Nu Online
Momenteel zijn er 182 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

moeilijk

  8-8-2006 20:46:47
Hallo allemaal,

ik ga trouwen op 19/07/2008. Ok, dit lijkt nog héééél ver weg, maar als je even informeert, blijkt het niet zo evident om tijdig alles geregeld te krijgen, vandaar de vroege beslissing. Heb slechts 1 probleem. Weet hoegenaamd niet waar of aan wat ik moet beginnen. Er komt ook zóveel bij kijken... Iemand die mij kan vertellen hoe jullie in actie zijn geschoten? Lieve groetjes, Lore

Annelore
19-7-2008
Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 420


valerie

 Meld misbruik8-8-2006 21:14:45

hallo lore

wij (allez t'is te zeggen ik) zijn eerst begonnen met de juiste feestzaal te zoeken. (zeker in jouw geval zitten de feestzalen snel vol in juli en augustus)
Je kan de gouden gids openslaan en kijken welke feestzalen een internetsite hebben bijvoorbeeld.
Dan kan je gewoon vrijblijvend een afspraak maken met de feestzalen die je aanstaan en kan je beginnen vergelijken... (qua zaal en qua prijs)

Uit welke provincie kom je?

groetjes, Valérie

26 mei 2007



hannelore
26-5-2007
 Meld misbruik8-8-2006 21:24:25

Hallo,

Ook wij hebben eerst de zaal gereserveerd. Daarna de fotograaf en ook de dj moet je echt heel vroeg reserveren!!
Vandaag heb ik mijn kleedje gekocht en ik trouw in mei 2007.
Ik was zeker al niet meer de eerste zeiden ze in de winkel. Dus... begin er maar vroeg aan.
gr Hannelore



ann
24-3-2007
 Meld misbruik8-8-2006 22:03:21

Op deze site staat een soort planning. Die is wel interessant om te volgen. Zo vergeet je ook niets. In het begin is vooral de zaal, fotograaf en dj belangrijk om te boeken. Misschien kan je ook al eens bellen naar de pastoor (als je trouwt voor de kerk tenminste).

Ann
24/03/07



Katleen
8-9-2007
 Meld misbruik8-8-2006 22:13:30

Hoi Annelore,
Wij trouwen 08/09/07 dus nog wat later dan jullie. Van zodra we deze datum gekozen hadden zijn we gemeentehuis en kerk gaan vastleggen en zijn vandaar uit vertrokken naar zalen en fotograaf. Wij waren er steeds als de eerste bij maar ik zou in jullie plaats niet al te lang meer wachten met uit te kijken voor zaal en fotograaf want zoals Valérie zegt juli is een favoriete maand. Veel succes met de voorbereidingen ik kan je alvast zeggen we hebben er al veel plezier aan beleefd met ons tweetjes.
Groetjes
Kate
080907



carine
9-9-2006
 Meld misbruik8-8-2006 22:13:54

Hoi,
Begin zeker met na te denken hoe je de dag wilt laten verlopen. Als dat in grote lijnen vaststaat, zou je best zo snel mogenlijk gemeentehuis reserveren, feestzaal vastleggen en vervoer vastleggen.
Als je met een huwelijksorganisator wilt werken, kan je best je ideeen met hem eerst bespreken.
Groetjes,
Carine



Evy
26-8-2006
 Meld misbruik8-8-2006 23:15:48

Hey Lore,

Wij trouwen binnen 18 dagen.
We zijn ook vroeg met alles begonnen, en das zeker geen overbodige luxe. We hebben een trouwwebsite waarop we ook een dagboek op bijhouden. Als je wil, kan je daar kijken wat we wanneer gedaan en geregeld hebben. Zeker niet meer te lang wachten met: zaal, fotograaf, kerk vast te leggen.
groetjes Evy
26/08/2006
www.users.poink.be/evychristof



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik9-8-2006 7:59:59

Hey,

wij trouwen binnen 23 dagen en ik ben al van juni vorig jaar bezig met de voorbereidingen. Inderdaad ben ik net als de andere bruidjes hier begonnen met de zaal te zoeken. Onze fotograaf en DJ zijn pas veel later gekomen.

