Nu Online
Momenteel zijn er 168 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoogte inhoud enveloppe -> vreemde redenatie?

  11-4-2012 8:36:31
Op een ander forum (van mijn hobby) stelde iemand de vraag hoeveel ze in de befaamde enveloppe moeten steken voor het huwelijk van vrienden. Er is enkel een receptie van 2 uur, waarbij ze verwachten een uur in de rij te moeten staan om handjes te schudden en enveloppe af te geven. Aansluitend is er geen feest of iets dergelijks, maar gewoon weer naar huis.

Mijn redenatie voor de minimale inhoud van een enveloppe is: bekijk wat ze ongeveer aan jou kwijt zijn en doe daar nog iets bovenop. Wat je daar bovenop doet is volgens mij weer afhankelijk van hoe goed je ze kent en wat je kan missen.
In dit geval vond ik minimaal 15 Euro pp een redelijk bedrag. Nu wordt ik daar afgeschoten vanwege mijn klinische manier om hier naar te kijken, want het is toch een cadeau. Dit terwijl anderen 20 of 25 Euro voorstellen per koppel en daar komen geen reacties op (waarschijnlijk omdat ze het niet onderbouwen). Heb ik nou een vreemde redenatie of niet?

Leontine
3-6-2011
Meld misbruik



Reacties: 25 | Gelezen: 2371


An
9-6-2012
 Meld misbruik11-4-2012 9:00:56

Ik vind het zeker geen vreemde redenatie. Bij ons hangt het bedrag van de cadeau ook doorgaans af van waarop we uitgenodigd zijn (enkel receptie, of het volledige feest) en wat de band is (familie, vrienden, kennissen,...)



Hanne
30-6-2012
 Meld misbruik11-4-2012 9:02:15

Ik geef voor een receptie minimum 50 euro voor ons twee samen. Als het zeer goeie vrienden zijn kan dan meer zijn.
Voor avondfeest minimum 100 euro.



Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik11-4-2012 9:05:33

Ik vind het persoonlijk een beetje vreemd om te kijken naar hoeveel het koppel aan jou heeft uitgegeven, tenslotte nodigen ze je uit en is het dan dus niet de bedoeling dat je alles zelf betaalt.
Maar ik begrijp je reactie wel en je bent zeker niet de enige, want ik heb dat hier op het forum al eerder gelezen.

Wij kijken vooral naar hoe goed we die mensen kennen en wat we aan hun willen geven. Waarvoor we uitgenodigd zijn zal ook wel wat meespelen, maar ik ga me niet afvragen hoeveel het zou kosten per persoon.



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik11-4-2012 9:06:47

Hallo Leontine,

Voor enkel een receptie rekenen wij 25 euro per koppel...als het echt goeie vrienden zouden zijn 50 euro (maar bij vrienden toch meestal avondfeest ook é).

Ik vind het ook moeilijk hoor...vorig jaar zijn wij naar een trouw geweest van vrienden en hebben we 100 euro gegeven (receptie + diner + dansfeest). Het was een chique trouwfeest en dan lijkt het misschien weinig...maar je moet er ook de vrijgezelle bijrekenen (125 vrouwen + 85 mannen). We zijn ook op hotel gegaan voor dat trouwfeest (60 euro). Dus als je alles bij elkaar telt (ook nieuwe outfit enz) zaten we snel aan 450 euro...

Ik denk ook dat een oudere garde (tantes, nonkels, vrienden van ouders) snel meer geven dan jonge koppels?

groetjes!



Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik11-4-2012 9:28:57

In dit geval steekt het mij gewoon dat iemand vraagt wat de norm is en ik dan afgemaakt wordt op mijn mening. Er is echter geen norm, enkel ieder zijn eigen principes. Dus probeer ik aardig te zijn door mijn kijk hier op te geven, door aan te geven dat ik altijd probeer om ervoor te zorgen dat het koppel toch zeker iets overhoudt aan mijn cadeau en dan gaan ze mij afschieten. Enkel omdat ik niet een lukraak bedrag noem, maar mijn mening onderbouw. Daar heeft toch iemand meer aan dan enkel een bedrag te noemen? Volgend jaar krijgen ze een uitnodiging als daggasten. Met mijn antwoord kunnen ze dan tenminste bekijken wat ze zouden kunnen geven. Ach, het zal wel aan mij liggen.



