Terug naar overzicht
euh, wat is "ondertrouw"? Want dat zal ik dus blijkbaar dan nog op mijn to-do lijstje moeten zetten...
fijn!! Jullie hebben er lang genoeg op moeten wachten... Nu kunnen jullie echt beginnen aftellen! :)
hey, super! En het is echt niet lang meer voor jullie! Wij moeten 31jan naar de pastoor gaan Maar als dit voor "ondertrouw" is geen idee.... Ik weet niet echt wat een ondertrouw inhoud... Hij heeft wel gezegd dat het is om de papieren inorde te brengen en ons misboekje te bekijken....groetjes!! En geniet nog van je laatste voorbereidingen!
Hey bruidjes, 'Ondertrouw' is eigenlijk de papieren in orde brengen, alles tekenen, en o.a. misboekje,... bij ons hoort daar ook een bezinningsmoment bij dat wordt hier aangeboden in de parochie. Eigenlijk de eerste officiële stap voor je huwelijk ;-)Liefs, Tinneke
Leuk hé, al is het op zich niet veel meer dan papieren tekenen, het heeft toch zo iets 'officieels'. Wij mochten ook al kiezen welk geschenkje we wouden van de gemeente: een set koffietasjes met het logo, een ets van het gemeentehuis of elk een gegraveerde pen. Veel mensen in onze omgeving wisten niet eens wat 'ondertrouw' was en dachten dat ik veel te vroeg was daarmee, of dat wel moest als je niet voor de kerk trouwt, ...
@Sarah: Oh dat is wel leuk! Bij ons krijgen we een receptie als 'cadeautje' van de gemeente. Een receptie voor 30 pers. is toch ook niet niks hé! :-) Hihi, jaja in de gemeente heb je ook ondertrouw ;-) Tis maar dat het een naam heeft hé! En tis idd toch wel spannend om al die officiële papieren te tekenen ;-)!Groetjes, Tinneke
Hoi iedereen,Bij ons is er ook een drankje aangeboden voor onze gasten, ik dacht dat dat overal zo was.In onze gemeente kan je in ondertrouw vanaf 6maand voor de trouwdatum en het moet 4 weken ervoor. is dat voor de kerk ook?groetjes ,mieke
@Mieke: bij de kerk is dat 2-3 maanden op voorhand, maar bij ons is het nog 7 weken dus ik denk dat dit niet zoveel uitmaakt... wij hebben alleen nog heel weinig tijd voor ons misboekje! Groetjes