Nu Online
Momenteel zijn er 185 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe druk en ontwerp je zelf uitnodigingen?

  6-7-2004 22:37:37
Hallo allemaal,
Ik ben bij drukkers langs geweest, en het is allemaal zo duur,...
Nu lees ik hier dat veel van jullie het allemaal zelf doen.
Maar hoe begin je eraan en waar kan je er voor terecht?
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Alvast bedankt
Groetejs Joke

Joke
9-7-2005
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1964


Nele
10-7-2004
 Meld misbruik7-7-2004 8:10:21

Als je inspiratie hebt begin je aan je ontwerp, je zal verbaast zijn wat je allemaal met een computer, scanner en printer kan doen! Je kan je ontwerp natuurlijk ook zelf tekenen!

Daarna zijn wij naar een copiecenter gegaan en die hebben onze uitnodigingen prachtig afgedrukt en op maat gesneden. Nu moet je zelf alleen nog voor de omslagen zorgen. VEEL GELUK



Evie
4-9-2004
 Meld misbruik7-7-2004 8:27:40

Ik had al enkele ideetjes voor onze uitnodiging en heb dan wat zitten experimenteren in Powerpoint. Vervolgens heb ik mijn ontwerp afgeprint en er mee naar de drukker geweest. Daar hebben wij papier gekozen en die heeft dan ons ontwerp gedrukt op dat papier en ik moet zeggen, het ziet er mooi uit.

Als je je uitnodigingen zelf ontwerpt is het toch nog altijd beter om ze te laten drukken hoor. Die kwaliteit kan je nooit evenaren met je printerke.

Véél geluk!



Nele
10-7-2004
 Meld misbruik7-7-2004 11:06:35

Oke, een drukker kan je nooit evenaren met een printer maar een copiecenter kan het even mooie en veel goedkoper!!!!!!



Joke
9-7-2005
 Meld misbruik7-7-2004 11:35:10

Bedankt nele en evie, maar ik ben al niet zo handig met een computer en tekenen kan ik helemaal niet, ik heb van mercard een prachtig voorbeeld gekregen, en graag zou ik zoiets in die goesting hebben, maar als we het bij de drukker laten doen, komt het op 600 euro, is dat niet veel? Voor 150 uitnodeging?
Die powerpaint, vind ik dat bij microsoftword? Of waar vind ik die?
Alvast bedankt voor de goede informatie
Groetjes Joke



Evie
4-9-2004
 Meld misbruik7-7-2004 11:47:09

600 euro voor 150 uitnodigingen is inderdaad héél veel. Wij hebben 370 euro gegeven voor meer dan 180 uitnodigingen (dat is maar de helft van de prijs), wat héél goedkoop is denk ik.

Je moet rekenen dat het papier op zich al duur is (hangt er natuurlijk vanaf welk papier je kiest). In ons geval was het papier voor de uitnodiging en de envelop meer dan 1 euro per stuk. Dus eigenlijk is er niet zoveel bijgekomen voor het drukwerk.

Powerpoint zit normaal in het pakket van Microsoft Office. Maar je kan het evengoed in Word maken hoor.



Joke
9-7-2005
 Meld misbruik7-7-2004 11:49:19

Hallo, ik kan al op powerpaint komen, maar nu is de vraag, hoe maak ik uitnodigingen, er komt alleen informatie over vergaderingen maken of samenstellen, ik heb op help gedrukt en gevraagd ; hoe maak ik uitnodegingen, en er kwam weer een hele zever ove vergaderingen, je ziet, ik ben niet echt handig met de computer he, hopelijk kan je me meer uitleg geven.
Bedankt alvast.
Groejes Joke



Joke
9-7-2005
 Meld misbruik7-7-2004 12:00:13

Amaai, da schilt idd veel van prijs, het probleem is, ik heb geen teken talent, en ook geen verstand van de computer.
Als ik da op zo'n manier zou kunnen doen, is het natuurlijk wel beter.
Bedankt in ieder geval, ik kom pas zaterdag terug op de site, want ik ga nu naar mijn verloofde , en daar is geen pc...
Hopelijk kan je me tegen dan al wa meer vertellen.
Hartelijk bedank he
Groetjes Joke



Evie
4-9-2004
 Meld misbruik7-7-2004 16:17:32

Powerpoint is inderdaad om slideshows te maken voor vergaderingen. Maar ik vond het gemakkelijk om daarin mijn ontwerp te maken. Misschien zijn er betere programma's om uitnodigingen in te maken, dat weet ik niet.