tima
8-9-2012
 Meld misbruik11-4-2012 9:40:04

of juist niet de oudere garde heeft dikwijls geen weet meer hoeveel het allemaal kost . ik moet eerlijk zijn wij gaven ook naar gelang hoe goed ken je ze , is het eten of receptie maar nu we zelf bezig zijn met de trouw en de rpijzen zie heb ik blijkbaar altijd tekort gegeven .
Nu het laatste huwelijk dat we hebben aangedaan was van een collega we waren voor alles uitgenodigd ik had €120 in de enveloppe gedaan (€20 meer dan vriend van wist want voor hem zijn dit allemaal vreemden en eerlijk gezegd de bruid kende ik ook maar van foto's) achteraf heb ik gehoord dat ze €86/pers hebben betaald .
Toen ik dit zei tegen een collega die ook aanwezig was op de trouw zei zij ook van ja ge kunt da ook niet weten e voor tzelfste geld hadden ze maar €55 euro de man betaald dit het ambetantste van de zaak je kan er enkel naar raden hoeveel ze de man uitgeven niet ?
ooit naar een huwelijk gemoeten (weer collega) heel klasiek en formele uitnodiging uit eindelijk was het een parochiezaal die amper versierd was het eten was zelf belegde broodjes (geen apertiefhapjes of aperitief) en hun "dessert" / "bruidstaart" waren fisco's van den aldi . (niet dat ik daar iets op tegen heb maar dan konden ze beter een uitnodiging voor trouwfuif geven) ik was volledig overdressed. Bij deze trouw hebben wij dan beduidend veel meer gegeven dan zij hebben uitgegeven . Zeer moeilijk vind ik dus om je regel toe te passen .
overlaatst op een babyborrel ook wij dachten ok taart en koffie voor ons zoontje hadden we van de buren +-€25 waarde aan kadoos gekregen wij hebben dit ook voor hun 1ste zoontje gegeven .NU stond er op het kaartje om te storten op reknr wij hadden €30 gestort voor hun 2de zoontje. kon nadien bijna door de grond zakken en ik denk nog een paar genodigden die met wat kruipakjes of zo afkwamen het was van 15u tot 18u constant drank hapjes van aperitiefhapje tot maaltijd hapjes tot dessert hapjes echte klasse hapjes) ballon versiering ,springkasteel en in een heel mooie feestzaal. Dus ja weer te weinig ws maar ja wie kon dat nu weten nog nooit zon babyborrel meegemaakt hoor



Siege
17-8-2013
 Meld misbruik11-4-2012 9:40:13

Hey!

Mijn ventje en ik zijn vorig jaar naar 3 trouwfeesten moeten gaan (wat een kost).
Ik dacht toen ook helemaal anders dan mijn ventje, maar hij heeft gelijk van zijn prijzen.

Tegenwoordig is het zo dat je voor een receptie minstens 20 euro per persoon geeft (minstens 40 euro per koppel) voor het avondfeest minstens 70 euro per persoon (140 euro per koppel) en voor het dessertenbuffet (of dansfeest) minstens 30 euro per persoon (60 euro per koppel).

Ik was daar enorm van verschoten en vond dit te veel, maar als ik nu zelf naar prijzen kijk, klopt dit.
Je betaalt voor een gast op je receptie al rap meer dan 20 euro en voor je avondeten meer dan 70 euro en voor je dessertenbuffet zit je ook al rap aan 25-30 euro. Dus deze prijzen zijn normaal.

xxx



tima
8-9-2012
 Meld misbruik11-4-2012 9:46:39

leontine : je hebt altijd van die mensen op forums, hier zijn ook al vinnige antwoorden gekomen en meestal als er 1 het op gang zet volgen de andere. Je moet het niet zo persoonlijk vatten . het is gemakkelijk iem aan te vallen die je niet kent .

