Nu Online
Momenteel zijn er 95 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Klein of groot feest? pfff :-(

21-12-2011 9:26:34

Hallo,

We zitten met een dilemma, zoals de titel wel doet vermoeden…

Wij hebben enkele jaren geleden gebouwd en daar ging/gaat al ons budget naar toe. Onze ouders hebben toen al gesponsord en gaan nu niet meer sponsoren voor een trouw. We hebben dus een beperkt budget en zouden dus in een beperkte kring willen trouwen. Natuurlijk is het belangrijkste dat je “ja” zegt en samen verder gaat, maar toch. Ik wil er later geen spijt van krijgen dat onze grote dag eigenlijk niet helemaal was wat ik ooit gedroomd had. Ik heb altijd gedroomd van een groot trouwfeest (100man) met alles er op en er aan…Als we in een kleinere groep (30man) zouden trouwen, zou dit ook in een mooie feestzaal zijn, met viering in de tuin, mooi wit kleed, fotograaf, enz… maar een openingsdans of dansfeest lijkt me dan zo stom he? En ik wil graag een openingsdans (die wel al zo lang geleden gekozen hebben) J En gaat de dag dan niet redelijk ‘kort’ zijn doordat je na het diner eigenlijk al gedaan hebt ? We zouden niet voor de kerk trouwen, dus moeten ook al niet om 7u aan de dag beginnen…

Misschien moet ik nog wat overtuigd worden dat een klein feest ook heel leuk en geweldig kan zijn?
of zouden we (nog) wat langer moeten sparen en toch dat grote feest kiezen (diner in kleine groep en dansfeest voor grotere groep)?

Dilemmaaa L

Bedankt voor jullie mening, tips, ideetjes, ervaringen, …

Carrie
13-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 33 | Gelezen: 1712

Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik21-12-2011 9:30:53

Hey!

Wat is voor jullie een klein budget?
Wij hebben ook een 'klein' budget. Maar toch een groot feest! Als ik de prijzen lees wat de meeste huwelijken kosten dan val ik achterover. Wij zitten aan de helft!

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik21-12-2011 9:42:41

Wel,
als ik all-in budgetten maak zit ik voor een 'groot feest' (80man met dansfeest) aan 15.000€
een 'klein feest' (25man diner) zou ik aan 6.000€ zitten

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik21-12-2011 9:46:11

hey

Wij hebben ook geen diner gegeven voor 100 man en ik heb niet het gevoel dat ik niet "echt" getrouwd ben hoor. Alles hangt af van wat voor beeld je zelf hebt.
Wij hebben een diner gedaan met onze suite (20 pers) en daarna een dansfeest voor familie, collega's, vrienden enzo...
Na onze mis hadden wij nog een receptie voor ex-collega's, buren, vrienden van onze ouders,... Mensen die je er wel graag bij had, maar niet voor het avondfeest.
We hadden in onze feestzaal wel een heel leuke (en uitgebreide) formule van hapjes tijdens het dansfeest (kon je eventueel nog uitbreiden met bruidstaart, maar dat hebben we niet gedaan). Ik zou het zeker niet anders doen, ook al had ik het budget ervoor.
We hebben ook alleen maar positieve reacties gekregen en hadden een knalfeest waar nog steeds over gesproken wordt :-)

Je trouwt maar 1 keer, dus doe waar jij jezelf het best bij voelt (zonder er een financiële kater aan over te houden).

groetjes
Joyce

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik21-12-2011 9:53:43

Hoi Carrie,

Wij willen na ons huwelijk beginnen uitkijken naar een huisje, dus willen ook niet al de spaarcenten spenderen aan onze dag.
Maar net zoals jij zag (en zie) ik alles wel groots :-) hihi...Voor mijn verloofde moet het allemaal niet zo 'af' zijn, maar hij gunt het mij wel heel erg :-).
Voorlopig zitten wij aan een gastenlijst van een kleine 115 personen en ons budget staat op 10.000 euro (MAX!!).

