TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Elke
13-7-2012
|
8-12-2011 18:07:41
Wij trouwen op vrijdag en zouden op huwelijksreis vertrekken op maandag (of eventueel op zondag als het niet anders kan). Zaterdagochtend ontbijten wij nog uitgebreid samen met de familie en enkele vrienden. (Wij blijven slapen in het hotel van de feestzaal.) Op die manier kunnen we nog rustig van de dag erna genieten en dan zondag zouden we de koffers maken om op maandag te vertrekken. Wij kiezen bewust voor deze oplossing, omdat met dat ontbijt onze trouwdag precies nog een klein beetje verlengd wordt. Anders is het zo abrupt gedaan. Met op reis vertrekken gaat altijd wat stress gepaard en om dat dan al te moeten meemaken vlak na onze grote (maar ook drukke) dag... Dat zien we niet echt zitten.
Ik zou dus kiezen voor die dinsdag.
|
|
Linde
26-5-2012
|
8-12-2011 18:08:40
Dag Nathalie,
Wij trouwen op een zaterdag en vertrekken op dinsdag. We hebben dit bewust gedaan. Zondag kan je nog wat nagenieten (en wat bijslapen) en eventueel wat cadeau's opdoen en maandag valies maken. Ik vind het plezant dat het dan allemaal op het gemakje kan gebeuren.
Linde
|
|
Evelien
1-9-2012
|
8-12-2011 18:18:47
Heyhey,
Wij trouwen zaterdag en hebben ervoor gekozen om maandag pas op huwelijksreis te vertrekken. Wij hebben immers zaterdag op zondag een B&B geboekt waar we tot 17u mogen blijven en daar willen we natuurlijk van profiteren. Bovendien is het gevaarlijk om nu al op de vertrekuren af te gaan, deze wijzigen immers vaak nog in de weken voor je vertrek dus zelfs al zou de vlucht pas 's avonds geboekt staan, zou ik het echt niet riskeren om de dag nadien te vertrekken... Je wil misschien ook nog iets hebben aan je huwelijksnacht en uitslapen zal ook een must zijn aangezien een avondfeest gemakkelijk tot 5u duurt ;-).
Groetjes!
Evelien
|
|
Gitte
14-4-2012
|
8-12-2011 18:36:54
Ik zou ook dinsdag vertrekken. Dan heb je rustig de tijd om in te pakken (je zal het op de dag voor je huwelijk al druk genoeg hebben met laatste voorbereidingen). Maar misschien ben je daarin niet zo'n pietje precies als ik ;-) Ik weet ook niet hoe ver je van de luchthaven woont, maar als je daar al om 7u moet zijn, ga je niet veel slaap hebben, want een trouwfeest is meestal niet echt vroeg gedaan. Ik zou toch ook eerder voor een dagje rust ertussen kiezen. Tenzij het je bedoeling is om op vakantie bij te slapen.
Ik zou alleszins niet in mijn trouwoutfit op het vliegtuig stappen. Je zit er toch een tijdje op en dan kan je maar beter echt comfortabele kleding aanhebben. Maar als het je droom is om je jurk mee te nemen en op vakantie te dragen, doe dat dan! Je kan ze in zo'n speciale beschermhoes meenemen, meestal mag je op lange vluchten toch meer bagage meenemen. En je kan zijn kostuum en jouw jurk wel in één zo'n hoes opbergen.
Nu, wanneer je ook vertrekt, geniet ervan! -x-
|
|
Nathalie
2-6-2012
|
8-12-2011 19:27:03
Dank jullie wel voor de tips - adviezen...
We hebben eigenlijk niet echt stilgestaan bij wat Evelien schreef... De uren staan inderdaad nog niet vast... Stel dat we de nacht van zaterdag op zondag zouden vertrekken en een deel van ons feest moeten missen... Mmmmmm, daar zit iets in, mercikes Evelien voor de tip...
We wonen een dik uur van de luchthaven, we zouden dus rond 6u moeten vertrekken, zou dus nachtje door worden... Een uitslaap vakantie is het zeker niet, we houden niet zo van platte-rust vakanties... Liever de cultuur gaan opsnuiven...
De vlucht duurt 9 uur, dus is wel lang om nog met m'n trouwkleed aan te zitten...
Ik ga alles nog eens overwegen... Mijn vriend zei dat ik mocht kiezen, dus echt een luxe dilemma he ;))
Groetjes............!!!
|
|
joyce
30-4-2011
|
8-12-2011 20:25:46
hey Nathalie,
Ik zou toch ook pas dinsdag vertrekken... Wij zijn op zaterdag getrouwd en op maandag op reis vertrokken. Wij hebben ook die zondag rustig genoten van onze B&B en hebben dan al een deel van de cadeaus uitgepakt en nog een bezoekje gebracht aan onze ouders.
