Nu Online
Momenteel zijn er 156 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

help de gastenlijst!

14-4-2012 9:43:11
Hoihoi,

Wij zijn nu druk bezig met onze gastenlijst up te daten maar nu zit ik toch met een vraag! Wat met partners? Oftewel wat doe ik met mensen die nu geen partner hebben maar dan mogelijks wel (of mensen die nu wel een partner hebben maar die we helemaal niet kennen)? Moet ik daarvoor dan mensen niet uitnodigen die ik er graag wil bijhebben? Wij zijn nu al heel erg aan het schuiven om niet meer gasten te hebben dan ons budget toelaat, ik weet dat ik zowiezo rekening moet houden met echt dichte familie. Maar hoe doe ik dat voor derest? Ik ben bang dat het ons kwalijk gaat genomen worden als we mensen uitnodigen zonder partner, en dat er daardoor veel gasten niet zullen willen komen. We zijn ook met veel koppels bevriend, dus bij hen willen we die er dan allebei bij. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, wat is sociaal aanvaardbaar en wat niet?

groetjes
ellen

Ellen
25-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 903

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik14-4-2012 9:56:20

Heyhey,

Wij zijn persoonlijk van mening dat je voor een receptie perfect iemand kan uitnodigen zonder partner, op voorwaarde dat ze deel uitmaken van een "groep" bvb collega's, vriendinnen van de sportclub, enz. Met die partners hebben wij dan ook weinig tot geen contact, dus uitnodigen is voor ons niet nodig. Indien je echter mensen alleen vraagt naar een receptie, dus niet in een "groep", dan zou ik persoonlijk de partner wel vragen, anders staan die mensen daar zo alleen... Wat het avondfeest betreft, zijn wij dan weer van mening dat je iedereen met partner moet vragen, ook al maken ze deel uit van een "groep", gewoon omdat dit een ganse avond/nacht is en je dan niet kan verlangen dat de partner alleen thuiszit... Ik zou bovendien zelf ook met tegenzin alleen naar een avondfeest gaan, dus ik ga dit mijn gasten ook niet aandoen ;-). Wat betreft de mensen die nu nog geen partner hebben maar dan misschien wel: hier is onze redenering dat ze het moeten weten tegen 1/08/2012 (de datum waartegen iedereen zijn/haar aanwezigheid moet bevestigen). Indien ze nadien nog iemand zouden leren kennen, dan is dit heel recent en vinden wij het niet nodig om die persoon op ons feest te vragen aangezien het de week nadien weer kan gedaan zijn :-).

Dit is onze mening ;-).

Groetjes!

Evelien

Vicky
8-6-2013
 Meld misbruik14-4-2012 10:09:05

Inderdaad evelien, wij zijn ook van die mening. Als ze een bepaalde termijn voor het feest nog geen partner hebben, vragen wij die alleen. Je kent die nieuwe partner dan ook nog niet zo goed.. Ik vertel dit nu wel al zachtjes aan tegen onze vrijgezelle vrienden, en de meeste hebben hier heus begrip voor! Groetjes, Kiki *

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik14-4-2012 10:33:43

Het is maar al te gek, dat je soms moet betalen voor personen op je feest, één of ander weekendlief die je van haar of pluimen kent.
Indien je deze onbekenden na afloop op je foto's of video terugziet, weet je direct: dit had niet gemoeten.
Natuurlijk zullen er wel vele twijfelgevallen tussen zitten.

grtz www.discovideo.be

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik14-4-2012 13:16:31

Ik kan me perfect vinden in de uitleg van Evelien, al doen wij het een beetje anders. Hier vragen we iedereen met partner. De vrijgezelle vrienden op het avondfeest mogen eventueel een gast meebrengen, ik weet dat sommigen zich anders erg alleen zouden voelen op zo'n romantisch moment. Ze zullen hier zeker niet allemaal gebruik van maken. De vrijgezellen in de familie nodigen we niet uit met gast, die kennen genoeg ander volk.

Ik heb geen schrik dat 'één of ander weekendlief' onze foto's gaat verpesten, ik heb graag dat iedereen op het feest zich goed voelt en voor velen betekent dat nu eenmaal dat ze hun lief meenemen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Ik geef dan liever een iets minder chique feest waar iedereen bij kan zijn.

Op de receptie betekent dat inderdaad dat wel een aantal mensen niet zo goed zullen kennen, maar ik ga er ook van uit dat niet alle uitgenodigde partners zullen mee komen. Voor een receptie is het ook heel aanvaardbaar om mensen zonder partner te vragen, maar voor een avondfeest zou ik dat niet doen. Ik zou het zelf toch erg vervelend vinden als mijn vriend voor een trouwfeest werd uitgenodigd zonder mij.

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik15-4-2012 13:02:09

Wij wilden op z'n minst weten dat iemand een partner had op het moment dat we de uitnodigingen verstuurd hebben. Mensen die daarna pas een relatie kregen, waren dus zonder partners uitgenodigd (maar dat is uiteindelijk niet gebeurd). Bij 1 persoon wisten we niet dat ze een partner had, dus die was ook niet uitgenodigd (maar had op zich wel mee mogen komen).
De enige wel uitgenodigde partners die wij niet kenden, waren er een paar van collega's (maar dat ging maar om enkele mensen).

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info