TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Eline
7-7-2012
|
10-4-2012 10:12:41
Wij wilden eerst ook geen kaartje, en gingen een tekst gebruiken met iets als
'Eline en S. gaan trouwen. Samen met hun families nodigen ze u van harte uit om dit mee te vieren. U bent welkom op onze receptie van X tot X/op ons avondfeest vanaf X/op onze receptie met aansluitend avondfeest vanaf X' (drie verschillende kaartjes).
Maar met de adresgegevens en contactgegevens erbij werd het wel een heel vol kaartje en dat paste niet zo goed bij de 'format'. Nu staat op het 'hoofdkaartje' de aankondiging, het adres en de website, en hebben we toch een los kaartje waarop staat hoe laat en waarvoor ze zijn uitgenodigd, en wanneer en hoe ze moeten bevestigen. En ik vind ze eerlijk gezegd toch heel mooi geworden...
|
|
Nikki
22-6-2012
|
10-4-2012 13:34:43
Je kan het ook anders oplossen :) 1) voor diegene die enkel naar de receptie komen 2) voor die enkel naar het avondfeest komen. en diegene die naar beiden mogen komen die zou ik een kaartje geven van avondfeest met daarbij een klein extra kaartje waarop bv opstaat: u wordt ook verwacht op onze receptie ofzoiets? :)
|
|
Elke
13-7-2012
|
10-4-2012 14:00:40
Wij hebben ook onze uitnodigingen zelf gemaakt en ik ben ook geen fan van het losse kaartje. Ik heb liever dat alle info op één kaart te vinden is en als wij uitnodigingen ontvangen, dan zetten we die altijd uit en met dat losse kaartje is dat dan niet zo handig. Wij hebben dus gewoon verschillende teksten voor het avondfeest en voor de receptie.
Ons kaartje is in tentvorm:
Avondfeest: - vooraan: "naam 1 & naam 2" en daaronder onze huwelijksdatum
- binnenin: "Na vijf jaar samen te zijn, trouwen wij. Wij zouden het fijn vinden als u er ook bij kunt zijn op XXX om XXX aan het stadhuis van XXX en om XXX in de XXXkerk te XXX. U bent tevens van harte uitgenodigd op ons avondfeest, ingeleid door een receptie die start om XXX in XXX te XXX. Graag een seintje voor XXX of u al dan niet aanwezig kunt zijn op ons huwelijksfeest." Dat dan gevolgd door onze gegevens & website.
- achteraan: citaat Shakespeare
Receptie: idem, maar dan met een kleine aanpassing van de tekst:
"U bent tevens van harte uitgenodigd op onze receptie van XXX tot XXX te XXX."
Ik hoop dat dit je een beetje helpt.
|
|
iris
30-6-2012
|
10-4-2012 18:46:09
Wij hebben ook zelfgemaakte kaartjes. Het zijn vier kaartjes die in de linkerbovenhoek met een splitpen aan elkaar hangen. Elk volgende kaartje is 1,5 cm groter dan het volgende, dus je krijgt een beetje een waaiereffect: - kaartje 1: in enkele leuke lettertypes 'ons verhaal' van eerste kus tot huwelijk - kaartje 2: aankondiging huwelijk + uur en gegevens kerk - kaartje 3a: uitnodiging vanaf walking dinner - kaartje 3b: uitnodiging vanaf dessertenbuffet - kaartje 4: routebeschrijving Aangezien we ze zelf in elkaar staken, kon je dus perfect voor die en die gasten een uitnodiging vanaf walking dinner in elkaar steken en voor de anderen vanaf dessertenbuffet. Mmmh ... nu ik het zelf nalees denk ik niet dat het heel duidelijk is. Het is volgens onderstaand principe, maar wij maakten elk kaartje dus iets groter: 
|
|
Lies
18-8-2012
|
10-4-2012 19:01:12
Wij maken ook onze uitnodigingen zelf, en we hebben er ook 3 verschillende.
Wij namen een A4 blad in het Bordeaux (onze themakleir) en vouwden dat als een enveloppe, dus in drie, het bovenste is de sluiting, wat we dan in een punt knipten, op het middenste gedeelte staat altijd hetzelfde, onze namen, die van onze ouders, en de gegevens van het kerkelijk huwelijk,
Op het deeltje daaronder staat dan het vervolg van de uitnodiging: ofwel de receptie ofwel het avondfeest, ofwel het dessertenbuffet, en die kleven we dan gewoon op de grote 'envelop'
Ik zet deze week nog enkele foto's op de site
Veel succes alvast!
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|