Wij trouwen enkel voor de wet en geven geen diner 's avonds.
Na de burgerlijke trouw gaan we foto's nemen (onze fotograaf kost 300€ van 13u tot 20u ongeveer) en nadien doen we in de feestzaal een aparte receptie voor de suite met klassevolle hapjes en ook duurdere bubbles :-).
Vanaf 19u komen de andere gasten (suite 25 personen dus er komen dan nog kleine 100 mensen toe), krijgen ook bubbles, stoofvlees met frietjes en dessertenbuffet.
Beetje walking dinner opzet...dus ze krijgen wel iets te eten, maar geen diner.

Ook de huur van onze feestzaal is goedkoop (500€) dus we hebben ons nog kunnen laten gaan qua inrichting, licht en geluid :-).

Je maakt het allemaal zo duur als je zelf wil natuurlijk...ook met kleine dingen toe te voegen kan het een super dagje worden!
En je kan op veel dingen besparen hoor...

Succes ermee!

groetjes

Annelies
1-9-2012
 Meld misbruik21-12-2011 9:58:58

Wij hebben ook gebouwd en zitten in dezelfde situatie als jou. We hebben ook heel lang zitten twijfelen maar gaan toch voor een relatie groot feest. Wij hebben gekeken hoeveel ons dat klein feest zou kosten en eigenlijk is de meerprijs niet zoveel meer.

Wij geven nu een receptie voor 50 man en een avondfeest voor 100 man. De fotograaf wordt door een amateurfotograaf gedaan. De kaartjes worden ontworpen door mijn schoonbroer en zullen we via internet laten drukken. Je kan op zoveel besparen.

De ringen moeten we nog voor kijken maar we willen ook oud goud gebruiken om daar de kostprijs ook voor te drukken.

Mijn ouders zeiden ook dat ze niet meer gingen sponseren voor onze trouw, maar ze betalen nu toch mijn trouwkleed.

Romina
6-7-2012
 Meld misbruik21-12-2011 10:02:53

Hey hey

Ik zie dat jullie pas trouwen in 2013? Dan is er wel nog tijd om te sparen. Niet?
Hier wordt het voor de wet én kerk. diner voor onze ouders, broer, zussen enzo en 's avonds een avondfeest voor ongeveer 120 man. Het zal hier rond de 8500 kosten maar daar moet mijn jurk en mijn verloofde zijn kostuum nog af wat dat krijgen we van onze ouders. Op het avondfeest is het hapjes voor de gasten én bruidstaart.

Groetjes.

tima
8-9-2012
 Meld misbruik21-12-2011 10:10:21

ja budget voor de ene is niet het budget van de andere maar waarom niet een combie ? een maaltijd met de suite (hoeft niet massa uitgebreid zijn , de simpelste menu's zijn soms de beste ) en dan trouwfuif al dan niet met en kleine hapjes voor de achterkomers (of een frietkraampje ofzo) heb je je openingsdans en een mooi feest.Het is duidelijk dat het klein feest zonder dans niet je droom is (maak uit wat belangrijker is het dansfeest of super uitgebreid eten. Met een beetje goed rond te kijken kun je al een mooie zaal krijgen voor een klein budget decoratie met een beetje creativiteit geraak je ver ook via dit forum 2de hands dingen winkels zoals action , wibra , zeeman zijn godsgeschenken. Een bbq of italiaanse pasta buffet schijnt heel budget vriendelijk met een traiteur . ook iets die helpt voor het budget geen ober alles zelf bediening desnoods enkel iemand aan het eten en iem aan de bar . ook op andere dingen kun je besparen om dan het geld dat je meer aan je feest geeft te compenseren bruidsjurk = uitverkoop ,bepaalde winkels en merken zijn aan een lager budget en daarvoor niet minder mooi (zie op forum verschillende opgenoemde winkels) trouwkostuum hoeft geen echte te zijn een gewoon kostuum van hugo boss kan even mooi zijn en kan nadien nog veel gedragen worden (ook in de c&a heb ik hele mooie gezien ik ga met mijn schoonvader daar eens gaan shoppen voor €90 broek das gilet jas )
bloemen eens proberen bij de lokale boerinnebond die kennen altijd iem die dit als hobby doet uitnodigingen eenvoud siert en eenvoud is betaalbaar aan €1,5 kaartjes +envelop . bedankjes hoeft niet maar een fotobedankje kun je zelf maken voor appel en een ei . kijk hier eens rond op het forum 101 tips

