Nu Online
Momenteel zijn er 178 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tripje New York

13-1-2012 9:36:37
Hallo,
Gisteren heb ik een bericht gepost oven onze minimini honeymoon.
Bedankt alvast voor al de reacties!!

's Avonds sprak ik erover tegen mijn lief en uiteindelijk zijn we op een citytrip New York uitgekomen.
Ik vrees een beetje dat als we bvb naar de Belgische Kust zouden trekken we dan de hele dag maar wat rondhangen...
En ondat het toch onze kleine huwelijksreis is en ik al heeeeeeeeel lang naar New York wil leek me dat ook wel leuk.
We zouden gaan van zondag 26/8/2012 tot vrijdag 31/08/2012.
Zijn er onder jullie al eens daar geweest?
Hebben jullie tips?
We willen zoveel als kan uit de stad halen,wat bekijken we dan het best?
Logeren,waar?
...
xxx
Cindy

Cindy
25-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 553

Anneleen
25-5-2012
 Meld misbruik13-1-2012 9:55:48

Hoi Cindy,

een heel goede keuze als je het mij vraagt! Wij zijn daar vorig jaar in april geweest.
Als jullie echt veel willen zien kan je best de NY-pass kopen. Dat kan je nu ook al doen. Die is niet goedkoop (ik geloof iets van 140 dollar) maar dat geeft dan toegang tot zowat alles wat er te zien is (emire state building, rockefeller, natural history museum met de boot rond Manhattan,...). We hebben dat geld in ieder geval makkelijk terug verdient!
Veel plezier in ieder geval en als je nog wat wilt weten: vraag gerust!

Groeten,

Anneleen

Sophie
18-8-2012
 Meld misbruik13-1-2012 10:15:53

Super idee! Wij zijn er einde augustus 2011 geweest en logeerden in een B&B net boven Central Park! Helemaal niet duur (50 EUR pp/pn) en super qua kwaliteit! Ik ben zelf iemand die wel wat luxe wil op haar vakantie maar er zich nu geen 400 EUR per nacht wou betalen in NY. Dit was echt een super adres, zeer ruime kamer (heel mooi ingericht), aparte en zeer verzorgde badkamer, airco en een super vriendelijke eigenares! Ze geeft plannetjes, tips, etc, maar laat je ook je eigen privacy. De ligging is perfect op 1 a 2 minuutjes van de metro. Vlak om de hoek was ook een super ontbijt adresje, met brood, eitjes, zoetigheden, vers fruit, etc! Super gezellig, zeer ruime porties, super vers en zeer lekker! Je hoort het, we waren er tevreden over!

Qua bezienswaardigheden hebben we de “standaard” dingen gedaan, maar wat ik zeker zou aanraden zijn de boottrip van 3u die je kan nemen (Circle Line Cruises). Deze vaart volledig rond Manhattan (ik wist eerst niet dat je helemaal er rond kon) en het stuk in het Noorden is adembenemend, zo mooi en zeer groen, nog nooit gezien dat bij zo’n drukke stad er zo’n plekjes waren. En verder zijn we met een gids en een aantal mensen een 3tal uren gaan fietsen, over de bruggen naar Brooklyn, ook zeer leuk om te doen en super leuke gids ook!

Miss nog een tip als vliegtuigmaatschappij hadden we JetAirways uit India, ook aan iedereen aan te raden! Veel beenruimte, zeer lekker eten en eigen tv’s, gratis drank, etc. Ik heb al van vrienden gehoord die met Delta Airlines en American Airlanes vliegen, dat het niet zo goed was.

Als je nog info wilt, laat maar iets weten hé! J

Groetjes,

Sophie

PS De B&B noemde 102 Brownstone en meer info vind je: http://www.102brownstone.com/

