Nu Online
Momenteel zijn er 141 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uitnodiging stripverhaal

8-4-2012 14:57:07
Hey

wij willen niet teveel geld uitgeven aan onze uitnodigingen, maar wil wel iets leuks natuurlijks. We dachten om een soort stripverhaal te laten tekenen (mijn ouders zijn creatief) en daarin alles vermelden (datum, uur, kerk, ...). Heeft iemand dit ooit al gemaakt? Online heb ik wel zo'n voorbeeld gezien adhv een suske en wiske album. Ik zou dan willen werken met foto's van ons natuurlijk. Ik kan mijn ouders wel aan het werk zetten, maar zou dan willen weten wat de goede afmetingen zijn,wat maakt het extra duur? Want zou dan meteen met binnenzijde ook zijn...

Iemand hier ervaring mee?

Ine
4-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 949

Elke
3-8-2012
 Meld misbruik8-4-2012 15:50:18

Super idee!!
Duurder zijn rare afmeting van enveloppe (denk ik) en vooral zwaarte van papier. Duurder is ook dat geen enkele kant in zwart wit zal zijn maar alles kleur, maar ja, zo veel scheelt dat niet, denk ik.
Het goedkoopste is volgens mij een kaart waarbij elk vlak 139 x107 mm is (kan mooi in een normale enveloppe). Als je dit bij vistaprint maakt, dan kun je bijvoorbeeld elk vlak in microsoft publisher maken en dan moet je publisher instellen dat één pagina 142 x 110 mm is en dan pagina per pagina uploaden in vistaprint.
Maar dan kan maar één foto per vlak want zo groot is dat niet, en dat is misschien niet de bedoeling?

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik8-4-2012 15:52:26

Dag Ine,

Wat het duurder kan maken:
- ongebruikelijke formaten: vierkant, rond, etc
- speciale papiersoorten
- gevouwen ipv enkel

Kijk bijv. eens op de sites van zwartopwit, basic design of printconcept. Die hebben goede prijsvoorbeelden online staan. Zeker bij zwart op wit kunnen je ouders ook sjablonen terugvinden met de juiste formaten en dergelijke, zodat ze het bestand op de juiste manier aanleveren.

Ine
4-8-2012
 Meld misbruik8-4-2012 16:03:27

Bedankt voor de tips al. We vinden het ook een leuk idee maar hebben geen idee hoe we eraan moeten beginnen

Als mijn ouders terug zijn van vakantie zullen we eens samenzitten en dan komt de inspiratie wel op gang

Elke
3-8-2012
 Meld misbruik8-4-2012 17:33:37

Wat je zou kunnen doen is een boekje maken zoals in deze link:
http://dreamers.marthastewart.com/photo/lego-star-wars-...

Maar dan raad ik u aan om op drukland.be voor 'geniete brochure', A6 formaat met 8 pagina's te kiezen. Dat is bij mijn weten de goedkoopste manier om dat te doen. Al heb je dan wel meteen 250 uitnodingen :s.
Ik heb al veel zoekwerk gedaan voor prijzen op die verschillende sites en ga bij drukland 'wie is wie' boekjes bestellen om aan iedereen uit te delen, en dat doe ik ook via hun brochure-mogelijkheid, maar dan wel heel andere formaat, en dan kan ik ook een veeeel kleiner aantal kiezen.

succes met het aanmaken van jullie uitnodigingen!

Ine
4-8-2012
 Meld misbruik8-4-2012 18:35:23

Wel leuk dat boekje; Kan het wel niet helemaal goed zien, want als ik erop klik krijg ik enkel de eerste pagina te zien. Een boekje is wel leuk, maar wel omslachtig he.

Het idee van een stripverhaal heb ik via dit gekregen:
http://www.cartarosa.be/huwelijkskaarten/trouwkaarten/trouwkaart_CR034.html

Zo heb je een 'gewone' kaart zonder extra pagina's he. We zouden dan wel nog foto's moeten laten nemen want we hebben maar een paar foto's van ons samen. Dat is zo als je twee kindjes hebt he, dan trek je altijd je kroost haha!

Paar dagen geleden was ik overtuigd van een stripverhaal maar dan moeten we echt leuke foto's hebben en originele tekst. Iemand enig idee?

Kirsten

Meld misbruik9-4-2012 0:01:12

Dag Ine,

Hetgeen je hier als voorbeeld geeft is zeer haalbaar hoor! Als jullie de foto's maken en aanleveren en wat gegevens doorgeven willen wij er zeker mee aan de slag gaan voor een redelijke prijs. Als grafisch ontwerper raad ik je aan van te werken met een dubbele kaart op 148*105 mm, die vallen binnen het standaard postformaat en blijven redelijk van prijs. Bij ons kan je zoiets al laten maken voor 1.95€ per stuk (voor 100 stuks, meer is goedkoper, minder is duurder)..

Ine
4-8-2012
 Meld misbruik9-4-2012 16:09:52

Kirsten,

ik ga het eens met het ventje bespreken, want we zijn er totaal nog niet uit. Het is zo moeilijk allemaal pfff ...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info