Nu Online
Momenteel zijn er 181 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wie komt naar burgerlijk huwelijk?

8-8-2006 22:06:01
Hallo

Wij kiezen om enkel voor de wet te trouwen, dus geen kerkelijk huwelijk.

Nodig je ook mensen uit voor het gemeentehuis naast ouders en getuigen of is dat niet de gewoonte?

Ik heb 4 schoonbroers en -zussen. Ze wonen niet echt bij de deur (ongeveer 50km rijden), dus als ze komen vind ik het lastig om ze naar huis te sturen na het gemeentehuis, maar het feest (receptie) begint pas om 17u... . Het is de gewoonte om bij de ouders van het meisje iets te gaan drinken terwijl het koppel foto's laat maken, maar met zoveel mensen in huis zien mijn ouders dat niet zitten.

Hebben jullie tips of ideeën?

Groetjes
Mieke

A
10-8-2007
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 375

Katrien
24-6-2006
 Meld misbruik8-8-2006 23:00:47

Bij ons mocht iedereen naar het wettelijk huwelijk komen. We hadden dan zoals je anders de kerk vermeld op de uitnodigingen gewoon het gemeentehuis en uur van de trouw op onze uitnodigingen gezet. Er waren toch een 60-tal mensen. Enkel de naast familie kwam dan inderdaad naar mij thuis voor een drankje en een hapje. Als er teveel volk is heb ik al gehoord dat er voor de andere mensen die van ver komen een begeleide wandeling was voorzien in de stad in de buurt. Lijkt me wel een leuk idee om de mensen bezig te houden. Of een begeleid museumbezoek of zo. Een natuurwandeling is minder interessant in de mooie kleren veronderstel ik.
Misschien moet je eens denken wat er in de buurt van het gemeentehuis te zien is waar je een groep naar toe kunt sturen.

Groetjes,

Katrien

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik9-8-2006 7:54:03

Hey,

wij trouwen ook enkel voor de wet en hebben dat op de uitnodiging vermeld. Of er veel extra volk gaat komen weten we niet, maar ook bij ons komen de meesten van ver. Na de wet gaan we met de 'suite' brunchen. De rest gaat eigenlijk zelf iets moeten zoeken om te doen. Maar wij wonen in Gent en daar is veel te zien. Wij hadden ook in de namiddag een boottochtje of geleide themawandeling voorzien, maar om budgettaire redenen is dat niet doorgegaan.

Groetjes,
Lieve

kris
25-8-2006
 Meld misbruik9-8-2006 11:23:31

Hey Mieke,

Ook wij trouwen alleen voor de wet. Wij trouwen in Oostkamp maar mijn ventje komt me bij mijn ouders halen in Dendermonde. Daarom hebben wij ervoor gekozen zo laat mogelijk te trouwen.Wij trouwen om 16.30 en de receptie begint om 17.30. Zodat wie naar het gemeentehuis komt, direct naar het feest kan komen. Als ik het mag geloven gaat er veel volk aanwezig zijn.

Groetjes Kris
25/08/06

nathalie
28-7-2006
 Meld misbruik9-8-2006 12:01:48

Hoi
wij zijn alleen voor de wet getrouwd om 15.00 uur, en JA het was er erg druk, wel heel erg leuk natuurlijk. Wij hadden geregeld meteen erna ergens nog wat te borrelen en daarna begon het feest!
Succes Liefs nathalie 28-07-06

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...