Nu Online
Momenteel zijn er 74 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

IBAN met streepjes

  25-2-2012 13:27:49
Ik heb zojuist de drukproef van onze uitnodigingen gekregen en ik begin plotseling enorm te twijfelen of ik ons rekeningnummer wel goed genoteerd heb. De cijfers zijn wel ok (die hadden ik en mijn verloofde enkele keren nagekeken), maar ik had het gewoon van mijn kaart overgeschreven en er streepjes tussen gezet. Maar nu ben ik erachter gekomen dat dit het IBAN-nr. is! Stom van me :-(

Ik vrees dat dit nooit met streepjes vermeld wordt, want dan lijkt het te veel op een gewoon Belgisch rek.-nr. Zodus, ik denk de streepjes dan maar te laten verwijderen en gewoon spaties te laten zetten. Maar dan vraag ik me af, zou ik er nog "IBAN" voor moeten zetten om het duidelijk voor iedereen te maken? Ik zou dat liever niet doen, maar wil wel dat niemand problemen heeft, natuurlijk. Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor de hulp!!!

Kim
5-5-2012
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1288


Ellemieke

 Meld misbruik25-2-2012 13:34:13

De correct notatie voor een IBAN is in groepjes van 4 karakters met spatie tussen. Je kan er IBAN voor zetten voor de zekerheid maar als ook de BIC vermeld is, is het mss ook duidelijk genoeg zonder?



evy
2-7-2011
 Meld misbruik25-2-2012 14:16:29

ik zou het gewone rekeningnummer zetten. is het makkelijkste



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik25-2-2012 14:24:50

Heb je ook buitenlandse gasten of niet? Als je buitenlandse gasten hebt, is het praktisch om IBAN en BIC te vermelden om bankkosten te vermijden. Als iedereen gewoon een Belgische rekening heeft, is het niet nodig en kan je net zo goed de traditionele manier om het rekeningnummer weer te geven gebruiken.
Als je het IBAN formaat gebruikt hebt, moet je dat toch gezien hebben dat je nummer met letters begint (BE12 3456 7890 1234)? Als je enkel de letters hebt weggelaten, is het rekeningnummer fout. Voor het denkbeeldige rekeningnummer hiervoor is de juiste traditionele weergave 345-789012-34. Als je twijfelt, kijk dan even op je rekeninguittreksels, want niets zo vervelend als een verkeerd rekeningnummer op je uitnodiging.
Als je besluit om voor het IBAN formaat te gaan, moet je er in principe de BIC ook bij vermelden.



Valerie
11-5-2013
 Meld misbruik25-2-2012 17:08:19

als je gewoon BE voor je iban nummer zet met spaties er dan tussen.. dan is dit wel oké denk ik.. en duidelijk voor de mensen! Ik kijk ook altijd naar het nummer en laat gewoon de twee cijfers na BE weg zo bekom je het gewoon rekeningnummer...



Elke
3-8-2012
 Meld misbruik25-2-2012 17:23:52

Klopt wat ze hier zeggen, met een IBAN alleen ben je niets. Dan moeten je gasten toch nog zelf het BIC nummer opzoeken (als er buitenlandse gasten zijn)



Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik26-2-2012 11:00:07

BE12 3456 7890 1234
is voor binnenlandse (beglische gasten) voldoende, heb je toch geen bic nodig? enkel als je buitenlandse gasten hebt deze erbij vermelden.

en ofwel kies je idd voor de 7cijfers en de "oude" manier 345-789012-34
ofwel voor de IBAN en daar horen de eerste vier "BE12" volledig bij natuurlijk hé.



Kim
5-5-2012
 Meld misbruik26-2-2012 21:39:18

Bedankt voor de goede raad, meisjes!
Aangezien er geen buitenlandse gasten zullen zijn, gaan we voor de IBAN nr. zonder BIC en zonder de aparte vermelding IBAN.
Nog veel voorbereidingsplezier


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info