Nu Online
Momenteel zijn er 179 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ophalen van de bruid

15-1-2012 12:34:24
Ik blijf de avond voor de trouw slapen bij mijn ouders.
Mijn verloofde komt mij daar ophalen. Hij zal vergezeld zijn van onze getuigen.
Mijn verloofde en ik, onze getuigen, mijn ouders, mijn oma's en mijn broer vertrekken dan met een busje naar het gemeentehuis.
Nu had ik ook graag mijn schoonouders (en schoonbroer en -zus) 's morgens meekwamen met mijn verloofde en getuigen. Mijn verloofde is hier echter niet van overtuigd.

Hoe pakken jullie dit aan?

An
9-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 635

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik15-1-2012 12:49:06

Bij ons zal dit wel het geval zijn hoor. Ik ga ook thuis slapen en mijn verloofde komt dan op de trouwdag met zijn ouders, zijn broers (zijn getuigen) en zus en zijn grootouders. Ik zou het raar vinden moesten zij er niet bij zijn en ik denk dat zij zelf heel erg ontgoocheld zouden zijn moesten ze niet aanwezig zijn. Daarna vertrekken we met heel de suite naar het gemeentehuis.
In jou geval is het precies anders enkel jouw familie + je verloofde, terwijl ik vind dat het op zo'n dag juist een samenkomst van twee families moet zijn...

maar misschien zijn er wel mensen die hier helemaal anders over denken :)

Vanessa
2-6-2012
 Meld misbruik15-1-2012 14:19:21

Aangezien ik in nederland geboren ben, wordt het een beetje moeilijk voor mij om bij mijn ouders te gaan slapen :-)
Wij wonen op een appartement aan een erg drukke weg,en hebben 3 katten waardoor ik vol haren zou hangen, dus van ons appartement uit vertrekken zit er ook al niet in.
Dus we slapen die nacht gewoon in ons appartement.
Die ochtend vertrekken we naar mijn toekomstige schoonouders waar ik me zal klaarmaken en mijn vriend dan bij zijn zus thuis.
Mijn toekomstige schoonouders wonen ruim, dus alle familieleden zullen ook naar daar komen. Mijn vriend zal me daar dan ook op komen halen, we nemen met iedereen een drankje en een hapje en dan vertrekken we gezamelijk naar het stadhuis.

Lilabluestar
14-7-2012
 Meld misbruik15-1-2012 14:31:38

Hey An,

Ik vind precies toch ook wel dat jouw schoonfamilie hierbij hoort te zijn. Mijn vriend zal de avond voordien bij zijn ouders gaan slapen (een half uurtje van waar we wonen) en ik blijf met mijn zusje in ons eigen huisje slapen. 's Morgens verwachten wij de hele familie (ook verschillende tantes en nonkels) aan ons huisje, waar mijn vriend mij komt ophalen. Zo kunnen we allemaal samen naar het stadhuis rijden. Het ophalen van de bruid vinden wij één van de sleutelmomenten van de dag en daar willen we graag iedereen bij. Ik zou het er nog eens met je vriend over hebben en vertellen dat jij dat wel belangrijk vindt. Groetjes en veel succes!

Els
27-1-2012
 Meld misbruik15-1-2012 19:48:00

Bij ons komen zijn ouders en broer(= getuige) ook mee, we slapen wel gewoon thuis en smorgens vertrek ik met onze dochters naar de kapster en dan naar mijn ouders, hij gaat met onze zoon naar zijn ouders en komt me dan ophalen mijn broers en grootvader zullen er dan ook al zijn en vandaar het hele gevolg richting gemeentehuis

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...