Nu Online
Momenteel zijn er 148 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ouders op uitnodiging: hertrouwde weduwe

  16-8-2006 13:29:55
Dag allemaal,

mijn toekomstige schoonmoeder is weduwe en vorig jaar hertrouwd. Weet iemand wat -volgends de etiquette- de correcte formulering op de uitnodiging is. Wordt de naam van haar eerste, overleden echtgenoot nog vermeld?

alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes karen

karen
3-2-2007
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1005


Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik16-8-2006 14:44:19

De overleden echtgenoot wordt niet vermeld. Je kan dan zelf beslissen of de nieuwe echtgenoot al dan niet op de uitnodiging komt.
Misschien kan je wel iets vermelden als dhr... zal die dag ook bij ons allen aanwezig zijn . Om hem niet te passeren als je vriend daar veel belang aanhecht.

Veel succes.
Peggy
23/06/07



Wen
5-5-2007
 Meld misbruik16-8-2006 17:08:27

Mijn mama is ook weduwe en wij gaan haar vermelden als Mevrouw (achternaam papa) - (haar achternaam) - haar voornaam. Mijn papa is wel nog maar pas overleden, dus ze zal ook nog niemand nieuw hebben bij de trouw.
Je kan je vriend zelf laten kiezen, andere mogelijkheid is alleen de naam van je schoonmmoeder, of ze allebei vermelden, maar dan niet als Dhr en Mevrouw achternaam - achternaam maar wel Mevrouw achternaam en Deheer achternaam.
Maar nu maak ik het precies een beetje ingewikkeld :)
Hoe dan ook, kies zelf waar je vriend/schoonmama zich het beste bij voelen. Ik wil dat mijn papa zijn achternaam zeker nog vermeld wordt, maar hij kan natuurlijk niet echt mee aankondigen als De heer en Mevrouw, want dat is nogal vreemd dan.

Wendy



Veroniek

 Meld misbruik22-8-2006 11:49:47

Hoi Karen

Bij mijn vriendin is haar mama overleden en ze stond wel vermeld op hun trouwkaart, met een kruisje naast. Daaronder stond de naam van haar papa met zijn 'nieuwe' vrouw.

Bij mijn schoonbroer stond de naam van zijn mama ook vermeld, want hij vond dat de familie van zijn moeder er ook bij moest zijn en vermeld worden...

Groetjes
Veroniek
20 07 2007



Katleen
23-12-2006
 Meld misbruik24-8-2006 8:49:18

Ook mijn mama is overleden en het zal tegen onze trouw 5 jaar zijn. Misschien lang geleden voor velen, maar voor mij niet. Ik heb hier ook al aan gedacht wat ermee te doen. Ondertussen heeft mijn papa een nieuwe vriendin die goed meevalt (gelukkig !), dus ik weet nog niet wat het worden zal. Een belissing die binnenkort zal moeten vallen, want het wordt tijd dat we aan onze uitnodigingen beginnen :-) Ik ga het ook zelf eens aan mijn papa vragen, want zulke zaken kunnen bij verschillende mensen op verschillende manieren gevoelig liggen. Ik zou er ook ergens mijn mama graag opwillen, maar weet niet of dit geen rare reacties gaat brengen. Mijn zus is 3 jaar na het overlijden van mijn mama getrouwd - toen was mijn papa nog alleen - en heeft er mijn mama niet bijgezet. Ik denk dat ik het ook maar niet ga doen ... Maar wat met de nieuwe vriendin, dat moet ik nog zien :-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info