Nu Online
Momenteel zijn er 187 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hartje luchten - iemand advies ?

10-1-2012 17:08:34
Hoi bruidjes/bruidegommekes :)

Er moet me even iets van het hart!
Toen wij besloten hadden om te trouwen, was het onderwerp: de getuiges!
Bij mij was dit vrij simpel : mijn oudste nicht!
Bij men vriend was dit moeilijker : hij heeft niet veel familie, al zeker geen neven en nichten die hij vaak ziet.
Dus hij koos één van z'n beste vrienden uit. En wat goed meeviel: de vriendin van de getuige was ook een super leuk meisje, en een goeie vriendin van mij! Ze waren dan ook beide super enthousiast dat ze in de suite mochten!

Nu, enkele maanden nadien werd ze zwanger, ze is uitgerekend voor maart, wij trouwen in juli, dus no problemo!
De eerste weken ging alles goed, ze wouden ons voor meter en peter maar dit konden ze niet maken tov haar zus en zijn broer. Geen probleem voor ons natuurlijk, wij worden wel 'tante kim en nonkel nick' :-)
Ik kreeg wekelijks berichtjes, telefoontjes hoe het met het kindje ging. Ik ben verzot op kindjes dus ja, ik leef helemaal mee in hun wereldje :-) Ik zou meemogen naar de gyné op het babytje op monitor te zien...

En toen kwam er een andere vriendin in het spel. (Eentje dat we beiden kennen)
Ik werd aan de kant geschoven, er wordt ook niks meer gevraagd over onze trouw. Geen telefoontje, geen smsje. Ik moest via via vernemen dat het een meisje werd. Dat doet pijn! Onze vriendschap is precies niks meer nu.
Ik doe kei veel moeite om eens af te spreken, maar altijd een ontwijkend antwoord.
De vriend (de getuige dus) had dit helemaal niet door dat ik me zo voelde. Hij zei dat het haar hormonen waren en dat hij het nog steeds ziet zitten om getuige te zijn! (We hadden dit gevraagd, of hij deze taak nog wou)
Maar nu is het weer enkele maanden verder en nog steeds wordt er niks geregeld of gepland.
Binnenkort gaan de mannen op kostuumjacht, benieuwd of hij erbij wilt zijn...

Ik heb echt geen zin om 'mijn vriendin' in de suite te laten lopen, als ze toch niet veel meer om ons geeft.
Maarja, we kunnen moeilijk zeggen 'bye bye gedaan met getuige spelen' :-)
Als ik er tegen de getuige iets van zeg krijg ik als antwoord: ja we hebben het er toch al over gehad.
Ja oké, daar sta je dan :-)

Mijn vriendinnen zijn volop mijn vrijgezellen aan het plannen, van mijn vriend zijn vrijgezellen is nog niks gepland.
Vind dit zo erg voor hem. (ja er is natuurlijk nog tijd genoeg, maar daar kijk je toch naar uit als je de verhalen van je vriendin's vrijgezellen al hoort he)

Achja.. 't is nu efkes van men hart.. Kan er weer tegen :-)
Hopelijk doet de getuige zijn best op ons huwelijk en valt de vriendin ook terug wat mee.

Sorry voor mijn 'lang' verhaal bruidjes ;-)
Alle soortgelijke verhaaltjes, laat ze maar komen... Dan weet ik dat ik niet alleen ben in zo'n vervelende situatie :-)

Groetjes!

kim
7-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 862

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik10-1-2012 17:52:06

bij ons niets van trouwen. maar ik zit na een goede twee jaar soms nog erg in met mijn allerbeste vriendin op die moment. in mei 2009 heb ik mijn verloofde leren kennen, juli 2009 ben ik nog met haar op reis geweest ... daarna heb ik haar zelden meer gehoord (wel nu laatst nog is voor beste wensen voor het nieuwe jaar maarja was wel een jaar geleden dat ik haar nog gehoord had) en heb haar in al die tijd nog 2 of 3 keer gezien

waarom? ik vroeg me dit in het begin zeer erg af ... awel ze heeft me op een keer gezegd : jij bent voor kevin bestemd, hij is ook helemaal mijn ding anders ging ik ervoor! dusja dan weet je wel genoeg?

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik10-1-2012 17:55:39

Ik zit niet in dezelfde situatie, maar wil je toch even een hart onder de riem steken. Hormonen doen gekke dingen met vrouwen en al helemaal als ze zwanger zijn. Dat is echt zo, ik spreek uit ervaring ;-) Ik denk dat ik voor sommige mensen onuitstaanbaar geweest ben tijdens mijn zwangerschap, gelukkig hebben ze het me allemaal vergeven

Heb je eigenlijk al eens aan haar gevraagd wat er scheelt? Ik zou echt rechtuit vragen wat er is. Zeg haar dat je het zo jammer vindt dat jullie minder contact hebben en dat je afvraagt of je misschien onbewust iets verkeerd gezegd of gedaan hebt. Het zou best kunnen dat je iets gezegd hebt (of net niet gezegd) dat in het verkeerde keelgat geschoten is en als je zwanger bent, kan je dus echt niet relativeren! (dat laatste zeg je haar natuurlijk niet )

Wat de vrijgezellen van je vriend betreft, kunnen zijn andere vrienden niet in actie schieten eventueel? Misschien kan jij eens bij hen polsen of zij hun schouders eronder kunnen zetten, in overleg met de getuige natuurlijk. Ze moeten er dan maar een draai aan geven ("met de zwangerschap en nakende geboorte zal je't wel erg druk hebben, dus kunnen wij misschien helpen?") En het is ook wel zo dat je vanalles voor te bereiden hebt tijdens een zwangerschap, zeker als ze uitgerekend is voor maart, dan komt het toch wel dichtbij hoor.

Alleszins, krop het niet op, maar praat het uit. En wacht daar niet te lang mee, zodat je niet compleet gefrustreerd raakt! Het zou jammer zijn om een vriendschap kwijt te spelen door iets banaals. Het komt vast wel goed, zeker als die hormonen terug normaliseren (al kan dat wel nog een hele tijd duren).
liefs

Effie
28-4-2012
 Meld misbruik10-1-2012 21:29:48

Hoi Kim,

Idd geen fijne situatie. Ik heb het zelf ook niet meegemaakt nu specifiek voor mn trouw maar ik denk dat we allemaal wel begrijpen hoe het voelt als iemand zich opeens anders gaat gedragen tov je.
Je hebt idd geen controle over hoe dat meisje nu tegen je doet, maar net als Gitte zou ik het haar ook rechtuit willen vragen en zien hoe ze dan gaat reageren, dan heb je duidelijkheid en weet je waar je staat!
En het kan zijn dat het idd die hormonen zijn die lastig doen bij haar en zijn jullie weer voor je het weet uit deze periode!

Laat het de fun voor je trouwfeest niet in de weg staan, zou ik zeggen, en nog veel succes en plezier bij je verdere voorbereidingen!

Groetjes
Effie

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik11-1-2012 12:07:01

Hey,

Het kan inderdaad zijn door haar zwangerschapshormonen, mijn vriendin is nu momenteel ook zwanger en ze geeft zelf aan dat ze weinig kan relativeren en zich alles enrom aantrekt...

mms is het iets dat bij haar leeft zonder dat je het weet...

Ik hoop dat alles inorde komt!

Veel groetjes Ellen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...