Nu Online
Momenteel zijn er 252 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen in de gemeente van de ouders

  13-6-2012 20:49:39
Hallo iedereen

Mijn toekomstige en ik gaan begin volgend jaar trouwen. Vlak daarna gaan we starten met de bouw van ons huis in de gemeente Pulle (zandhoven), waar mijn vriend als kind altijd heeft gewoond en heel zijn familie gevestigd is.
Momenteel wonen wij echter in Geel, maar wij zouden heel graag trouwen in Pulle.

Weet iemand of dit kan? Ik heb al enkele mails naar de gemeente gestuurd met deze vraag, maar zij antwoorden niet. Ergens op internet had ik gevonden dat dit kon indien de ouders in die gemeente wonen, maar ik vind dit nergens op overheid gerelateerd sites.

Kan iemand mij helpen met het geven van de juiste info?

Alvast bedankt!
Mel

mel

Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1344


nancy
14-9-2012
 Meld misbruik13-6-2012 20:56:59

Hoi Mel,

Ik zit met hetzelfde...wij wonen voorlopig even in Ravels omdat we aan het bouwen zijn in Turnhout en had ook héél graag in Turnhout getrouwd. Had zelfs een gesprek met de burgemeester gevraagd maar het gaat blijkbaar niet.

Enkel als 1 van jullie 2 zijn adres in de gemeente staat. Nu een paspoort wijzigen kost niks dus als jullie even bij iemand kunnen inwonen in Pulle is er dus geen probleem.

Groetjes,
Nancy



Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik13-6-2012 21:00:53

Hey Mel,

Ik heb hiervoor zelf navraag gedaan bij een bevriende schepen.
Ik wou namelijk ook voor de wet trouwen in een andere gemeente.
Maar dat kan echter niet
Je bent verplicht te trouwen in de gemeente waar je domicilie staat.
Als je nog niet samenwoont en je woont niet in dezelfde gemeente,kan je kiezen tussen een van beide.
Je kan natuurlijk (heb ik al gehoord) tijdelijk je domicilie bij je ouders zetten tot de ondertrouw geregeld is, zo kun je daar dan toch trouwen.
Ook zouden sommige gemeentes daar iets flexibeler in zijn dan de andere.

Groetjes



Debbie
25-5-2013
 Meld misbruik14-6-2012 10:26:44

Wij wilden ook in een andere gemeente trouwen (gemeente waar onze familie woont). Dit mocht helaas niet.. Je moet trouwen in de gemeente waar je je domicilie hebt staan... Indien jij en je verloofde in een andere gemeente gedomicilieert staat, mag je kiezen tussen een van die twee gemeentes



Silke
4-5-2013
 Meld misbruik18-9-2012 21:05:28

Voor de gemeente denk ik niet dat dat kan, maar voor de kerk wel. Ik trouw voor de wet in onze gemeente waar wij nu wonen maar voor de kerk gaan we trouwen in de gemeente van mijn ouders.. Ik ben slecht in Aardrijkskunde maar ik veronderstel dat dat voor jullie te ver zal zijn.. Bij ons is dat maar een 10-tal minuten uit elkaar en wij laten er ook voldoende pauze tussen..
Je kan het altijd eens navragen, hangt misschien van gemeente tot gemeente af.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...