overlaatst heb ik op een engels forum van iem de reactie gekregen dat ik maar beter niks meer kon posten als ik geen deftig engels kon schrijven of dan toch op zijn minst spellingcontrol moest gebruiken (toch raar dat al de andere wel gewoon konden helpen met mijn probleem moest dan toch leesbaar genoeg zijn niet ?) kheb heel kalm geantwoordt dat ik belg was en als dat haar niet aanwtond ze mijn topics maar niet meer moest lezen . Niks meer hoort van da mens



Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik11-4-2012 10:02:48

Wij geven 50 euro als koppel als we naar een receptie gaan, 100 euro als we naar het avondfeest gaan en 150 euro als het echt gaat om hele goede vrienden. Zoals iemand hierboven zegt komen er nog veel andere kosten bij kijken, dus ik vind dit zeker wel genoeg.

Persoonlijk vind ik echter dat je niet echt rekening moet houden met hoe sjiek iemand zijn feest gaat zijn. Je geeft dat geld als cadeau en als de mensen een feest geven aan 50 euro of 100 pp dat kan jij niet echt weten dusja...



maika
3-8-2012
 Meld misbruik11-4-2012 10:14:46

Wij geven ook 25 pp bij een receptie. 50 pp voor avondfeest. En als het om goede vrienden gaat is dat ook meestal 75 euro pp

Ik heb 3 vriendinnen die nog na mij trouwen dit jaar en ik geef terug wat ik gekregen heb van hen.



Caro
1-10-2011
 Meld misbruik11-4-2012 11:19:47

Even een vraagje, hoeveel geven jullie als jullie uiteindelijk niet naar de receptie/feest kunnen gaan? Wij zijn uitgenodigd voor een receptie en zijn jammer genoeg verhinderd wegens familiale redenen, maar ik wil toch een cadeautje (geld) geven. Enkel ik ken de bruid, mijn man kent geen één van de twee... Ik ken haar via mijn werk. Vinden jullie 25 € (totaal) genoeg?



Caro
1-10-2011
 Meld misbruik11-4-2012 11:25:17

Btw Leontine, Tima heeft gelijk. Van zodra één iemand bitsig durft te reageren, volgen er snel anderen. Trek het je niet te veel aan. Ik heb ooit ook eens iets gepost, waarop ik bitsige reacties kreeg (wel niet van bruidjes ). Een aantal weken nadien lees ik een gelijkaardige topic waarop dan wel vriendelijk wordt geantwoord.



Lies
21-4-2012
 Meld misbruik11-4-2012 11:33:05

Ik vind het nogal een rare redenering van,...je kijkt hoe duur iemands feest ( sommigen baseren zich daar al op bij de uitnodiging) en van daaruit ga je dan bepalen wat je geeft? Dus als je beste vriendin dan een eenvoudige trouwfuif geeft, dan zou die minder moeten krijgen dan bv een gewone collega die een poepchique feest heeft volgens sommigen Uiteindelijk gaat het toch om een kado die je geeft,...en bij mij maakt dat niet uit of het feest nu eenvoudig is of een feest met 7gangen. Als je trouwt, dan weet je dat dat je dat niet moet doen om geld te verdienen, of om "break-even" te draaien :) Hier altijd minimum 50euro voor een receptie en avondfeest 125euro.
Ik heb ooit zo iemand gekend die wachtte tot na het feest om geld over te schrijven,...ze keken eerst wat ze "ervoor in de plaats kregen"!!! LOL!



Elke
13-7-2012
 Meld misbruik11-4-2012 12:01:14

Ik geef je 100% gelijk, Leontine! Het is toch maar normaal dat je de kost p.p. probeert te schatten en er dan nog iets bovenop doet. Tenslotte is het toch de bedoeling dat je het bruidspaar een cadeau geeft en niet dat zij alleen maar kosten aan je hebben?
Veel mensen beseffen echter totaal niet wat een trouwfeest kost, tot ze er zelf een hebben gegeven.
Wij hebben gekozen voor een behoorlijk duur feest en beseffen ook wel dat er niemand het bedrag zal geven dat wij voor hen hebben moeten betalen. (Wat jullie hier vermelden per koppel is wat wij ongeveer betalen voor één persoon.)
Dat is ook onze eigen keuze geweest en daar moeten anderen niet voor opdraaien, maar een beetje redelijk blijven, graag. Blijkbaar is het de gewoonte bij mij op mijn werk dat je alle collega's vraagt voor de receptie (en goede collega's voor het avondfeest) en dat er dan één cadeau van ongeveer 25 euro wordt gekocht, in naam van iedereen van het werk. Ik hou mijn hart al vast!
Als iedereen zo zou denken, dan kunnen we ons huis (in volle opbouw) al meteen te koop zetten.



Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik11-4-2012 12:07:57

@Lies
Ik bedoelde niet dat ik kijk hoe duur ze hun feest maken. Ik kijk naar wat ze ongeveer voor me kwijt zijn. Daarmee bedoel ik dat ze voor een receptie van 2 uur volgens mij gemiddeld 15 Euro pp kwijt zijn. Dat waren wij toch en wij serveerden echt geen blokjes kaas, maar ook geen kaviaar. Gemiddeld dus. Daarbovenop geef ik dan een bedrag gebaseerd op de persoonlijke band die je hebt met de betreffende persoon/personen. Als ik voor zowel mijn beste vriendin als een collega een uitnodiging had voor hun receptie, dan kregen ze dus beiden basis 15 Euro pp met daarboven op een door het hart ingegeven bedrag. Mijn beste vriendin zou dus zeker beter uitkomen.

@Caro
Voor een receptie waar je niet naar toe gaat, enkel de bruid via je werk kent en jouw ventje ze beide niet kent, lijkt mij 25 Euro toch ook een zeer net bedrag. De meeste mensen geven enkel een kaartje waarin ze verwittigen niet te komen.



Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik11-4-2012 13:22:02

Leontine, ik vind je redenering inderdaad niet meer dan correct en pas deze zelf ook toe, maar moet zelf zeggen dat die regel op ons huwelijksfeest absoluut niet opging... Van sommige mensen verschiet je je een ongeluk en vraag je je bijna af of ze zich niet vergist hebben (zo hebben wij bv. 50 euro cadeau gekregen van mijn huisdokter die niet eens uitgenodigd was op de receptie), waar anderen aanwezig waren met een gezin van 8 personen en dit van 's ochtends tot 's avonds (want was deel van de suite) en hun cadeau was dan weer "maar" 250 euro. Op zich een mooi bedrag, maar niet als je kijkt naar de context...



Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik11-4-2012 13:27:50

Ik denk dat Veerle wel eens een delicaat punt raakt ;-)!
Ik heb van vrienden gehoord die vorig jaar getrouwd zijn dat er mensen gewoon NIETS hebben gegeven...zogezegd geld op de rekening gestort??
En idd Veerle...8 personen tov die 250 euro...dat is nog geen 30€ per persoon voor de ganse dag?
Ik denk dat we allemaal nog ogen gaan trekken als we achteraf de 'rekening' bekijken...wij rekenen alvast niet op cadeaus van gasten om bepaalde zaken te betalen. Wat we krijgen, is een mooi spaarcentje...of cent...:-)?

groetjes



Lies
21-4-2012
 Meld misbruik11-4-2012 13:33:44

Leontine het was geen kritiek op jou hoor,... Iedereen geeft zoals hij dat zelf wil en KAN ( want das toch ook belangrijk he)



Eline
7-7-2012
 Meld misbruik11-4-2012 14:18:01

Dit is toch ook mijn redenering, een deel 'bijdrage aan het feest' en een deel 'voor het cadeau'. Die bijdrage is dan niet gebaseerd op wat voor feest ze geven, maar gewoon bedoeld om een deel van de kosten te dekken, al merk ik met mijn trouw dat het toch makkelijk meer wordt. Ik vind 15 euro voor de receptie pp plus een deel extra niet slecht. Wij zijn nog niet naar veel trouwfeesten geweest, maar ik zou denk ik 50 euro per koppel geven voor een receptie en 100 voor een avondfeest, meer als het goede vrienden zijn. Natuurlijk is het niet erg als je minder geeft als je je dat niet kunt veroorloven...

Natuurlijk, het klinkt alsof er op dat forum ook veel Nederlanders zitten, en die hebben toch wel heel andere gewoonten als het om trouwfeesten gaat. Nog geen reden om bot te doen, natuurlijk.



Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik11-4-2012 15:35:23

Ik vind dit ook geen vreemde redenering. Mijn verloofde en ikzelf hebben zelf ook graag dat mensen op zijn minst "uit de kosten zijn" en geven daar graag nog iets bovenop zodat het koppeltje er nog iets aan overhoudt. Zelf geven wij voor een receptie 50 à 75 EUR voor ons twee, voor een avondfeest 150 EUR en 200 EUR als het dichte familie/hele goede vrienden is/zijn. We horen vaak van mensen dat dit nogal aan de genereuze kant is maar nu we zelf trouwen en weten wat alles gemiddeld kost vinden we dit zeker niet overdreven. We kijken niet naar wat voor feest het is (de keuze voor een simpele trouwfuif of een chique avondfeest in een toplocatie is persoonlijk). Je kan het bruidspaar zo op voorhand vragen welke hapjes, champagne geserveerd zullen worden en wat het menu precies is om je cadeau te bepalen :) Dat lijkt me te gek voor woorden en mag volgens ons niet de waardemeter zijn. Wij nemen gewoon een gemiddeld bedrag waarmee we denken dat het bruidspaar tevreden is en waar wij zelf ook blij mee zouden zijn.

Liefs,


Nathalie



ilse
7-8-2010
 Meld misbruik11-4-2012 15:45:14

Goh dit is een netelige kwestie waar iedereen anders over denkt. Persoonlijk vind ik niet dat het geld van de gasten dient om "uit de kosten" te komen. Wij kijken bij het bepalen van het bedrag dan ook totaal niet naar het soort feest dat de mensen geven of proberen ook niet te schatten ofzo. 200 euro voor een avondfeest is bijvoorbeeld iets dat wij nooit zouden geven hoor, maar nog eens da's een heel persoonlijke mening.
Bij ons huwelijk kwamen we met het geld van de gasten niet uit de kosten maar daar waren wij niet rouwig om omdat dat niet onze bedoeling was, wij hebben een tof en leuk feest gehad met de mensen die ons na aan het hart liggen...
€ 15 pp voor een receptie lijkt mij idd wel het minimum...
groetjes



Siege
17-8-2013
 Meld misbruik12-4-2012 9:32:56

@ Leontine en Tima, moest mijn berichtje grof overgekomen zijn, dan heb je mijn oprechte verontschuldigingen!!! Zeker mijn bedoeling niet.
xxx



Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik12-4-2012 11:05:32

@Siege
Moest eerst kijken wat je precies gepost had, dus had het zeker niet grof opgevat. Ieder kan natuurlijk maar geven wat er gemist kan worden. Vond zelf die 15 Euro pp een absoluut minimum om in goed fatsoen te geven op basis van mijn redenering. Het grootste probleem daar hadden ze echter met mijn redenering. Dat ik blijkbaar het bruidspaar een vergoeding gaf voor mijn aanwezigheid in plaats van een cadeau. De laatste reactie was: vast aardig bedoeld, maar komt heel berekenend over. Alsof ik dat erbij vertel als ik mijn enveloppe aan het bruidspaar geef!!!! En denk eigenlijk dat het bruidspaar stiekum blijer is met mijn berekende envelopje, dan met het envelopje met 20 Euro.

@Eline
Het is inderdaad een Nederlands forum. Ben zelf ook Nederlandse, maar dan van Zeeuws Vlaanderen en heb wat dit betreft dan toch meer een Belgische insteek .



kim
26-5-2012
 Meld misbruik4-5-2012 11:36:09

ik vind zelf 25€ pp een minimum. verder probeer ik ook in te schatten wat de prijs van 'mijn bord' is en dat geef ik zeker als cadeau. de extra's (muziek, entertainment enz...) daar houd ik geen rekening mee. meestal zit ik tussen de 50 en 100€ pp voor een gemiddeld avondfeest.

ikzelf geef een middagfeest met warm en koud buffet en dessertbuffet en wij hopen toch ook minimum 25a 50€ pp te krijgen.