Maar wat ik gedaan heb:
in powerpoint de slide de afmetingen gegeven van de uitnodiging die ik wou en dan wat zitten experimenteren met achtergronden, tekeningen, foto's, lettertypes, teksten, etc. En uiteindelijk ben ik zo tot een heel leuke uitnodiging gekomen.

Die dan afgeprint en ermee bij de drukker geweest. Ik had ze ook bij op discette voor de foto (onze uitnodiging is met foto van ons 2).

De drukker zei dan ook dat het inderdaad goedkoper uitkomt om een eigen ontwerp te laten drukken dan een vast ontwerp uit hun boeken, want dan betaal je een bepaald bedrag voor hun ontwerp.

Nog véél geluk alvast!

Groetjes
Evie



Tim
9-7-2005
 Meld misbruik14-7-2004 14:34:03

Bedankt evie, ik ga alvast proberen en hopen dat er iets leuk uitkomt.
Groetjes Joke



greet
25-9-2004
 Meld misbruik17-7-2004 13:44:10

hallo!
Ik ben naar een klein knutselwinkeltje geweest waar ze van dat handgeschept papier hebben. Ik heb toen een beetje vanalles meegenomen: kalkpapier, verschillende kleuren handgeschept papier, raffia, stof,... En dan zo wat geëxperimenteerd. Zo had ik dan 3 ontwerpjes. Onze ouders konden niet kiezen zodanig dat ik nu 2 ontwerpen maak. De binnenkant heb ik in 'publisher' gemaakt, maar gaat ook in 'word'. Toen ben ik naar een gewone papier winkel getrokken (de Club) en daar papier gekocht (100g voor de binnenkant en 160 g voor de kleine kaartjes) en toen naar de soort copycenter. Daar hebben ze da van mijn diskette afgedrukt voor een prijsje! Ik kom aan 350 euro voor 220 kaartjes. Ze zijn heel mooi gelukt en heel persoonlijk. Er is alleen wel wat werk aan, maar dat heb ik er zeker voor over!
groetjes!
greet



Tim
9-7-2005
 Meld misbruik17-7-2004 18:16:50

Bednkt geert,
Maar spijtig genoeg ben ik helemaal niet creatief, ik zal eens met mijn tante spreken over jou voorstel, en mss kan zei mij wel helpen.
Alvast bedankt.
Groetjes Joke



Kathleen
4-12-2004
 Meld misbruik17-7-2004 19:06:54

wij zijn naar AVA geweest en hebben daar gewone blanco kaarten gehaald (niet uit de boeken, gewoon uit de rekken).
Hebben enkele blokken kalkeerpapier gekocht en we zijn eraan begonnen. Ik heb alles in word gedaan en dat ging bijzonder gemakkelijk. De binnenkant staat gedrukt op de kaart zelf en de buitenkant is dan het kalkeerpapier. Daar staan in een vierkant 6 fotootjes (waarvan enkele van ons en enkele foto's van ringen, een hartje, 2 handen). Heb ook met een scanner gewerkt voor de foto's en heb met dit programma alle foto's in sepia gezet.
Het drukken doen we ook gewoon zelf met de printer.

In totaal zijn wij 200 € kwijt voor alles :
100 blanco kaarten
100 enveloppen
3 blokken kalkeerpapier
100 blanco kaartjes voor het avondfeest

Ik vind persoonlijk 600 € voor gedrukte kaarten wel erg veel.

Als je tips of hulp nodig hebt om je kaarten zelf te maken, laat het maar weten !

Op internet kan je trouwens enorm veel voorbeelden en tips vinden.

veel succes ! :-)



Saskia

 Meld misbruik10-8-2004 17:51:01

Het programma dat jij nodig hebt is publischer. Daarmee kan je heel gemakkelijk je uitnodiging in elkaar knutselen.



annelies
8-7-2005
 Meld misbruik12-4-2005 16:24:19

Hey

Wij zijn ook onze uitnodigingen zelf aan het maken. Veel werk, maar wel plezant en het geeft de kaart een bijzonder persoonlijk tintje. Wij werken met verschillende kleuren stevig papier (ik kan het concept hier op internet moeilijk uitleggen) en hebben dan gewerkt met een stempel waarop staat 'JA!! wij trouwen' Leuk en eens niet met foto's van onszelf (dus ook heel eenvoudig te maken, allen veel werk)

Of zelf maken goedkoper is dan een voorbeeldkaart van bij de drukker hangt ervan af welk papier je aankoopt, of je zelf print, of je kleuren gebruikt...
gewoon eens vergelijken zou ik zeggen.

succes! annelies


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info