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik21-12-2011 10:31:33

Bedankt allemaal :)

Wij zouden inderdaad ook proberen te besparen op vb kleding, uitnodigingen, decoratie, bedankjes, fotograaf enz zodat die dingen al niet teveel budget opslorpen.
De grootste kost is het avondfeest/diner...
Wij hebben ook al mogelijke scenario's bekeken, vb diner in klein restaurantje, fuif in parochiezaal, middagdiner enz enz... Misschien moet ik nog de juiste originele formule vinden??
Ik ben echter verliefd op een bepaalde zaal en wil daar absoluut het feest geven (ook omdat die een prachtig park hebben voor ceremonie). De zaal zelf is gratis, we zouden opteren voor een gewoon menu of BBQ.
Mensen uitnodigen voor een dansfeest in die zaal, is goedkoper (per persoon) dan dat we een zaal apart zouden huren en daar iedereen van drank en dessertenbuffet voorzien.

Ik denk dat we nog veel gaan moeten tellen en prijzen vragen hihi

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik21-12-2011 10:54:07

Hallo Carrie,

je dilemma komt me bekend voor...
Mijn vriend heeft me negen jaar geleden(!) ten huwelijk gevraagd. We hadden ook net een huis gekocht en waren nog volop aan het renoveren. Onze reserves waren ook bijna volledig naar dat huis gegaan. Mijn ouders hadden al veel eerder laten weten dat ze een eventueel huwelijk niet zouden sponsoren, zijn ouders wilden wel "een bijdrage" doen. Hoeveel dat dan was, daar hadden we geen idee van. Nu hebben wij allebei een vrij grote familie, we zitten aan ongeveer 120 gasten enkel familie. We zijn toen steil achterover gevallen van de prijzen en wat het ons ging kosten en hebben even gekeken voor beperkte kring. Maar dat was me dan te beperkt. Ik ben enig kind en mijn vriend heeft 2 zussen en 1 broer. Dat vond ik geen echt feest, want ik wil(de) ook graag een dansfeest en zo. Uiteindelijk geraakten we er niet uit en werd het op de lange baan geschoven. Als het niet kon zoals we't wilden, dan liever niet.

Ondertussen hebben we een zoontje van 5,5, een nieuw huis gebouwd (en het gerenoveerde verkocht) en onze reserves flink aangevuld. En toen onze notaris ons vertelde, dat het interessanter zou zijn om toch te trouwen, begon het weer te kriebelen. En in februari heeft mijn vriend me "opnieuw gevraagd" (helaas geen nieuwe ring gekregen ). En nu kunnen we het helemaal doen zoals we't willen. En dat hoeft daarom niet perse duur te zijn (het is niet omdat we het kunnen uitgeven, dat we het ook willen). Maar het budget is er om iedereen uit te nodigen voor een avondfeest. En iedereen is zo enthousiast dat we alsnog gaan trouwen, dat onze ouders hebben aangekondigd de helft van het feest te betalen (jaja, zelfs mijn ouders die jaren gezegd hebben dat ze geen cent zouden betalen!). En zo komt het er toch nog van, de dag dat we trouwens zullen we veertien jaar samen zijn.

