Meld misbruik6-8-2012 19:20:30

Merci voor de ideetjes

tima
8-9-2012
 Meld misbruik7-8-2012 0:26:45

dit staat er bij ons
Graag willen wij op een gelukkig leven klinken. Kleine hapjes eten en vele bubbels drinken.
Te salons Denotter, Torhoutsesteenweg 76, Zedelgem, ploffen de kurken om 17u. Dus wees op tijd,
want om 18u30 nemen we met een kus afscheid.

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik7-8-2012 9:03:19

Amai, da's wel mooi Tima!

Silke
6-10-2012
 Meld misbruik8-8-2012 16:17:28

Voor onze receptie hebben wij gezet:

Wij nodigen u vriendelijk uit op onze receptie met hapjes en bubbels in Landhuis 't Molenhof. We starten om 17u en eindigen om 19u.

Voor ons avondfeest die dus ook start met een receptie hebben staan:

Wij nodigen u vriendelijk uit op ons avondfeest in Landhuis 't Molenhof.
We starten om 19u30 met de receptie gevolgd door het diner en dansfeest.

Denk dat het op die manier ook wel duidelijk is dat ze geen uur te laat moeten komen... en wat er allemaal te verwachten is.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info