Nu Online
Momenteel zijn er 197 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Komen kinderen uit een vorige relatie ( niet getrouwd ) ook in het trouwboekje ?

  27-4-2012 14:00:33
Even een vraagje waar ik nergens antwoord op vind.

Als je al kinderen uit een vorige relatie hebt ( gewoon relatie niet getrouwd als dit al verschil maakt ) komen die ook in het huwelijksboekje als je trouwt met een nieuwe partner ?

Mijn zus trouwt binnenkort en heeft 3 kinderen bij haar vorige partner, en eentje samen met de man waarmee ze nu huwt.

Zijn het alleen de kinderen die onstaan tussen dat huwelijk of relatie die erin komen of komen ze er allemaal in ?

Hopelijk weet hier iemand een antwoord op :)

Groetjes

Oliver
7-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1725


joyce
26-10-2013
 Meld misbruik27-4-2012 14:27:38

persoonlijk denk ik dat enkel hun wettelijk kindje samen erin gaat komen maar kan fout zijn
groetjes



treesje
10-7-2012
 Meld misbruik27-4-2012 14:33:23

ik denk dat ook, bij ons staan de kids ook niet in het trouwboekje



mieke
7-7-2012
 Meld misbruik27-4-2012 14:49:13

Hoi Oliver,

Toevallig weet ik daar het antwoord op want ben vorige week moeten gaan ivm ons trouwboekje. Enkel het kindje van hun twee komt erin en niet de andere kinderen uit vorige relaties!


Veel groetjes,

Mieke



Oliver
7-6-2013
 Meld misbruik27-4-2012 14:55:16

Bedankt allemaal... :)

Toch raar dat nergens op het internet er iets over te vinden valt.
Er komt allemaal zoveel bij kijken, dus ik dacht ik vraag het hier maar eens :)



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik27-4-2012 17:57:34

Onlangs hierover een programma gezien. Misschien iets veel belangrijker en complexer dan het lijkt, wat zijn in zo'n situatie je rechten, plichten, verantwoordelijkheden...toch even juridisch advies inwinnen lijkt mij aangewezen. grtz



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik27-4-2012 18:23:30

Tenzij de kinderen door de nieuwe partner erkend worden (al dan niet met overdracht van de familienaam) zullen deze niet in het trouwboekje staan.



wendy
1-9-2012
 Meld misbruik27-4-2012 21:18:58

ja klopt, heb ook 3 kinderen waarvan 1 van mijn nieuwe partner en alleen zijn kind staat op het boekje, de andere twee tellen blijkbaar niet :-(( vond het wel niet zo leuk maar ja das de wet he...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...