En nu ben ik wel blij dat we zo lang gewacht hebben. Omdat we het nu kunnen doen zoals ik het altijd gewild heb. Waarmee ik niet wil zeggen dat jullie ook moeten wachten he! Ik denk dat je gewoon moet beslissen wat het belangrijkste is: veel gasten of beperkt, met of zonder eten, nu of later, ... En die beslissing kan niemand anders voor jullie nemen. Maar zorg er wel voor dat het is wat jullie willen, want je trouwt normaalgezien maar één keer.

liefs
-x-

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik21-12-2011 11:17:51

@ Gitte, wat geweldig dat het er dan nu toch van komt, en helemaal zoals je wil(de). Mijn vriend heeft ook al eens al lachende gezegd: "Laten we t huis verkopen, een tijdje goedkoper huren en nadien opnieuw bouwen" Maar dat is er een beetje over, he ! haha

Kathleen
14-5-2010
 Meld misbruik21-12-2011 11:22:28

Dag Carrie,

Wij hebben onze genodigdenlijst ook beperkt gehouden. Wij waren "maar" met 10 en hebben er echt ONZE dag van gemaakt. Ook wij zijn niet voor de kerk getrouwd. Na het officiële gedeelte hebben we een fotoshoot gehouden met onze genodigden en nadien zijn we er met ons tweetjes (uiteraard met onze fotograaf) op uit getrokken voor onze shoot.
's Avonds zijn we met ons beperkt groepje uitgebreid gaan eten in een chique restaurant. Om ongeveer 2u30 zat onze dag er op.
We staan nog steeds achter onze keuze en zijn blij dat we van elk moment van de dag hebben kunnen genieten, zonder dat daar veel verplichtingen aan te pas kwamen.
Een gouden raad: doe het zoals jullie het willen en trek je niets aan van wat hoe anderen jullie dag zouden invullen.

Groetjes,
Kathleen

heidi

Meld misbruik21-12-2011 11:34:36

je maakt je feest net zo duur als je zelf wil, mijn zus besloot te trouwen met mijn schoonbroer...enig probleem, ze hadden niet veel spaargeld...maar we hebben dit mooi opgelost, een dinner hebben ze ook niet gegeven, maar wel een zeer mooi dansfeest...
we vroegen iemand dat we kenden met een mooie wagen, ik verzorgde de bloemen van de wagen,haar bruidsboeket en de versieringen van de zaal, ik maakte ook haar uitnodigingen,ook dit zag er mooi uit... op het dansfeest stond er een kaasplank waar wij voor gezorgd hadden en had ik een reuzegrote bruidstaart voor haar gemaakt.
Ik regelde haar dag zo'n beetje en bleef perfect binnen hun budget en ze hadden alles waar ze van droomden...
stel een lijstje op met wat je het belangerijkste vind op die dag en zo kan je een budget inplannen...

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik21-12-2011 11:35:27

Hey,
om een een voorbeeld te geven van prijzen:
wij eten smiddags met ong 25 man
savonds koud en warm buffet vr 65 man
later op avnd komt er nog 90 man bij en hebben dessertenbuffet mee
+ all in drank formule komen wij op ong 11 000euro.
Dat is niet mega veel voor al het geen we krijgen.
Dus ga zoveel mogelijke zalen en formules af en veel rekenen en dan zullen jullie wel een droomfeest hebben.

veel succes nog met de voorbereidingen
Britt

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik21-12-2011 12:31:14

Hoi,

Wij hebben 4 weken geleden beslist om toch maar volgend jaar in februari te trouwen, en zijn nu dus op 3 maand alles aan het regelen.

Wij trouwen enkel voor de wet, niet voor de kerk. Ons avondfeest voor een 100-tal personen gaat door in een goede, maar minder gekende zaal. De kleding wordt betaald door onze ouders, heel erg lief van hen. Onze dj is een goede, aangeraden door de zaal, maar doet dit in bijberoep en is niet zo duur als iemand die niet anders doet. Onze fotograaf is een student wiens stijl we mooi vinden, en onze album maken we achteraf zelf. Onze uitnodigingen ontwerpen we zelf, en we stappen ermee naar de drukker die mijn broer steeds gebruikt voor zijn posters en ontwerpen. Onze trouwringen kunnen we kopen via een kennis, een groothandel in juwelen, waardoor we ook een heel pak kunnen uitsparen. Ik maak ook mijn bruidsboeket zelf, ik ben bezig om zelf stoffen bloemen te maken.

