Nu Online
Momenteel zijn er 114 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Geen inspiratie voor rijmpje

  7-5-2012 17:21:03
Liefste medebruidjes,
met onze trouw op 11 augustus, begint de tijd te dringen voor onze uitnodigingen! (hihi, dit rijmt wel)
Maar ik zit een beetje vast wat betreft ons tekstje.
De foto op de voorkant van de uitnodiging is een prachtige kleurenfoto van de plaats van de eerste kus (een bruggetje in Brugge), tevens de plaats van het aanzoek.
In een tekstje vertellen we hoe we daar terechtgekomen zijn (door onze halte te missen met de trein en zodoende een hele nacht in Brugge te moeten doorbrengen), en we willen het trein&Brugge-thema ook verder laten lopen de avond zelf. Ik heb zelf een rijmpje gemaakt voor op de binnenkant van de uitnodiging, maar vind het laatste stukje niet mooi klinken, is er een poëtisch aangelegd bruidje die kan helpen?
Alvast bedankt!

Op 28 september 2005 begon onze reis per trein,
toen we in Gent Sint-Pieters niet uitgestapt zijn.
Te laat om nog te kunnen rekenen op trein of bus
alleen op elkaar, volgde in Brugge de eerste kus.
Sindsdien gaan we samen over hetzelfde spoor,
op naar het volgende station, daar gaan we voor.

1. Wat vinden jullie van de 'alleen op elkaar', staat het er niet wat raar? (was suggestie van de verloofde)
2. 'Daar gaan we voor': zou ik heel graag door iets mooiers vervangen, iets dat er niet uitziet alsof het erbij gesleurd is om te laten rijmen...





Isabelle
11-8-2012
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1194


Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik7-5-2012 17:27:21

alleen met elkaar?

op naar het volgende station, we gaan voor altijd door



tine
14-8-2010
 Meld misbruik7-5-2012 17:34:10

op naar het volgende station, over een onbekend spoor
wat er ook mag komen, we gaan er samen voor.



Marijke
6-7-2012
 Meld misbruik7-5-2012 17:40:48

Ik vind wat Tine voorsteld echt wel mooi.




Isabelle
11-8-2012
 Meld misbruik7-5-2012 20:55:44

Allebei de suggesties zijn super! Dank jullie, het is een grote hulp, 't is een pak van mijn hart!

De 'alleen op elkaar', slaat op het werkwoord 'rekenen op' van de lijn erboven, maar da's dus mss niet zo duidelijk? Gewoon helemaal weglaten? of is het mooier als we het erin laten?

Heel hard bedankt alleszins!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info