Nu Online
Momenteel zijn er 131 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Lastige situatie... Even jullie advies nodig

26-3-2012 21:11:41
Pfff... Komt da tegen...
Even de situatie schetsen...

5 jaar geleden heeft mijn kameraad van kleins af aan een prachtige vriendin leren kennen, echt een toffe meid. Heel plezant, want behalve mijn kameraad (gaat vrij ver hoor, hij noemt mij altijd zusje) had ik er een super vriendin bij. Helaas, de relatie is niet blijven duren: 2 weken geleden zijn ze uit elkaar gegaan. Ze hebben geen ruzie, het ging gewoon niet meer. Goed, ik hoefde ook geen partij te kiezen, kon gerust met allebei bevriend blijven. In orde zo, denk je dan.

Uiteraard ging ik hen uitnodigen op ons trouwfeest, en nu ze geen koppel meer zijn wil ik hen er toch nog allebei bij. Was geen probleem, tot daarnet... Blijkt dat mn kameraad al een ander heeft en ex heeft het er toch moeilijker mee dan gedacht. Wat ik volledig versta: relatie van 5 jaar, hop na 2 weken blijkbaar vergeten.

Dit maakt het dus al iets moeilijker om hen beiden uit te nodigen. De nieuwe vriendin wil ik er hoegenaamd nog niet bij, ook voor mij ligt dit nog te gevoelig. Ik heb er totaal geen band mee (ken haar niet) en het zou een beetje als "verraad" aanvoelen tegenover mijn vriendin. Langs de andere kant wil ik mijn maatje van kleinsaf heel graag op ons feest. Dus... Ik weet niet meer wat te doen.

Some piece of advice anyone?

xxx

Lindsy
25-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 1273

Ellemieke

Meld misbruik26-3-2012 21:32:05

Lindsey,

heb je je uitnodigingen al verstuurd? Ik neem aan van wel. Je zou hen kunnen zeggen dat de uitnodiging blijft gelden voor beide maar dat je liever geen nieuwe gezicht ontmoet op je trouw... En je hoeft ze natuurlijk niet naast elkaar te zetten :)

Sterkte,
Ellemieke

Elke
3-8-2012
 Meld misbruik26-3-2012 22:19:57

Ik zou hen wel allebei met partner uitnodigen, haar dus ook iemand laten meebrengen waar ze zich goed bij voelt, en de situatie even afwachten. Het is nog twee maanden vooraleer je trouwt
Zelf heb ik ook zo'n relatie van 5 jaar achter de rug, het ging niet meer, geen ruzie, als vrienden uit elkaar gegaan. Iedereen kon ook gewoon bevriend blijven met ons beiden. Net in zo'n relatie komt de breuk voor het koppel veel minder onverwachts dan voor de vrienden en is het niet vreemd dat er zo snel na de breuk al een aftasten is bij iemand anders omdat je in je hart al een tijdje geleden afscheid genomen hebt. Maar na 5 jaar doet dat voor de ander natuurlijk heel raar om je partner met iemand anders te zien. Ik herinner me dat ik heel zeker was dat ik niet meer mijn ex wou samen zijn, maar toch stond ik voor zijn neus tranen met tuiten te huilen toen ik hoorde dat hij met iemand nieuws uit ging. Gewoon omdat dat een nieuwe mijlpaal was, een soort reality check.
Ikzelf heb wel alle nieuwe relaties afgeblokt tot ik helemaal klaar was voor iets nieuws. En dan vond ik plots die man waar ik eigenlijk altijd al naar zat te zoeken. Het vervolg snap je wel, we gaan trouwen, anders zat ik nu niet op dit forum.
Maar eigenlijk, wat ik alles binnen beschouwing genomen het meest lastig vond, was dat gemeenschappelijke vrienden van tijdens die 5 jaar, het toch heel moeilijk vonden om mijn nieuwe partner te aanvaarden. Nu gaat het prima, maar dat verliep stroef in het begin. Ex niet willen verraden en zo van die dingen, want die had toen nog met niemand echt iets serieus gehad sinds de breuk. Ik zou erg gekwetst geweest zijn als mijn goede vriendin mij alleen had uitgenodigd wetende dat ik een partner had. Nu ja, mijn nieuwe partner kwam wel na anderhalf jaar, niet na twee weken.
Maar toch ik zou als tip geven: openstaan voor de keuzes van je vrienden en niet te veel oordelen.

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik26-3-2012 23:51:30

Hoi Lindsy

Ik begrijp je probleem wel, maar als ik van jou was zou ik ze vanaf nu gewoon als twee verschillende vrienden beginnen beschouwen en niet meer als ex-partners... Ik zou hen dus allebei met partner uitnodigen (zelfs al heeft je vriendin nog geen nieuwe partner, misschien brengt ze wel iemand anders mee en dan is iedereen gelijk voor de wet: met partner). Ze kunnen dan uiteindelijk zelf nog wel beslissen wat ze doen... Misschien brengt jouw vriend zijn nieuwe vriendin zelfs niet mee?

Veel succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info