Zo komen we aan een 9500 euro voor onze hele dag.
We hebben ook gekeken voor een intiemer feestje, om eens goed te gaan eten in een sjiek restaurant met de suite (18 personen), en voor hetgeen we wilden kwamen we op bijna 7000 euro. En dan hadden we ook geen openingsdans, wat we toch wel spijtig vonden.
Dan geven we liever iets meer uit en doen we ons droomfeest met iedereen die ons lief is.

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik21-12-2011 12:34:14

Heyhey,

Dus als ik het goed begrijp: een "groot" feest komt op 15.000 eur en een "klein" feest op 6.000 eur voor enkel en alleen de zaal + drank + eten (maw zonder vervoer, trouwkleed, bedankjes, ringen, enz)?

Zoja, dan denk ik dat het toch misschien interessant is om eens andere zalen te gaan bekijken, ook al ben je verliefd op deze :-). Wij hebben voor 110 personen een all-in avondfeest met receptie van 1.5u met champagne en hapjes + avondfeest met 5-gangenmenu (én dessertbuffet) en drank + dansfeest met drank tot 4u voor een kleine 10.000 eur... Als je dan kiest voor BBQ of buffet kan je nog veel meer besparen! :-)

Groetjes!

Evelien

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik21-12-2011 12:38:11

Hoi Carrie,
Ik ben al naar poepchique trouwfeesten geweest die op niks trokken (omdat het niet bij het koppel paste) en naar trouwfuiven in een parochiezaaltje met een frituurtje buiten, wat een fantastisch feestje was (was echt helemaal iets voor hen!) waarmee ik wil zeggen dat jullie gewoon het feest moeten kiezen dat bij jullie past als koppel. Persoonlijk vind ik niks erger dan een supereenvoudig koppel dat opeens de grand chique gaat verkopen op hun trouwdag of een koppel dat doorgaans altijd designerkleding draagt, steevast de duurste en nieuwste gadgets heeft en in een kast van een villa woont maar dan een trouwfeest geeft in een bouwvallige locatie waar nauwelijks genoeg hapjes & drank voorzien zijn. Ik vind het altijd het leukste als ik het koppel herken in het feest dat ze geven. Het hoeft niet altijd het duurste te zijn zolang je maar leuke accenten legt doorheen de dag. Mijn raad zou dus zijn om samen te kijken wat voor feest bij jullie past en dan te kijken of dat nu al haalbaar is of slechts binnen een paar jaar. Indien het dat laatste is, zou ik eventjes wachten omdat ik denk dat je anders binnen x aantal jaar spijt gaat krijgen dat je niet je droomfeest had.
Veel succes & liefs,
Nathalie

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik21-12-2011 12:45:06

Hallo,

Ik vind het moeilijk om te reageren op jouw vraag.
Persoonlijk vind ik het zeer belangrijk dat je u hart hierin volgt.
Wil je een groot feest, geef dan een groot feest want je gaat hier spijt van krijgen.
Als je budget het niet toelaat en je wilt het toch, zoek dan naar goedkopere oplossingen.
Een zaaltje huren en een BBQ doen bijvoorbeeld?!
Of een diner met suite en daarna een groot dansfeest.
( Zoeken naar een tussenoplossing lijkt mij het beste)

Succes

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik21-12-2011 13:46:15

Je kan op zoveel besparen en toch je droomfeest hebben.

Wij zijn 's middags met de suite gaan eten, koud buffet en hebben de gasten 's avonds warme hapjes, bruidstaart en dessertenbuffet gegeven (100 man).

We hebben iets minder dan €8000 uitgegeven en daar zat dus echt alles in (kleding en schoenen, fotograaf, videograaf, bedankjes (zelfgemaakt), ringen, dj, decoratie (zelf gemaakt), drank en eten, uitnodigingen (zelf gemaakt), bruidsboeket,...

We hebben geen geld uitgegeven aan speciaal vervoer, onze ringen zijn zilver (vond ik veel mooier en mijn ventje mag zijn ring niet dragen op het werk) en zo van die kleine dingen, maar we hebben wel onze droomdag gehad!

