Nu Online
Momenteel zijn er 141 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ouders op uitnodiging?

28-2-2012 20:30:15
beste Medebruidjes en gommetjes,

wij zitten even met onze handen in het haar.
wij vragen ons af als we de ouders ook op onze uitnodiging moeten zetten?
We wonen al 8 jaar samen, hebben al 2 kindjes en de ouders betalen niets van het huwelijk.

groetjes

veronique
30-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1215

Tineke
10-5-2013
 Meld misbruik28-2-2012 20:35:24

Normaal is de etikette als je ouders betalen, dat je hen je huwelijk "aan laat kondigen". Als je overeenkomt dat je alles zelf betaalt, kan je dan niet gewoon eens horen bij hen of zij daar belang aan hechten?
Wij gaan dat ook zo doen. Hebben tegen onze trouw ook al 4 kindjes en zijn dan 5 jaar amen, dus 't is ook niet echt meer dat onze ouders ons uit handen geven, hihi.

Tineke
10-5-2013
 Meld misbruik28-2-2012 20:35:36

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik28-2-2012 20:36:31

Volgens de etiquette moet je geen ouders meer vermelden eens jullie/bruidegom ouder dan 30 is. Dacht ik....

Wij zijn boven 30, hebben samen een huisje, 1 kindje, en betalen trouw zelf... Bij ons ook geen ouders op de uitnodiging.

Eva
23-3-2012
 Meld misbruik28-2-2012 20:39:57

Oei moet dat dan?? ;D Wij krijgen veel financiële hulp van onze ouders, denk dat we voor alles in totaal maar de helft hebben betaald. Maar we zetten hen niet op de uitnodiging, alleen ons dochtertje krijgt die eer :P Ze hebben daar ook niet naar gevraagd. Als ze het hadden gevraagd hadden we dat zeker gedaan. Waarom niet he!

tessa
12-12-2012
 Meld misbruik28-2-2012 20:42:30

Wij zijn al 5 jaar samen en hebben al samen een huis gekocht en betalen alles zelf. Dus daarom doen dit wij ook niet

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik28-2-2012 20:44:21

Wij doen het niet om de eenvoudige reden dat wij het redelijk klassiek vinden en omdat mijn ouders een groot deel betalen, maar mijn schoonouders niet dusjah...

veronique
30-6-2012
 Meld misbruik28-2-2012 20:44:37

@ tineke,
veel belang zullen ze er wel niet aan hechten denk ik, want het is ook al zo ingewikkeld, mijn ouders zijn al zo lang gescheiden, mama dan hertrouwd en ondertussen al 20 jaar overleden.
papa al 10 jaar bij iemand.
Schoonmama ondertussen ook al overleden.
Dus zou het al wat verwarrend op zich zijn, want dan moeten al die namen erop en in feite gaat het vooral over ons en onze 2 zoontjes.

@Carrie,
O, dat wist ik niet ivm die etiquette, best wel grappig.

veronique
30-6-2012
 Meld misbruik28-2-2012 20:46:27

de kogel is door de kerk, bedankt dames!!
en nog veel succes met de voorbereidingen

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik28-2-2012 20:48:08

Zo nieuwschierig dat ik ben, maar wat is het geworden?

veronique
30-6-2012
 Meld misbruik28-2-2012 20:54:50

ja sorry, vergeten bij te zetten,
we zetten ze er niet op.

groetjes

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik28-2-2012 21:40:45

Dat moet zeker niet, maar wij zetten er wel 'samen met hun familie' op, ipv al de namen.

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik28-2-2012 21:42:32

Misschien wat laat maar wij zetten hen er ook niet op hoor, ook al betalen ze een groot stuk van onze trouw. We zijn dit jaar 4 jaar samen, wonen al 3 jaar samen en bovendien is het "onze dag", dus wij kondigen hem aan ;-).

Groetjes!

Evelien

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik28-2-2012 22:52:35

Normaal kondigen de ouders het huwelijk aan als zij de feest betalen. Als je zelf je feest betaalt, is het normaal dat je zelf je huwelijk aankondigt, of dat je je kinderen dit laat doen.

Wij hebben zijn zaterdag getrouwd, hebben nog geen kinderen maar wonen al bijna drie jaar samen en hebben de feest zelf betaald. Wij hebben ons huwelijk zelf aangekondigd, onze ouders werden niet vermeld op de uitnodiging. In het geval van mijn man had dit ook tot pijnlijke situaties kunnen leiden, want zijn ouders zijn gescheiden en zijn vader weigerde naar ons huwelijk te komen. Ik ben blij dat we het zo gedaan hebben.

Tania
14-7-2012
 Meld misbruik29-2-2012 6:56:47

Wij vermelden onze ouders niet op de uitnodiging, wij gaan hier wel onze getuigen op zetten, is eens iets anders :)

Silke
5-5-2012
 Meld misbruik29-2-2012 8:33:16

Wij vermelden onze ouders dan weer wel (ze kondigen ons huwelijk aan) omdat ze het feest zelf betalen. Ook wonen we nog niet samen dus geven ze ons eigenlijk echt nog uit handen.

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik1-3-2012 16:58:37

Hey,

Persoonlijk zou ik ze er niet opzetten als de mensen die uitnodigen... als jullie alles zelf betalen...

Bij ons is dit wel, maar wij wonen nog thuis en onze ouders betalen het feest....

Dus ikzelf zou het in jullie plaats niet doen... of je moet gewoon hun naam vermelden... zodat kennissen van jullie ouders weten wie jullie zijn...

Groetjes Ellen

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik2-3-2012 15:01:05

Hey,

Wij worden een deel gesponsord maar betalen ook een groot deel zelf. Wij doen de aankondiging, maar in het onderste deel staat er:

Delen mee in onze vreugde:

Namen en adres ouders bruid
Namen en adres ouders bruiedegom

Wij wilden hen heel graag op onze uitnodiging maar toch tegelijkertijd zelf de aankondiging doen. Dit leek ons een elegante tussenoplossing!

Groetjes,
Lindsy

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info