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik13-1-2012 12:16:11

er zijn zoooveeel leuke dingetjes te doen in NY, ik ben er nu al 6 keer geweest en elke keer vinden wij andere leuke dingen om te doen.
musea: metropolitan en MOMA zijn gewoon een must ;-) guggenheim vind ik persoonlijk minder, iets totaal anders is the cloysters ( zit in metropolitan inkom in) dat is helemaal onderaan NY maar echt prachtig, zo zie je een ander beeld van NY
plekjes en dingen te doen: rek zeker een beetje tijd uit om eens lekker te gaan shoppen, NY is daar een super stad voor en de sfeer is er enorm. ga zeker een keertje cupcakes eten bij magnolia bakery, zoooooooooooo lekker ni normaal. Wij hebben ook al 2 keer een tour gedaan met een bus die zo filmsets toont, heel gezellig en veel uitleg
logeren: met de subway geraak je bijna overal, zoek ergens iets dat dichtbij een subway halte is en je dag begint al goed
nightlife: hou zeker rekening met jetlag, kan zijn dat je er geen last van hebt maar sommige mensen kunnen echt ziek van zijn, doe dus niet te veel op 1 dag. ga misschien naar een broadway show, dat is toch wel een ervaring apart.
eten: zoek tips op internet en via reisgidsen maar ook, kijk waar er veel mensen zitten, zo kom je toevallig in de meest lekkere restaurants. Voor ontbijt, staar je niet blind op ontbijt van hotels, op verschillende plekken kan je goedkoop een ontbijt vinden
...
voor meer info, vraag gerust ;-)

Jana
17-9-2011
 Meld misbruik13-1-2012 12:41:29

Ik ben er in 2010 geweest en gaan dit jaar zeker terug.
Wij hadden ook zo'n pasje, daar kan je (naargelang welke pas je neemt) een aantal dingen mee doen die dan veel goedkoper zijn dan dat je ze allemaal apart zou betalen.
Met 5 dagen kan je zeker al veen zien! Wat ik je allemaal kan aanraden:
- Empire State building
- Top of the rock (wij hebben top of the rock gedaan als het donker was en dan zie je Empire state building met alle lichtjes)
- Hop on hop off bus, heel handig de eerste dag om een snel overzicht van de stad te krijgen) Je kan verschillende soorten ritten doen
-Ground zero
- Little Italy, China Town, Soho
- Om te shoppen: Macy's en zeker Victoria's Secret
- Times Square (op Time's square, Toys R us, M&M store)
- Broadway
- Central Park
- 5th avenue
- Wandeling over Brooklyn bridge
- Een cruise op de Hudson, dan kom je vlakbij het vrijheidsbeeld en vaar je helemaal rond Manhattan.

sofie
8-9-2012
 Meld misbruik13-1-2012 14:50:12

Hey,

Ik had eigenlijk hetzelfde idee om een midweek naar New York te gaan. M'n manneke ziet dat wat minder zitten. Hij heeft schrik dat het te druk is voor een huwelijksreis... Ik moest hem daar gelijk in geven, maar nu krijg ik toch weer goesting om te gaan.
Organiseren jullie alles zelf: ik bedoel vliegtuig, logement, en die pass waar koop je die?
Als iemand nog meer info heeft voor mij of leuke adresjes dan hoor ik het heel graag (huyghebaertsofie@hotmail.com).
Wat zou zo'n week NY gemiddeld kosten denken jullie?

Vele groetjes xxx

Cindy
25-8-2012
 Meld misbruik13-1-2012 16:45:49

Om eerlijk te zijn Sofie,het is ook meer mijn goesting(al heeeeeeeeel lang)om naar NY te gaan.Patrik zou gewoon een paar dagen naar de kust gaan ofzo.Maar wat doe je daar dan de hele dag,wat lummelen,een viske gaan eten ,nog eens een viske gaan eten,...,kortom,uiteindelijk niks doen.En het is de enigste moment dat ik eens zonder kindjes op stap kan én het is toch tenslotte onze 'honeymoon' hé.
Maar ik krijg hem wel mee hoor ;-)
Mijn vroegere baas is een hele grote NY-lover en die kwam hier toevallig vanmiddag binnen...the right guy at the right place!!
Hij zei om best alles te regelen via Connections,die hebben een brochure met alle info over NY in(ook online te bekijken).
Allé,veel succes met het boeken van je NY-tripje hé en hou me op de hoogte!!!

sofie
8-9-2012
 Meld misbruik13-1-2012 17:34:16

Bij ons is het ook zo. Het is het enige tripje dat we zonder kinderen zouden overwegen. En dan doe ik ook liever iets specialers.... We verstaan elkaar .
xxx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...