Gewoon eens goed rondhoren en alles vergelijken.
En in het achterhoofd houden dat je normaal gezien wel wat centjes terug krijgt van de gasten, maar je niet vastpinnen op een bepaald bedrag want dit kan serieus uiteenlopend zijn.

Ik zou zeggen: volg je hart en veel succes!

Marieke
18-8-2012
 Meld misbruik21-12-2011 14:03:56

Hey Carrie

Wij zitten ook in hetzelfde straatje, blijkbaar zijn we met veel hé.
Ik kon ons vooral herkennen in het verhaal van Claire.
Maar eigenlijk is onze grootste bespaarder, wat de zaal betreft, dat wij een zaal hebben zoals de meeste grote zalen, met bediening en eten, maar en hier ligt het grote verschil de zaal is vrij van drank en heeft geen kurkrecht. Wij kunnen dus gewoon een eigen brouwer kiezen die de dranken komt leveren. Wat de wijn betreft zullen we deze aankopen in aanbiedingen. En daar bespaar je dus al een hele hap zonder dat je op het aantal genodigden moet besparen. (Men rekent toch al snel 20 euro pp aan drankenforfaits!) Dat wilden wij alvast niet. We wilden ook niet dat mensen zich gedwongen voelen om mega veel geld te geven en we wilden het vooral voor onszelf haalbaar houden.
Voor de receptie hebben we 50 man (met suite in), voor het avondfeest komen we aan 115 personen en voor het dessertbuffet komen er nog eens 30 bij.
Mijn verloofde zijn kostuum hebben we gekocht bij ceremoniekleding die 'oudere' modellen wegdeed. Zo heeft hij zijn poepchique kostuum voor 150 euro.
Wat je kleed betreft kun je in 'outlet' of kortingsperiodes echt wel de duurdere dingen vinden onder een budget van 1000 euro.
Onze uitnodigingen doen we zelf en laten we drukken.
Wij trouwen wel voor de kerk én de wet, op dezelfde dag. Vooral om dan maar éénmaal fotograaf te doen. De fotografe is ook in bijberoep en kost ons 500 euro. Voor de ringen kregen wij ook een naam van kennissen dor die het blijkbaar ook voor ons aan fabrieksprijzen zou willen doen. Enz...
Op zich hebben we dus perfect alles wat we willen, maar als je goed uitkijkt en jezelf een budget oplegt lukt het hoor. Onze lat ligt ook op 10.000 euro wat nog best veel geld is als je het bedenkt!

Groetjes
Marieke

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik21-12-2011 14:22:15

Bedankt allemaal voor de reacties :-)

De prijzen die ik eerder vernoemde zijn all-in, dus ook kleding, ringen enz.
en daarbij hebben we al redelijk goed gekeken naar budgetvriendelijke opties (vb ringen in staal, jurk outlet, uitnodigingen zelf maken enz...)
15.000 : kleding, ringen, fotograaf, enz, diner BBQ voor 25man en dansfeest met dessertenbuffet voor 80man
6.000 : kleding, ringen, fotograaf, enz, diner menu voor 25man

Alleen zit er nog geen huwelijksreis in, die zouden we betalen met de centen die we eventueel cadeau krijgen, en dat zal ook de bestemming en soort vakantie bepalen :-)

We willen graag een stijlvol feest, zonder het té chic en stijf te laten worden.
In de zaal kunnen we kiezen of we voor 25 of 100 gaan, dat is geen probleem.

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik21-12-2011 18:26:26

Hey, wij hebben ongeveer hetzelfde budget als jou voor een groot feest... Wij zitten aan een 120 gasten waarbij iedereen bij de receptie wordt uitgenodigd waarna er een buffet volgt met dessertpalet en drank. Wij houde. Het simpel en volledig naar onze stijl. Wij hebben wel bespaard op fotograaf -is familie die het prof. doet-, ceremonoewagen en kostprijs van bv. Jurk = 1100 euro i.p.v. 2000 enz. Ook hebben wij niet te duurste feestzaal gekozen, maar wel een met een perfecte prijs-kwaliteit verhouding. Toen we ons verloofden hadden we bijna geen spaarcenten. Doorheen het jaar zijn we dus aan het sparen en we zitten al bijna aan ons bedrag. Daarbij komt ook dat we op zoek naar een huisje voor ons twee en alles nieuw moeten kopen, maar toch houden we onze feest bewust niet klein, ahoewel dat zeker ook leuk kan zijn. lieve groetjes. Alessia

