Terug naar overzicht
LiefdeZij was er ineensGeheel onverwachtEn zij was de wereldDe dag en de nachtDe tafel en de stoelenHet brood en het bedMijn eerste en mijn tweedeMijn laatste coupletDe lach die ze lachtIs al bijna een kusZe past in mijn armenHet sluit als een busIk hou van je, hou van jeStamel ik zachtDat is de liefdeZe komt onverwachtJe kunt haar niet zoekenNiet vragen, niet wenkenNiet organiserenEn ook niet bedenkenZe is er ineensGeheel onverwachtEn zij is de wereldDe dag en de nacht
Op onze uitnodiging staat volgend kort gedichtje: Toen ik je voor het eerste zag, wist ik jij hoort bij mij, vanaf dan kwam er elke dag, een beetje liefde bij.
wij hebben een stuk uit het liedje van onze openingsdans genomen. Ik heb ongelooflijk veel gedichtjes gezien en gelezen, maar bij geen enkel gedicht hadden wij het gevoel van dat is het!Onze openingsdans is into my arms van nick cave en dat vonden wij wel toepasselijk.
Hoi Wij hadden dit nr op tijdens het tekenen van onze trouwregisters en in onze kaart staan. Ik heb er een klein stukje tekst uit gehaald. Hij is van Marco Borsato ''Ik hoor bij jou''.Ik hou van jou,Voor nu en voor altijdMijn hart en ziel willen je nooit meer kwijtIk heb je lief,mijn hele leven langIk wist meteen toen ik je daar zag staanDat dit nooit meer weg zou gaanWant ik hoor bij jouMet alles wat ik ben kies ik vandaag voor jouDwars door de zee van tijd breng ik je de eeuwigheidIk hoor bij jou.
Deze vind ik heel mooi. Je kan heel wat inspiratie vinden in boeken.Wat het is Het is onzin zegt het verstand Het is wat het is zegt de liefde Het is ongeluk zegt de berekening Het is alleen maar verdriet zegt de angst Het is uitzichtloos zegt het inzicht Het is wat het is zegt de liefde Het is belachelijk zegt de trots Het is lichtzinnigheid zegt de voorzichtigheid Het is onmogelijk zegt de ervaring Het is wat het is zegt de liefde Erich Fried (1921-1988)Zeg nooit dat ik voor jou gevallen ben. Mijn liefde was geen vallen, maar opstaan.
Het is onzin zegt het verstand Het is wat het is zegt de liefde Het is ongeluk zegt de berekening Het is alleen maar verdriet zegt de angst Het is uitzichtloos zegt het inzicht Het is wat het is zegt de liefde
Het is belachelijk zegt de trots Het is lichtzinnigheid zegt de voorzichtigheid Het is onmogelijk zegt de ervaring Het is wat het is zegt de liefde
Als je echt van iemand houdtiemand alles toevertrouwtéén die echt weet wie je bentook je zwakke plekken kentdie je bijstaat en vergeeftéén die ‘naast’ en ‘in’ je leeft dan voel je pas wat leven isen dat liefde geven is. (Toon Hermans)
Op onze uitnodiging stond:Een belofte van liefde,Een belofte van trouw, Een bezegeling van de woorden,"IK HOU VAN JOU"Kort maar, ik vond het mooi. Groetjes Tinneke
Waaauw, kiezen wordt moeilijk !Bedankt allemaal !
heybij ons staateen ontmoeting werd vriendschap,vriendschap werd liefde,liefde werd trouwgrtjs
wij gebruiken: je trouwt niet met de persoon waarmee je kan leven, maar met diegene waar je niet zonder kan.