Eigenlijk moet ik zeggen dat ik vind dat het heel traag is gegaan. Ik had liever een paar maand minder gehad, want nu heb ik dikwijls gedacht: goh, ik kan nu nog niets doen.

Geen zorgen, het wijst zichzelf wel uit en er bestaan inderdaad heel goede lijsten op het internet. De tijd die daar achter staat is een indicatie, maar het geeft je wel een goed idee wat je allemaal nog moet doen.

Groetjes,
Lieve



Saar
25-8-2006
 Meld misbruik9-8-2006 10:21:05

Hey Annelore,

ik denk dat enkele mensen de datum niet goed gelezen hebben, ofwel heb jij je gemist (maar dat denk ik niet aangezien je schrijft:' nog héééééél lang' :-)
je trouwt dus pas over twee jaar als ik het goed heb?

Dan heb je echt nog wel tijd genoeg hoor!!
Alleen als je een bepaalde zaal op het oog hebt, is het geen overbodige luxe die nu al vast te leggen (of een optie te nemen). Voor de rest zou ik zeggen, relax! Nog zeeën van tijd!!
Ik ben ten huwelijk gevraagd op 30/09/05 en wij trouwen over een dikke drie weken (dus "slechts" 11 maand, én wij hadden meer dan tijd genoeg!

Maar alvast nu al veel succes gewenst!!

groetjes,
Saar
(25/08/06)



Veroniek

 Meld misbruik9-8-2006 11:44:38

Dag Annelore

Nog tijd genoeg zou ik zeggen! Je hebt nog 2 jaar de tijd!

Ik ben ten huwelijk gevraagd in april dit jaar en we trouwen in juli volgend jaar.

Waar zijn we mee begonnen: de feestzaal. Verschillende zalen gemaild achter prijslijsten, naast elkaar gelegd en dan keuzes gemaakt, afspraken gemaakt en de zaal die vrij was en onze keuze was vastgelegd. Daarna naar het gemeentenhuis gegaan en de pastoor. Nu zijn we bezig met de fotograaf en het vervoer. In november gaan we kijken voor onze kledij en ringen...

Ondertussen verzamel ik teksten voor misboekjes en onze uitnodigingen gaan we zelf maken. We hebben een idee en ben dit aan het uitwerken op PC. Maar we doen alles relaxed. We zijn van het principe als de zaal, gemeentehuis en kerk vastliggen dan is het belangrijkste in orde!

Je hebt nog 2 jaar, voor het gemeentehuis is het sowieso te vroeg, sommigen kunnen pas 6 maand op voorhand iets regelen in het gemeentehuis... Afh. waar je woont!

Veel succes nog en geniet van de voorbereidingen!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007



Marjolijn
9-9-2006
 Meld misbruik9-8-2006 12:34:09

Hallo,

Ik denk dat je je echt geen zorgen moet maken. Ik ben op 17 januari 2006 ten huwelijk gevraagd en ik trouw op 9 september 2006 en ook wij hebben, vind ik voor alles tijd genoeg. Zelfs de zaal was geen probleem (alhoewel we natuurlijk zalen zijn tegengekomen die al bezet waren). Ik ben eigenlijk blij dat het voor ons niet zo lang duurt. We hebben nu meer alles aan een stuk door geregeld en anders zitten daar zo lange stukken tussen waarin je toch weinig kan doen.

Maar dat moet ieder natuurlijk zelf uitmaken.

Alleszins veel plezier met de voorbereidingen!

groetjes,

marjolijn



Marjolijn
9-9-2006
 Meld misbruik9-8-2006 12:34:12

Hallo,

Ik denk dat je je echt geen zorgen moet maken. Ik ben op 17 januari 2006 ten huwelijk gevraagd en ik trouw op 9 september 2006 en ook wij hebben, vind ik voor alles tijd genoeg. Zelfs de zaal was geen probleem (alhoewel we natuurlijk zalen zijn tegengekomen die al bezet waren). Ik ben eigenlijk blij dat het voor ons niet zo lang duurt. We hebben nu meer alles aan een stuk door geregeld en anders zitten daar zo lange stukken tussen waarin je toch weinig kan doen.

Maar dat moet ieder natuurlijk zelf uitmaken.