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik21-12-2011 19:53:43

Ja, een klein feest kan heel leuk zijn. Mijn vriend zag dit niet zitten, maar mij lijkt het heerlijk: tijd voor al je gasten, ruimte voor een wat dieper gesprek, het is allemaal wat betekenisvoller, denk ik. En so what als er maar 30 mensen zijn, als je een openingsdans wil, dan doe je dat toch gewoon? 30 mensen een hele avond doen dansen is iets moeilijker (maar ik heb al een dansfeestje met 10 gehad...). Je hebt zeker niet om zeven uur al gedaan: blijven bij jullie bij speciale gelegenheden vrienden niet lang hangen? Na het eten kun je toch nog zeer lang drinken en kletsen?

Maar... Als ik het zo hoor klinkt het alsof je helemaal geen klein feest wil, en dan moet je dat ook niet doen. Ik zou op zoek gaan naar een andere feestzaal. Als je al op veel dingen bespaart en toch voor het aantal gasten dat je noemt op zo'n bedrag komt, dan heb je volgens mij een zeer dure zaal. Hij kan prachtig zijn, je kunt er verliefd op zijn, maar als je hem niet kunt betalen, of toch niet voor het feest dat je wil, dan is de zaal niet perfect. Ook al lijkt het nu niet zo, ergens wacht een zaal op je waarvan je zult zeggen 'goed dat we die vorige zaal niet genomen hebben'. Plan nog eens een aantal bezoeken met een open geest!

Je weet dat je gaat moeten kiezen: een kleiner feest, een andere zaal, langer wachten (=meer sparen)... Alleen jij en je vriend kunnen beslissen wat van dat alles het minste kwaad is.

dany
16-6-2012
 Meld misbruik21-12-2011 20:09:46

Wij zitten rond de 10.000 euro voor een burgerlijke trouw,een lunch voor 40 personen,kerkdienst,een receptie van 120 personen en een avondfeeest voor 80 personen.Daarbij ook al meegerekend,de fotograaf,de drukker en de ringen.en wij zitten wel met een feestzaal om u tegen te zeggen.

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik21-12-2011 22:19:25

Onze zaal is inderdaad net boven de middenklasse denk iMaar i, en waarschijnlijk vinden we wel andere (ook mooie) zalen die wat beter in ons budget passen...
Ik kan me moeilijk ons feest en viering inbeelden elders dan daar...
hihi, ik denk dat ik gewoon een moeilijke ben die alles tegelijk wil

Misschien enkele prijzen per persoon ter vergelijking (zaal zelf moet niet betaald worden):
drankforfait 5u dansfeest : 16€
drankforfait tijdens diner : 12€
menu : 37€ (BBQ 25€)
dessertenbuffet : 11€
receptie 2u met hapjes : 13€

Hunnybee
6-4-2012
 Meld misbruik22-12-2011 9:11:41

Hey Carrie!
Wij geven ook geen traditioneel feest met alles erop en eraan, en bij ons is het eigenlijk niet uit budgetaire redenen ( want mijn ouders zouden zelfs alles willen betalen)

Maar omdat we recent 2 trouwfeesten hebben gedaan, heel klein en fijn, trouwen voor de wet en dan een drink, that's it. We vonden dat superleuk, een trouwfeest en geen stress erbij.
Nu, dit kreeg ik niet verkocht aan de ouders, vandaar een compromis gezocht en wij doen een uitgebreide receptie (3u) en daarna diner en feestje met dichtste familie en vrienden. Héél budgetvriendelijk! En zo stel je toch iedereen tevreden!

Je kan als je wil op vanalles besparen hé: jurk, fotograaf, vervoer, enz... je moet voor jezelf prioriteiten stellen, wat vind je het belangrijkste?

Succes!

