Terug naar overzicht
Het is moeilijk om iedereen te plezieren. Je mag gerust leren om wat egoistischer of defensiever te zijn. Ik ben zelf ook nog aan het leren om wat mee 'nee' te zeggen tegen iedereen.Je plan was om te gaan shoppen, het is niet omdat zij niet meekan dat jij je plannen moet veranderen. Ik vind het zelf egoistisch van haar om aan jou te vragen om te babysitten, ze weet dat jij plannen hebt. Je kan altijd nog later met haar gaan shoppen en kansen om te babysitten komen er ook nog.Groetjes Tine
afzetten als getuige ge had het dus op dit bericht
Hey,Is inderdaad niet gemakkelijk... en je wil wws ook steeds voor iedereen goed doen, maar dat is niet gemakkelijk en moet inderdaad soms aan jezelf eens denken... maar als je van nature niet zo ben.., zal je niet plots de assertieve tante worden....Alvast nog veel succes en groetjes Ellen
@ Tine en Ellen: idd ik wil altijd ma het beste vr iedereen, ook al denke sommige mensen dat ik hard ben en moeilijk ma ik lig geregeld wakker van futiliteiten.ff voor de duidelijkheid, nicky is een vriendin van mij dat in 2014 trouwt en nu ook op het forum zit:)@ Nicky: ja en u nemen zeker...
Je hoeft geen sorry te zeggen voor je 'gezaag' ik geloof dat er wel meer bruiden zijn die dit meemaken. Makkelijk is het zeker niet... Ik kan je heel goed begrijpen hoe het voelt om steeds rekening te moeten houden met iemand anders, terwijl het eigenlijk om jou en je partner zou moeten draaien, niet alleen de dag van de trouw maar ook de voorbereidingen. Probeer het uit te klaren, anders zal het enkel erger worden geloof ik en ga je jezelf storen aan alles zodat je hele trouwgebeuren met negatieve gevoelens gepaard gaat gaan, wat wel jammer zou zijn. Als ze je waardig is als getuige moet ze hier wel begrip voor kunnen tonen geloof ik. Alvast veel succes ook met het voorbereiden ;) . gr. Evelien.