Nu Online
Momenteel zijn er 207 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wie wanneer uitnodigen?

  22-2-2012 12:30:01
Wie kan mij helpen? Wij discussieren uren en uren over het feit wie we wanneer moeten uitnodigen op ons trouwfeest. Liefst wil ik in beperkte familiekring (suite,tantes,nonkels,beste vrienden) avondeten en nadien het dansfeest voor neven/nichten/collega's/kennissen. Hoe pakken jullie dit aan? Mijn verloofde en ik zitten er mee verveeld...en ik wil geen ruzie stoken!

Dorien
9-6-2012
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1390


Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik22-2-2012 12:32:40

Ik had eerst hetzelfde idee, want mijn vriend heeft nogal veel neven en nichten, maar langs hun kant is het echt wel de gewoonte dat nichten en neven ook voor het avondfeest uitgenodigd zijn... Blijkbaar gingen er heel wat mensen ontevreden zijn anders... Wij geven een receptie op voorhand voor collega's en kennissen...



Eline
7-7-2012
 Meld misbruik22-2-2012 12:41:30

Hoe ziet je vriend dit? Want het is wel belangrijk dat hij op dezelfde lijn zit. Zijn die neven en nichten afhankelijk van hun ouders voor vervoer? Want dan is het natuurlijk wel lastig als de nonkels en tantes wel mogen eten en zij niet.

Het is prima mogelijk om een feest te doen zoals jij voorstelt. Zorg dan wel dat je planning echt goed en ruim in elkaar zit. Op veel van dat soort feesten komen de gasten voor het avondfeest al binnen als de rest nog zit te eten, en dat is echt wel sneu voor allebei de kanten.



Claire
25-2-2012
 Meld misbruik22-2-2012 12:43:52

Wij kiezen ervoor om iedereen, ook neven en nichten (en zelfs hun kinderen indien er zijn), en onze vrienden op ons volledige avondfeest uit te nodigen, omdat we deze mensen regelmatig zien en hen er echt bij willen hebben. We vragen geen collega's. Wij hadden in totaal een goede 100 mensen uitgenodigd, waarvan er 92 mensen komen (hier zijn dan nog 6 kinderen onder de 12 bij).

Maar hier doe je echt toch wel je eigen zin mee. Als jij ervoor kiest om in beperkte kring te dineren, en achteraf een dansfeest (met of zonder dessertenbuffet of middernachtsnacks) te houden met de rest erbij, is dat jouw beslissing. Het is jouw feest en jij moet er tevreden mee zijn. Volgens mij hoef je volgens de regel zelfs neven en nichten die niet meer bij je oom of tante inwonen niet uit te nodigen voor je huwelijk, dus in principe mogen ze blij zijn dat je ze er wel bij wil hebben.

Mijn tip : ga uit van je budget, en kijk hoeveel mensen je erbij kan en wil hebben voor het diner. Stel dan je gastenlijst op voor het diner en het dansfeest.



Vicky
7-7-2012
 Meld misbruik22-2-2012 12:47:31

Wij hebben hetzelfde systeem. En ja, je hebt steeds neven en nichten die je hoort zeggen (tegen onze ouders dan) bij ons mochten ze wel komen mee eten, ... Maar het kan gewoon niet anders. Wij hebben veel te veel neven en nichten en anders wordt het echt veel te duur. Vaak heb ik met hen ook al jaren weinig contact waardoor ik het dan extreem duur vind.
Wij hebben 2 neven en nichten die niet oud genoeg zijn voor een wagen. maar om hen dan wel uit te nodigen vind ik niet eerlijk ten opzichte van de rest. daarom kunnen zij altijd opgehaald worden door een andere nicht die niet ver van hen vandaan woont. Ja, het is moeilijk, maar er moeten nu eenmaal keuzes gemaakt worden. Als je weet dat mijn ouders gescheiden zijn en ik dus 4 families heb met neven en nichten om uit te nodigingen weet je dat het niet anders kan. En ik vind dat de mensen dat moeten aanvaarden.
En eerlijk, de mensen die wij er zelf héél graag bijwillen. Die doen moeite voor ons en die begrijpen dat allemaal. Degene die er moeilijk over doen zullen niet zo dicht bij ons staan (als gedacht)

Bespreek het rustig met je toekomstige en het belangrijkste is dat jullie er uit komen.
Groetjes, Vicky



Dorien
9-6-2012
 Meld misbruik22-2-2012 13:06:02

Hij heeft ook een grote familie met veel neven en nichten. De mijne daarentegen is beperkt tot 10 personenen max. De jongste in de familie is 16 en de rest allemaal 20+ dus problemen met vervoer hebben we zeker niet. Het is gewoon eerder een kwestie dat ik zijn ouders niet wil teleurstellen maar we kunnen toch nooit voor iedereen goed doen. Zelf zijn we naar 2 trouwfeesten geweest van zijn nichten en daar hebben we ons echt niet geamuseerd. Gewoon omdat het eten er te veel aan is. Omdat de neven/nichten nog allemaal vrij jong zijn, max 35jaar gaan we liever naar het dansfeest om echt lol te maken, te fuiven! Dessertenbuffet krijgen ze sowieso, daar is geen discussie over. Blijft moeilijk maar denk wel dat ik mijn standpunt kan verdedigen, ook uit budgettair oogpunt!



Dorien
9-6-2012
 Meld misbruik22-2-2012 13:06:48

Oh Clarie, voor jullie is de grote dag bijna daar! Geniet er ontzettend van, jullie gaan nog mooi weer hebben en schrijf zeker een verslagje hé ;-) Altijd leuk om te lezen!



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik22-2-2012 15:31:46

Heyhey,

Wij vragen de hele familie (ouders, grootouders, tantes, nonkels, nichten en neven) naar de receptie + het avondfeest samen met onze beste vrienden en vrienden van onze ouders. Enkel de kindjes van onze nichten en neven zullen niet meekomen aangezien het dan wel heel ver gaat, we zowiezo al een heel grote familie hebben en deze bovendien allemaal jonger zijn dan 10 jaar. Daarnaast hebben wij nog een aparte receptie voor buren, collega's, vrienden enz. Mensen later op de avond vragen voor het dansfeest + dessertbuffet doen wij niet aangezien we al gemerkt hebben bij andere trouwfeesten dat dit toch wel voor ruzie zorgt.

Groetjes!

Evelien



sofie
15-8-2023
 Meld misbruik22-2-2012 20:20:07

hoi hoi

t is JULLIE dag niet die van de familie! splits zo weinig mogelijk op anders bende heel den dag mense aan't ontvangen en je moet zelf vooral GENIETEN! kijk idd eerst naar je budget.

wij hebben 200 mensen op onze gastenlijst staan :s wij hebben er voor gekozen om met beperkt publiek gaan te eten (ouders, grootouders en getuigen) nadien is onze viering in de tuin van de zaal en bij slecht weer in de zaal. dan wordt iedereen (rest vd familie, collega's vrienden) uitgenodigd voor de receptie, dessertenbuffet en avondfeest.



Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik23-2-2012 12:10:42

Wij hebben bij de "beperkte familiekring" de tantes en nonkels zelfs weggelaten.
Maar tantes en nonkels wel voor het diner uitnodigen en neven en nichten enkel voor het dansfeest, is iets wat volgens mij redelijk veel gedaan wordt. Dus ik zou dat gewoon zo doen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info