Marieke
18-8-2012
 Meld misbruik23-12-2011 9:38:43

Hey Carrie

Ik denk wat eten betreft dat je op correcte prijs zit hoor. Dat zijn ongeveer de prijzen die ook onze zaal vraagt. Maar 't is hier ook weer den drank die het doet hé als je gasten hebt die het volledige feest doen betaal je maar liefst 28 euro wat drank betreft. Nen mens moet nogal drinken om dergelijk budget (als je naar de winkel zou gaan om het te kopen) op te drinken. Wij rekenen zo als iedereen prijsgewijs 1 volle fles wijn en 1 twee liter fles frisdrank drinkt kom je er zowat = 8 à 10 euro. Doe dat op 100 en meer personen en je hebt een verschil van 1800 euro...

Groetjes
Marieke

Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik29-12-2011 8:17:10

Ons groot feest is met 75 gasten + diner in het Hof Van Nazareth. Voor ons dus 'groot' feest met jullie 'klein' budget.

Inge
4-5-2013
 Meld misbruik10-4-2012 15:25:55

Hallo

Wij hebben door omstandigheden ook maar een klein budget (6000 euro) en hebben daarmee een receptie voor 80 pers en een avondfeest (= soort fuif met hapjes en drank) voor 80 pers te doen.

Ik zie hier wel interessante dingen staan, maar ik vraag mij wel af waar jullie je feesten hebben laten doorgaan. Ik kan precies alleen maar dure zalen vinden of zalen die geen 'fuifformule' aanbieden. De meesten bieden enkel buffetten aan en zelfs erg weinig met een BBQ, wat ons ander alternatief is.

Zouden jullie je zalen even willen laten weten, dank je wel!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik10-4-2012 17:27:00

Wij trouwen in Het Beukenhof in Buggenhout (9255)

groetjes!

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik10-4-2012 19:36:15

Wij zijn getrouwd in De Lisper in Boechout

Inge
4-5-2013
 Meld misbruik11-4-2012 13:27:37

Dank jullie wel!

lieselot
7-9-2012
 Meld misbruik21-5-2012 3:26:44

Hoi,

wij hadden ook hetzelfde dilemma.
We hebben de knoop doorgehakt en gekozen voor een kleiner feest.
Bij ons komen de zussen,broers,ouders,grootouders en beste vrienden. We zullen met een kleine 50 man zijn.
We trouwen voor de wet en ons feest gaat door in een restaurant dat we privé afhuren.
We hebben geen sluitingsuur, moeten geen extra prijs betalen voor huur zaal of decoratie en we zijn zeker dat het eten in orde is.
Op fb heb ik een oproep gedaan of iemand een oldtimer had staan of iemand kende, via de mama van een klasgenootje van mijn zoon zijn we zo goedkoop aan een oldtimer cabrio geraakt.
Mijn bruidsjurk komt uit de La Sposa Outlet ( de pasmodellen van vorige jaren worden aan een zeer voordelig tarief verkocht).
Onze fotografe is ook iemand die lessen volgde maar nog geen eigen studio heeft en het nu in bijberoep doet. Ze kan supergoed foto's nemen, we betalen 350 € voor alle foto's op cd-rom, een mini-album en 1 vergroting.
Voor de kids die voorlopen hebben we prachtige kleertjes gevonden bij zara-kids.
Onze uitnodiging laten we ontwerpen door een vriend die grafisch ontwerper is...
Als je goed rondvraagt, kan je vaak mensen vinden die jullie goedkoop zullen vooruit helpen.
Het is zeker niet de grootte van het feest dat telt, maar wel de sfeer, liever met je 50 belangrijkste mensen rond je een klein en gezellig feest te hebben, dan een luidruchtig feest met 200 man, waar ze toch enkel komen eten en drinken, maar de romantische sfeer ver zoek is.
Succes met jullie zoektocht!

Marjan
14-6-2014
 Meld misbruik30-1-2013 15:29:06

Hey,

Allemaal heel interessant. Specifiek even voor Evelien: waar heb je dit laten doorgaan?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...