Siege
17-8-2013
 Meld misbruik4-5-2012 13:57:54

@ Leontine: om op jouw reactie te antwoorden (dit was ze: 'De laatste reactie was: vast aardig bedoeld, maar komt heel berekenend over. Alsof ik dat erbij vertel als ik mijn enveloppe aan het bruidspaar geef!!!! En denk eigenlijk dat het bruidspaar stiekum blijer is met mijn berekende envelopje, dan met het envelopje met 20 Euro') --> Ik geef je groot gelijk, het bruidspaar is idd contenter met een berekend envelopje en ik denk persoonlijk dat veel bruidsparen ook zo iets verwachten omdat ze dat zelf ook zo doen (corrigeer als ik hier mis zou zijn natuurlijk). Daarbij, ze weten op voorhand dat het berekend is, dus wat maakt het nu uit, als bruidspaar mag je content zijn dat je al iets krijgt (vind ik in mijn geval toch ;-) ) :-D

xxx



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Weddingplanner nodig?
Ceremonie Chantal Ceremoniemeester / Ceremoniespreker in Erpe-mere
Iedere bruiloft is Uniek. Ik werk samen met u aan een romantisch, persoonlijk verhaal en originele ceremonie. Huwelijksceremonies op maat en volledig gebaseerd op jullie relatie en levensloop. Meer info
Excellence Weddings weddingplanner / ceremoniemeester in Dilbeek
Formules: * Weddingplanner voor 1 dag * Ceremoniemeester * Organisatie van A tot Z * Gedeeltelijke organisatie * Consultancy * Partyplanner VRIJBLIJVEND KENNISMAKINGSGESPREK BIJ U THUIS! FACEBOOKpagina: www.facebook.com/ExcellenceWeddings Meer info
Encharm'd in Borsbeek
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Mint&Memories Wedding & Ceremony Schrijft jouw trouwceremonie op maat in Itegem
Trouwplanning - Ceremoniemeester - Persoonlijke ceremonie op maat geschreven - Vintage Wedding & Ceremony Styling - Advies gespecialiseerd in events op locatie (coordinatie + logistiek + eigen team voor op-en afbouw en feestbegeleiding) Meer info
Boboda Weddings & Events Voor originele concepten, feesten op maat en stressloos genieten! in Bornem
Boboda Weddings & Events organiseert jullie huwelijk op maat. Jullie hoeven enkel te genieten van jullie mooiste dag! Weddingplanning - trouwdagbegeleiding - trouwadvies - workshops - ceremoniebegeleiding Meer info
Weddingplanner & Stylist Alle Gebeure Voor een gepersonaliseerd huwelijk tot in detail uitgewerkt! in Leuven
Ik ben Davy Achten, zaakvoerder en initiatiefnemer achter “Alle Gebeure wedding & event planner”. Als professioneel weddingplanner ben ik gespecialiseerd in het organiseren en stylen van gepersonaliseerde huwelijken in België en het buitenland. Meer info
Art'Anna Weddings & Events De specialist voor huwelijken in Italië. in Roeselare
Ik ben Helena Steurbaut, de drijvende kracht achter Art’Anna Weddings & Events. Ik ben gespecialiseerd in de organisatie en styling van huwelijken in België én Italië. Neem contact met mij op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek! Meer info
Genievents A brand of magic never fails in Menen
We zijn een familiebedrijf dat zich bezighoudt met eventmanagement in de ruimste zin van het woord. We gaan tot het uiterste om elke wens van onze klanten te vervullen en ze het huwelijk van hun dromen te bezorgen. Meer info
Huwelijkscoach Jullie huwelijk, mijn zorg. in Sint-Denijs-Westrem
Jullie trouwen! Een prachtige beslissing. Werken met een ceremoniemeester zorgt ervoor dat jullie een stressloze dag beleven. Bovendien leg ik jullie geen regels op, jullie beslissen alles over jullie huwelijk. Jullie hoeven enkel te genieten. Meer info
Allure Weddings & Events Trouwen is genieten, Allure doet de rest in Sint-Lievens-Houtem
Allure Weddings & Events realiseert het huwelijk van jullie dromen, op basis van jullie persoonlijke wensen. We geven jullie feest de uitstraling dat het verdient en nemen alle zorgen weg. Meer info