Alleszins veel plezier met de voorbereidingen!

groetjes,

marjolijn



Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik9-8-2006 13:10:17

Hey,

Ik ken nog iemand die 2 jaar op voorhand begon te plannen en die hebben uiteindelijk hun datum met een jaar vervroegd omdat het zo veraf was.
Ik vind een jaar al lang om af te tellen, maar voor een aantal zaken is dat wel nodig (zaal, fotograaf, dj, kerk en eventueel vervoer en videgraaf). Als je een bepaalde zaal wil is 2 jaar op voorhand geen overbodige luxe (toch niet voor een zaterdag in juli of augustus).
Ook als je op een bepaalde datum (vb. 07/07/07) wil trouwen is vroeg plannen ook een must, maar dat is bij u niet zo.

Groetjes, Sissi



Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik9-8-2006 15:12:52

Jip,

wij hebben alles geregeld op 6 maanden en hebben ons voor niets moeten haasten. Nog 9 dagen en het is zover en alles is zo goed als klaar dus... 2 jaar is echt wel lang hoor. Zeker om af te tellen...

Groetjes



Els
1-4-2006
 Meld misbruik10-8-2006 13:24:58

Hey,

ik ben ten huwelijk gevraagd in juli 2003 en we zijn getrouwd in april 2006, nog langer dan jou dus!! trek je er niets van aan dat het lang duurt!! Leg nu vooral de zaal vast en eventueel trouwvervoer,... Als je op één jaar zit, dan kan je aan het echte werk beginnen, maar op die drie jaar tijd bij ons, hebben we wel heeeeeeeel veel zelf gedaan voor onze trouw: uitnodigingen, trouwkaars, tafelversiering, cadeautjes kindjes aan de kerk, menukaartjes, ... en zelfs het trouwkleed was zelfgefabriceerd... Je kan je misschien wel inbeelden dat we op deze manier onszelf veel tijd hebben kunnen besparen!!
groetjes, en veel plezier!!

Els
ps: geniet van die jaren van voorbereiding, de dag op zich is hééééééél snel voorbij!



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik11-8-2006 22:21:02

Hoi,

Wij trouwen binnen een kleine twee jaar en dit lijkt misschien lang. Maar ik denk wel dat we die tijd goed zullen kunnen gebruiken. We willen namelijk zoveel mogelijk zelf doen.

Groetjes



Kelly
14-7-2007
 Meld misbruik13-8-2006 23:51:13

Hoi,

Wij trouwen op 14/07/07. Het eerste hebben we een datum vastgelegd bij de gemeente. Een paar maanden later hebben we een zaal vastgelegd. Dan het vervoer, de fotograaf en de dj. Onlangs heb ik prijs opgevraagd voor make-up en manicure.
In september maak ik een afspraak voor de kleding.
Voor de rest zien we stilaan uit... Het lijken kleine details, maar je mag ze niet verwaarlozen.
PS: Wij hebben de keuze gemaakt om een all-in formule te nemen voor onze zaal. Op die manier wordt het al een beetje minder om aan te denken.

Groetjes



Annelore
19-7-2008
 Meld misbruik14-8-2006 13:20:38

Hallo iedereen,

heel erg bedankt voor jullie reacties. Iemand een suggestie voor een zaal in de provincie Vlaams-Brabant? Ik ga trouwen in Linter (Orsmaal), een gehuchtje tussen Tienen en St-Truiden :o) Zijn er nog bruidjes afkomstig van die streek of kan iemand mij een zaal aanraden in de buurt? We willen graag een 'mooie' zaal, niet al te 'boers', maar ook geen plaats waar je je amper mag/kan bewegen. Mijn vriend en ik willen (het hoofdgerecht dan) ook liefst in buffetvorm. Mijn moeder zegt dat je dan wel rekening moet houden wanneer je trouwt en zo..Wat moet er in tussentijd gedaan worden, indien je bv. om 12u al trouwt? Je kan de mensen toch moeilijk zo lang laten wachten om te eten? 2e opmerking: Mijn collega trouwt in november en doet de receptie nà het diner, aangezien iedereen dan kan meefeesten. Vind ik wel interessant. Wat is jullie mening hierover? Lieve groetjes, Lore


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...