Terug naar overzicht
Hoi!Ik ga dit item ook volgen want ben ook op zoek naar mooie bijbelteksten. Liefst niet te oudbollig.Groetjes!
Lemanei: ben je op zoek naar een bepaald onderwerp of iets echt over liefde? Waarvoor moet de tekst dienen? Ga je hem enkel gebruiken voor de lezing van het evangelie (wat uiteraard uit het evangelie zelf moet komen) of ook als eerste lezing? de eerste lezing hoeft niet uit debijbel te komen maar dat wordt vaak gedaan, meestal is het zelfs die tekst uit genesis. Andere boeken die vaak worden gelezen zijn het hooglied en Ruth of een stuk uit de eerste korinthenbrief (als ik de liefde niet had was ik niets).Evangelieteksten zijn soms de barmhartige samarithaan, de bruiloft in kanaan, ..Het hooglied is iets bijzonder dat is echt vrij modern maar het is ook een teskt waarvan de essentie vaak verloren gaat (liefde tussen mensen en liefde van god voor de mens). Je kan ook altijd zoeken met de concordans (je kan dan een woord intikken en dan krijg je een tekst die erbij hoort): deze vind je op: http://www.biblija.net/biblija.cgi?l=nl Stuur gerust een persoonlijk mailtje via deze site als t niet lukt (mag Stéphanie ook altijd doen hoor) dan kan ik misschien helpen zoeken.