Nu Online
Momenteel zijn er 88 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uitnodigingen

10-4-2012 9:32:49
Wie maakt er nog zijn uitnodigingen zelf?
Ik heb al een ontwerpje maar tis nog ni helemaal "dat".
Eigenlijk hebben wij 3 verschillende nodig:
1. voor zij die enkel naar receptie komen
2. voor zij die enkel naar avondfeest komen
3. voor zij die naar receptie en avondfeest komen
Een 'los' kaartje erin vind ik precies maar niets...
Zijn er die hun voorbeeldjes willen doorsturen ilsevangelder@telenet.be ? Hebben jullie nog andere ideeën/tips?

Alvast bedankt!

Ilse
30-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1036

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik10-4-2012 10:12:41

Wij wilden eerst ook geen kaartje, en gingen een tekst gebruiken met iets als

'Eline en S. gaan trouwen. Samen met hun families nodigen ze u van harte uit om dit mee te vieren. U bent welkom op onze receptie van X tot X/op ons avondfeest vanaf X/op onze receptie met aansluitend avondfeest vanaf X' (drie verschillende kaartjes).

Maar met de adresgegevens en contactgegevens erbij werd het wel een heel vol kaartje en dat paste niet zo goed bij de 'format'. Nu staat op het 'hoofdkaartje' de aankondiging, het adres en de website, en hebben we toch een los kaartje waarop staat hoe laat en waarvoor ze zijn uitgenodigd, en wanneer en hoe ze moeten bevestigen. En ik vind ze eerlijk gezegd toch heel mooi geworden...

Nikki
22-6-2012
 Meld misbruik10-4-2012 13:34:43

Je kan het ook anders oplossen :)

1) voor diegene die enkel naar de receptie komen
2) voor die enkel naar het avondfeest komen.
en diegene die naar beiden mogen komen die zou ik een kaartje geven van avondfeest met daarbij een klein extra kaartje waarop bv opstaat: u wordt ook verwacht op onze receptie ofzoiets? :)

Elke
13-7-2012
 Meld misbruik10-4-2012 14:00:40

Wij hebben ook onze uitnodigingen zelf gemaakt en ik ben ook geen fan van het losse kaartje. Ik heb liever dat alle info op één kaart te vinden is en als wij uitnodigingen ontvangen, dan zetten we die altijd uit en met dat losse kaartje is dat dan niet zo handig.
Wij hebben dus gewoon verschillende teksten voor het avondfeest en voor de receptie.

Ons kaartje is in tentvorm:

Avondfeest:
- vooraan: "naam 1 & naam 2" en daaronder onze huwelijksdatum

- binnenin:
"Na vijf jaar samen te zijn, trouwen wij.
Wij zouden het fijn vinden als u er ook bij kunt zijn op XXX om XXX aan het stadhuis van XXX en om XXX in de XXXkerk te XXX.
U bent tevens van harte uitgenodigd op ons avondfeest, ingeleid door een receptie die start om XXX in XXX te XXX.
Graag een seintje voor XXX of u al dan niet aanwezig kunt zijn op ons huwelijksfeest."
Dat dan gevolgd door onze gegevens & website.

- achteraan: citaat Shakespeare

Receptie:
idem, maar dan met een kleine aanpassing van de tekst:

"U bent tevens van harte uitgenodigd op onze receptie van XXX tot XXX te XXX."

Ik hoop dat dit je een beetje helpt.

iris
30-6-2012
 Meld misbruik10-4-2012 18:46:09

Wij hebben ook zelfgemaakte kaartjes.
Het zijn vier kaartjes die in de linkerbovenhoek met een splitpen aan elkaar hangen. Elk volgende kaartje is 1,5 cm groter dan het volgende, dus je krijgt een beetje een waaiereffect:
- kaartje 1: in enkele leuke lettertypes 'ons verhaal' van eerste kus tot huwelijk
- kaartje 2: aankondiging huwelijk + uur en gegevens kerk
- kaartje 3a: uitnodiging vanaf walking dinner
- kaartje 3b: uitnodiging vanaf dessertenbuffet
- kaartje 4: routebeschrijving

Aangezien we ze zelf in elkaar staken, kon je dus perfect voor die en die gasten een uitnodiging vanaf walking dinner in elkaar steken en voor de anderen vanaf dessertenbuffet.

Mmmh ... nu ik het zelf nalees denk ik niet dat het heel duidelijk is. Het is volgens onderstaand principe, maar wij maakten elk kaartje dus iets groter:

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik10-4-2012 19:01:12

Wij maken ook onze uitnodigingen zelf, en we hebben er ook 3 verschillende. Wij namen een A4 blad in het Bordeaux (onze themakleir) en vouwden dat als een enveloppe, dus in drie, het bovenste is de sluiting, wat we dan in een punt knipten, op het middenste gedeelte staat altijd hetzelfde, onze namen, die van onze ouders, en de gegevens van het kerkelijk huwelijk, Op het deeltje daaronder staat dan het vervolg van de uitnodiging: ofwel de receptie ofwel het avondfeest, ofwel het dessertenbuffet, en die kleven we dan gewoon op de grote 'envelop' Ik zet deze week nog enkele foto's op de site Veel succes alvast!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info