Terug naar overzicht
Ik zit met dezelfde vraag. Ik volg even mee.Bij ons is het vanaf het dansfeest tot 4u 's morgens 16euro pp voor een drankenforfait. De andere dranken vallen bij ons ofwel onder 1 prijs van de menu ofwel is er voor receptie een aparte module.Heb het gevoel dat het niet voordeliger zal zijn. Denk niet dat de mensen zo laat nog veel alcohol gaan drinken als ze bijna gaan vertrekken naar huis. En om het alleen uit frisdranken te halen, dan mogen ze wel heel veel drinken.groetjes
Beste bruidjesWij hebben hier ook over getwijfeld maar hebben dan proberen een rekensommetje te maken. Als we geen forfait nemen, moeten we ook de bediening van de kelners betalen. Wij hebben uitgerekend hoeveel ons dat aan bediening zou kosten en dan een gok proberen maken van wat de gasten zouden drinken. Door deze berekening te maken kwam het goedkoper uit om een forfait te nemen. Dit hangt natuurlijk af van hoeveel ze vragen per consumptie, per uur per kelner voor de bediening en de prijs van uw forfait.Een voordeel met forfait is dat je op voorhand ook weet hoeveel je moet betalen en je niet voor verrassingen kan komen te staan na het trouwfeest.Veel succes!!
AllWij hebben ook de keuze tussen beide opties en gaan voor het forfait, dit komt naar mijn mening voordeliger uit + het grote voordeel is dat je een vaste prijs op voorhand weet.Het hangt natuurlijk ook van jullie publiek af.Tania
Wij hebben dit ook gedaan en vermoedelijk gaat dat in sommige gevallen wel duurder uitkomen, maar probleem is dat je dit op voorhand nooit met zekerheid kan zeggen... Vandaar dus onze keuze voor gemoedsrust, zodat we op voorhand wisten wat alles ons zou kosten... Qua prijs denk ik wel dat het goed zit... Vraag aan de feestzaal wel wat de prijs per extra uur is en een aparte prijs voor het drankenforfait voor de mensen die enkel naar het dansfeest komen, want dan is 8u wel lang... Groetjes, Veerle
Hoi,Wij hebben ook een drankenforfait van 22€ per persoon (20u tot 4u).Dit is vrij duur volgens een aantal bronnen :-) maar onze zaalhuur is 'maar' 500€.Bediening toog zit bij in die 22€ per persoon.Onze suite zal in de namiddag al in de zaal zijn, de bubbles voor de kleine receptie en receptie avondgasten mogen we zelf voorzien zonder stopselgeld te betalen aan de zaal.Al wat er naast bubbles wordt gedronken tussen 17u en 20u wordt apart opgeschreven en verrekend.Dus al bij al valt die 22€ goed mee per persoon, ons totaalbudget is er op voorzien :-).groetjes!
Wij nemen ook een drankenforfait. Ik denk dat dit voordeliger uitkomt hoor.We betalen ongeveer 12 euro per persoon ( gaat van start na het eten- tot 5 u ' s morgens) Je kan dan inderdaad op voorhand al berekenen hoeveel geld je kwijt zal zijnAnders kom je misschien voor verrassingen te staanGroetjes
Bij ons is forfait 21.95 euro pp. Maar hier zitten alle wijn tijdens eten + koffie bij dessert ook al bij. Deze forfait is van 19 u tot 3 u. Is al heel wat dus.Wij zitten niet met zaalhuur en ook geen kosten voor bediening.
Heyhey,Wij kiezen ook voor de forfait om alle redenen die hierboven reeds gezegd werden:* Gemoedsrust;* We weten op voorhand precies wat het zal kosten;* Geen bijkomende kosten voor kelners aan x eur per uur;* Iedereen drinkt zoveel hij/zij wil zonder dat wij ons zorgen moeten maken;En bovendien hebben we een hele grote familie die graag drinkt ;-) dus met hen is dit echt wel de beste optie.Wij betalen € 12.50 pp van na het dessert tot 4u :-).Groetjes!Evelien
Oh ja, ter info: wij betalen daarnaast ook een forfait van 18.50 eur pp voor drank en hapjes tijdens de receptie van 1 uur + alle dranken tijdens het eten. Voor ons komt het dus op een totaalforfait van 31 eur pp voor alle dranken gedurende het hele feest (incl hapjes op de receptie) :-).Ik vind 30 eur dus ook een goede prijs! Wel inderdaad oppassen met die "8u" en het moment waarop ze beginnen te rekenen. Bij ons staat er letterlijk "tot 4u" dus wij zijn zeker.Groetjes!Evelien
Wij zijn ook voor de drankenforfait gegaan.Bij ons was het €35 pp voor 6 uur, daar zat dan het aperitief in (cava, kir en fruitsap), snacks op tafel en toog (zoute en zoete versnaperingen, koude groentjes met dipsaus) en 5 warme hapjes.Ons feest begon vanaf 20 uur, dus de forfait liep tot 2 uur, daarna hebben ze aantal mensen geteld en hebben ze €5 pp aangerekend per uur wat ik wel een goed initiatief vond vermits er vanaf 2 uur toch al een heel deel mensen naar huis waren, we hebben betaald tot 4 uur en dan was het feest echt wel gedaan.Er is bij ons nog vrij lang verder cava gedronken geweest enz, dus volgens mij hebben wij het er zeker uitgehaald .Je moet idd ook vergelijken met wat ze per consumptie zouden vragen, bij ons was da vrij veel!
hey,Wij hebben ervoor gekozen om per consumptie te betalen en wij hebben daar serieus wat mee kunnen besparen hoor.Wij hadden een trouwfuif zonder diner dus dat scheelt ook al hé.Ik denk dat het er op aankomt hoe goed je je gasten kan inschatten, bij ons waren er geen "zware" drinkers bij (en ook heel wat mensen die nog ver moesten rijden en dus geen alcohol dronken). Maar het is niet altijd even eenvoudig om dat te voorspellen. Wij hebben gegokt en dat is goed uitgedraaid.Met de forfait weet je wel perfect hoeveel je moet betalen natuurlijk.groeten