Nu Online
Momenteel zijn er 141 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Prijs uitnodigingen

30-3-2012 17:46:37
Dag bruidjes en bruidegommen!

Eindelijk vakantie (voor mij dan toch) en tijd om nu effectief elk uur van de dag met de wedding bezig te zijn!
Om dat te vieren heb ik mezelf zonet de dansroutine voor onze flashmob aangeleerd en notities genomen voor de rest van de crew. Voor ik een opgenomen aflevering van Bridezilla (cfr. Helse bruiden) bekijk, nog even mijn mail geopend en ik heb een offerte gekregen voor onze uitnodigingen. We maken & kiezen alles zelf.
Alles inbegrepen zou het ongeveer op 2,50 euro komen (per afgewerkte kaart met envelop). Is dit veel?
Bij onze fotograaf zou het op 3,50 à 4,50 euro komen, maar nu we alles zelf doen, gaan we ervan uit dat we toch wel wat kunnen uitsparen. Daarom vind ik 2,50 euro nogal veel...

Elke
13-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 855

An
18-5-2012
 Meld misbruik30-3-2012 19:28:11

Hi Elke

Kan je misschien je uitnodiging eens beschrijven, anders is het moeilijk te beschrijven. Wij hebben voor 180 dubbele kaarten van 99 op 21 mm zonder enveloppe 230 euro betaald. De enveloppen zijn we bij AVA gaan halen (11 euro voor 50 stuks).

Wij hadden we de hele uitnodiging zelf ontworpen en een vriend had het gemaakt en drukklaar gezet. Het zijn dus echt pure drukkosten bij ons.
Ik kan me wel inbeelden dat als iemand anders het ontwerp voor jou moet maken in photoshop of indesign je meer kwijt bent en het soort papier dat je gebruikt bepaalt ook veel.

Nog een tip: probeer zeker binnen de "normale zending" van de post te blijven anders moet je 2 postzegels kleven. Je vindt dit op de website van bpost.

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik30-3-2012 21:13:47

Hoi Elke,

2,50 EUR per uitnodiging lijkt me binnen de normale prijzen te vallen (die Vistaprint, Ava, CardXL e.d.m. hanteren) maar als je natuurlijk alles zelf doet zou dit volgens mij misschien wel iets goedkoper kunnen als je even rondhoort. Zelf wilden wij iets uniek op alle vlakken: een eigen ontwerp, een bijzonder formaat (en dus ook enveloppe die speciaal moest gemaakt worden), uniek papier (hebben er 7 maanden naar gezocht), een speciale manier van drukken maar daar betaal je wel een 15 EUR per uitnodiging voor incl. enveloppe (+ 2 postzegels voor binnenland en 3 voor buitenland). We hebben ze deze week verstuurd en krijgen van iedereen ongelofelijk lovende reacties. Voor ons waren ze dus elke cent waard! Ik zou iedereen dus aanraden van niet te besparen op de uitnodigingen want ze blijven tenslotte het eerste voorsmaakje van jullie trouwfeest. Binnen onze familie- en vriendenkring worden ook alle uitnodigingen bijgehouden en we wilden iets wat de mensen niet snel zouden vergeten.

Liefs,

Nathalie

melisa
1-6-2012
 Meld misbruik30-3-2012 23:23:41

Hey,
Ik heb voor mijn uitnodiging zonder envellope 1 euro per stuk betaald. Ik ben super blij met mijn uitnodigingen het moet niet altijd aan de duurdere kant te zijn het kost zo allemaal al duur he. Maar 2.50euro per kaart met enveloppe is normaal.
Groetjes

Ylenia
18-8-2012
 Meld misbruik31-3-2012 10:39:29

Oei... Onze uitnodigingen zijn wel een uniek ontwerp bij de fotograaf op basis van onze verlovingsreportage, maar we betalen toch al meer dan 7 euro excl. BTW en zonder de enveloppen... Ik vind ze wel prachtig en het is iets dat mijn omaatjes en onze familie altijd op de kast zullen laten staan in de woonkamer, maar schrik nu toch wel een beetje van hoe weinig dit kan kosten... Nuja, wij besparen dan weer op het vervoer en dergelijke :)

Sandra
14-7-2012
 Meld misbruik31-3-2012 15:40:15

Wij hebben onze kaartjes laten ontwerpen door mijn vriendin.
4 kanten met veel kleur bedrukt.
Het ontwerp was dus gratis en de drukker vraagt 1€ /stuk. Dit zonder enveloppe.
De uitnodigingen zijn 15cm/15cm

groetjes

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik31-3-2012 21:26:06

Om eerlijk te zijn, verschiet ik wel van sommige prijzen hier. Het ligt er erg aan wat je wil, vooral als het een speciale vorm heeft of op bijzonder papier moet. Maar ik zou toch zeker bij een paar verschillende drukkers horen als jullie het ontwerp al hebben.

Wij drukken via Basic Design in gent, zij werken samen met zwartopwit.be. Onze wensen zijn vrij eenvoudig, maar wij betalen minder dan een euro per uitnodiging, bestaand uit een kaart op postkaartformaat op mooi papier plus een klein kaartje om te melden voor welk deel van het feest de gasten zijn uitgenodigd. Zonder enveloppen, maar die maak je ook zo duur als je wil...

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik2-4-2012 16:42:01

Wij hebben onze kaartjes laten drukken bij een drukkerij en bij ons kwam het op 3,33 euro per uitnodiging (incl. enveloppen), dus persoonlijk vind ik 2,5 euro nogal veel als je ze zelf maakt...

Groetjes,
Veerle

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info