Nu Online
Momenteel zijn er 176 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uitnodigingen zelf knutselen

2-4-2012 10:22:20
Hallo iedereen!

Wij zouden graag onze uitnodigingen zelf in elkaar knutselen. Het lijkt ons leuk om dit te doen en aangezien dat we ook niet zo'n groot budget hebben voor de trouw, ook beter om ze zelf te maken.

Zijn er onder jullie koppels die zelf hun uitnodigingen in elkaar geknutseld hebben?
Is het mogelijk om enkele voorbeeldjes te mogen zien?
Ik beloof jullie dat ik de gemaakte werken niet zal namaken, maar dan heb ik ongeveer een gedacht en misschien een vertrekpunt.

Alvast bedankt!

xxx

Siege
17-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1202

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik2-4-2012 10:34:54

Wij maken ze niet zelf maar ik heb ze wel zelf ontworpen, er is veel tijd in gestoken maar nu kunnen we ze gewoon via een online drukker laten maken en dat bespaart ons meer dan de helft. Dus als je een beetje handig bent in zoiets als photoshop ed. is dat zeker een goede optie, want dan betaal je eigenlijk alleen maar materiaalkosten. Ook sommige sites hebben mogelijkheden om een online programma te gebruiken ( 'foolproof') van hen om uitnodigingen te ontwerpen, zeker ook een aanrader

Ann
28-9-2012
 Meld misbruik2-4-2012 11:11:56

Creatiefanneke.blogspot.com Daar staan onze save-THE-date kaartjes op. Uitnodigingen volgen eind mei, begin juni.

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik2-4-2012 11:15:20

dit zijn onze uitnodigingen:

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik2-4-2012 11:20:34

Hey,

wij hebben ze zelf gemaakt.
- aankoop papier 22.50 euro (100 stuks)
- aankoop kalkpapier met rozenprint voor afwerking 71.00 euro (100stuks)
Hiervan heb ik dan 200 uitnodigingen A6 formaat (helft van A4 gesneden, dan in twee geplooid maakt A6)
- aankoop gaatjesknipper voor kleine gaatjes 10 euro
- aankoop lintjes voor uitnodiging en kalkpapier aan elkaar te bevestigen15 euro (3 rolletjes)
- enveloppen A6 formaat moet ik nog aankopen.

Een foto heb ik nog niet.

Heb de lay-out van de uitnodigingen in publisher gemaakt, dan thuis het dik papier in de laserprinter gelegd (is véél goedkoper dan inktjet, mijn ouders hebben zo'n printer) met zwarte letters en deels kleur.

deze week volgt de afwerking :)

Siege
17-8-2013
 Meld misbruik2-4-2012 11:36:36

Eerst en vooral: al een dikke dank je wel voor de reacties!!!

De voorbeeldjes die ik heb gezien zijn echt knap!
@ Ann & Emy: welke formaten gebruiken jullie voor de kaarten?

@ Ann: ik denk dat het goed is om te werken met save-the-date kaartjes, zeker omdat wij in augustus trouwen en er kans is dat mensen (indien we gewoon uitnodigingen sturen zoveel weken op voorhand) reeds hun reis geboekt hebben als de uitnodigingen aangekomen zijn..

@ Emy: echt knap gedaan! Heb je een bepaalde techniek gebruikt voor de binding of gewoon zo vastgemaakt met naald en draad?

@ Heidi: klinkt veelbelovend! Ik kan niet wachten om het resultaat te zien! :-D

xxxx

Ann
28-9-2012
 Meld misbruik2-4-2012 11:45:16

De afmetingen weet ik nog niet, maar het gaat een lang formaat worden, waarbij de enveloppe al ingewerkt is!

kelly
10-11-2012
 Meld misbruik2-4-2012 12:05:25

kelly
10-11-2012
 Meld misbruik2-4-2012 12:32:29

hey wij hebben ook niet zo een groot budget en wij hadden het opgezocht op google en wij hebben een mooi voorbeeld gevonden van onze uitnodiging hoe we het ongeveer wouden maar met totaal andere kleuren en ander binnenkant.

veel kost het niet en wij hebben ervoor gekozen om de binnenkant een apart kaartje te nemen met fotopapier dat ja makkelijk zelf kan afprinten.
dit is de uitnodiging die we op google vonden en ons de inspiratie gaf voor onze uitnodiging.

En dit is wat wij ervan gemaakt hebben.

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik2-4-2012 19:46:57

hoi hoi

wij hebben een zelf ontworpen kaatje met fotokes van onszelf en ons kindje. hiermee gaan we naar ne drukker die nog goedkoper is dan ne internetdrukker ;-)

we hebben zo ons geboortekaartjes ook laten drukken 250 stuks aan 100 euro ;-) welliswaar zonder envelop maar die haalde we bij ava een doos van 500 stuks aan 45 eurokes een schoon prentje er op en t adres erbij en klaar is kees!

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik2-4-2012 20:45:44

onze kaart is een A6: een A4 in de lengte in 2 gesneden en dan toegeplooid

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info