Terug naar overzicht
Wij maken ze niet zelf maar ik heb ze wel zelf ontworpen, er is veel tijd in gestoken maar nu kunnen we ze gewoon via een online drukker laten maken en dat bespaart ons meer dan de helft. Dus als je een beetje handig bent in zoiets als photoshop ed. is dat zeker een goede optie, want dan betaal je eigenlijk alleen maar materiaalkosten. Ook sommige sites hebben mogelijkheden om een online programma te gebruiken ( 'foolproof') van hen om uitnodigingen te ontwerpen, zeker ook een aanrader
Creatiefanneke.blogspot.com Daar staan onze save-THE-date kaartjes op. Uitnodigingen volgen eind mei, begin juni.
dit zijn onze uitnodigingen:
Hey,wij hebben ze zelf gemaakt.- aankoop papier 22.50 euro (100 stuks)- aankoop kalkpapier met rozenprint voor afwerking 71.00 euro (100stuks)Hiervan heb ik dan 200 uitnodigingen A6 formaat (helft van A4 gesneden, dan in twee geplooid maakt A6)- aankoop gaatjesknipper voor kleine gaatjes 10 euro- aankoop lintjes voor uitnodiging en kalkpapier aan elkaar te bevestigen15 euro (3 rolletjes) - enveloppen A6 formaat moet ik nog aankopen.Een foto heb ik nog niet. Heb de lay-out van de uitnodigingen in publisher gemaakt, dan thuis het dik papier in de laserprinter gelegd (is véél goedkoper dan inktjet, mijn ouders hebben zo'n printer) met zwarte letters en deels kleur.deze week volgt de afwerking :)
Eerst en vooral: al een dikke dank je wel voor de reacties!!!De voorbeeldjes die ik heb gezien zijn echt knap!@ Ann & Emy: welke formaten gebruiken jullie voor de kaarten?@ Ann: ik denk dat het goed is om te werken met save-the-date kaartjes, zeker omdat wij in augustus trouwen en er kans is dat mensen (indien we gewoon uitnodigingen sturen zoveel weken op voorhand) reeds hun reis geboekt hebben als de uitnodigingen aangekomen zijn..@ Emy: echt knap gedaan! Heb je een bepaalde techniek gebruikt voor de binding of gewoon zo vastgemaakt met naald en draad?@ Heidi: klinkt veelbelovend! Ik kan niet wachten om het resultaat te zien! :-Dxxxx
De afmetingen weet ik nog niet, maar het gaat een lang formaat worden, waarbij de enveloppe al ingewerkt is!
hey wij hebben ook niet zo een groot budget en wij hadden het opgezocht op google en wij hebben een mooi voorbeeld gevonden van onze uitnodiging hoe we het ongeveer wouden maar met totaal andere kleuren en ander binnenkant. veel kost het niet en wij hebben ervoor gekozen om de binnenkant een apart kaartje te nemen met fotopapier dat ja makkelijk zelf kan afprinten. dit is de uitnodiging die we op google vonden en ons de inspiratie gaf voor onze uitnodiging. En dit is wat wij ervan gemaakt hebben.
hey wij hebben ook niet zo een groot budget en wij hadden het opgezocht op google en wij hebben een mooi voorbeeld gevonden van onze uitnodiging hoe we het ongeveer wouden maar met totaal andere kleuren en ander binnenkant. veel kost het niet en wij hebben ervoor gekozen om de binnenkant een apart kaartje te nemen met fotopapier dat ja makkelijk zelf kan afprinten. dit is de uitnodiging die we op google vonden en ons de inspiratie gaf voor onze uitnodiging.
En dit is wat wij ervan gemaakt hebben.
hoi hoiwij hebben een zelf ontworpen kaatje met fotokes van onszelf en ons kindje. hiermee gaan we naar ne drukker die nog goedkoper is dan ne internetdrukker ;-)we hebben zo ons geboortekaartjes ook laten drukken 250 stuks aan 100 euro ;-) welliswaar zonder envelop maar die haalde we bij ava een doos van 500 stuks aan 45 eurokes een schoon prentje er op en t adres erbij en klaar is kees!
onze kaart is een A6: een A4 in de lengte in 2 gesneden en dan toegeplooid