Terug naar overzicht
Ben benieuwd naar de antwoorden .. Gisteren nog met iemand gepraat die veel reist en die zei van hm, Curaçao, véél muggen .. Geen idee hoe het zit met spinnen.
Wij gaan naar Aruba & Curacao voor onze huwelijksreis en ze vertelden ons in 't reisbureau dat er in de periode wanneer wij gaan (september) wel veel last is van muggen. Over andere beestjes hebben ze niets vermeld.Groetjes Niki
Dit heb ik online gevonden;- Ongedierte komt weinig voor op Aruba. Vanwege de aanwezigheid van mangrove komen er op het Renaissance eiland wel aardig wat muggen voor die je redelijk lek kunnen steken. Anti-muggenmelk is daarom geen overbodige luxe als je dit eiland bezoekt.- Op Aruba komen ratelslangen voor (de cascabel), maar deze bijten zelden mensen.Groetjes!
Ik ben enkel maar in Curaçao geweest. Het is al een aantal jaren geleden maar kan me niet herinneren dat ik er gestoken werd door muggen (wat wel verwonderlijk is want in België, Frankrijk, Spanje of Italië dragen die smeerlapjes mij gewoon uit mijn bed en prikken ze me helemaal lek :)) of er vieze beesten gezien heb behalve dan een keigrote hagedis of leguaan op straat vlak voor Hook's Hut.Liefs,Nathalie
Ik hoop maar dat er geen vieze beesten zitten, want ik ben momenteel mijn valies aan't klaarmaken om morgen te vertrekken :-)
Thx all foor de reacties :)))) Ik ben in ieder geval al blij met de antwoorden, gisteren ook nog op het reisbureau geweest en hadden ze me hetzelfde verteld dus nu nog de keuze maken tussen de hotels en dan boeken die handel :))) Voor Aruba staat de keuze al vast gaat Bucutti worden maar voor Curacao twijfelen we nog tussen Marriott en Avila
Dat zijn toch gewoon twee strandbestemmingen, net zoals bijv. de Caraiben?Daar is helemaal geen jungle ofzo zeker geen kevers, spinnen, ... in overdaad. Die ga je meer in Afrika of Azië (of Malediven enzo) terugvinden.Hotel Bucuti is supermooi, dat heb ik zelf bezocht, ligt aan het mooiste stuk strand van Aruba. Hotel Avila is ook supergoed, moderner dan hotel Marriott. Avila ligt wel een een baai en er waren tijdens mijn bezoek (juni vorig jaar) vrij veel muggen... Succes! X
Hebben jullie in Avila ontbijt of half pension genomen, want de opleg voor half pension is 60 euro per persoon per nacht wat naar mijn mening best wel veel is en zeker als ik dit vergelijk met de andere hotels.Vrienden van mij zijn al aantal keren in Mexico en Dom Rep geweest en hebben daar toch wel zeer veel beestjes gezien en grote vieze spinnen, bah!
In Mexico absoluut niet veel beestjes gezien hoor .. Geen muggen, geen spinnen, .. Enkel kleine hagedisjes op de kamer (2) maar daar hadden we geen last van .. En wat leguanen en zo op excursies maar die beesten zijn zo tam als iets.Wij twijfelen over Bucuti in Aruba en vroeg mij daar ook af of het beter is om ontbijt of half pension te nemen ..
Wij zitten nu in Renaissance Aruba Beach Hotel en dit is echt super hier!!! Niets op aan te merken, we hebben zelfs een privé eiland. Ik zou enkel ontbijt nemen, want hier zijn wel leuke restaurantjes en de prijzen zijn ongeveer hetzelfde als thuis... Beesten hebben we hier ook nog niet gezien, alé toch geen vieze, leguanen en krabben zitten hier wel a valonté...Groetjes
Wij zijn vorige zomer ook naar Aruba op huwelijksreis geweest, geen mug gezien! Enkel veeeel hagedissen en leguanen :) maar da zijn brave beestjes he? groetjes