En dat trouwkleed op het vliegtuig... Klinkt romantisch, maar voor zo'n lange vlucht, pfff... Ik was heel blij met mijn kleedje en ik zou het nog elke dag willen aandoen, maar ik was om 5u 's ochtends toch blij dat ik het kon uitdoen na een hele dag... Meenemen kan je wel doen natuurlijk, maar dan zal het nog niet gekuist zijn, neem ik aan? Ik moet zeggen, hoeveel zorg ik ook voor mijn kleedje heb gedragen, het zag toch wel heel vuil. En ga je het daar op reis écht aandoen?
groetjes en nog veel keuze-plezier :-) Joyce
|
|
maika
3-8-2012
|
8-12-2011 20:36:39
Wij vertrekken pas een week later op reis omdat een vriendin van mij het weekend na onzen trouw ook trouwt. Was liever ook enkele dagen na den trouw vertrokken. Maar de dag nadien vind ik toch ook wel gevaarlijk. Geniet maar eerst van een dagje rust :)
Hebben ze in het reisbureau iets gezegd ivm het regenseizoen in Mexico? Want ik ben nog niet helemaal overtuigd of we wel naar Mexico zouden gaan in augustus
groetjes Maika
|
|
Bruidje
28-4-2012
|
8-12-2011 21:02:36
Hoi! Wij trouwen op zaterdag en gaan maandag (vroeg) op reis! Ik zou persoonlijk kiezen voor dinsdag : zo kun je een beetje uitrusten zondag en gezellig van de brunch samen genieten met je familie!! Dan kan je zondagavond nog een nachtje in je eigen stekje slapen, maandag rustig ontbijten, mss langs de bank voor je centjes die je hebt gekregen alvast weg te zetten en paar dingetjes klaarmaken voor de reis. Op deze manier vertrek je perfect uitgerust op vakantie. Zouden die 2 dagen echt veel uitmaken voor jullie? Succes met je beslissing! XX
|
|
heidi
|
9-12-2011 11:06:57
wij zijn op huwelijksreis vertrokken de ochtend na ons huwelijk... eigenlijk geen aanrader... wij zijn thuisgekomen om 5uur en snel in de douche gesprongen en vertrokken naar de luchthaven, om 9u30 vertrokken we richting Thailand, na een zeer lange en vermoeiende vlucht te zijn aangekomen in Thailand zijn we toch maar eerst een dutje gaan doen,want dit lukte echter niet op het vliegtuig (wij zijn beiden namelijk groot)...met je kleed vertrekken met de vlieger zou ik echt niet doen,zeker niet als het zolang vliegen is...
|
|
Annelies
7-8-2010
|
9-12-2011 11:32:01
Hallo, Wij zijn getrouwd op zaterdag (7 augustus 2011) en we zijn vertrokken op woensdag (11 augustus 2011). Ik zou echt niet de dag erna willen vertrekken. Je moet nog het één en het ander regelen van de trouw (betalingen, retour brengen,...). Ik had voor de trouw ook geen tijd gehad om de valies te maken dus was echt wel content dat ik nog enkele dagen had. Je bent ook moe van het feest en dan kan je toch nog wat tot rust komen voor je vertrekt (om ter plaatse nog meer te rusten  ). Dus als je mijn mening vraagt zou ik pas enkele dagen na het huwelijk vertrekken en rustig een familiebrunch doen.... Als je lang moet vliegen zou ik het niet echt aanraden om met je kleed te vertrekken. Kan je niet gewoon een grote (harde) valies nemen en je kleed hierin steken? Normaal kan je (als het nodig is) je kleed ter plaatse in het hotel laten strijken. Veel succes met jullie keuze Groetjes Annelies
|
|
Nathalie
2-6-2012
|
11-12-2011 20:22:10
Hallo,
We gaan dinsdag vertrekken... We hebben dit besloten omdat zoals hierboven iemand zei; de reisuren nog niet vast staan en omdat we echt wel naar de familiebrunch uitkijken... Ook zouden we graag een huwelijksnacht beleven ;) en als je nachtje door doet, gaat dat niet he... Al weet ik niet of er een huwelijksnacht komt, want ik heb al veel gehoord dat er veel bla bla bla is maar weinig boem boem ;) Maar 't is toch wel een verschil he, we liggen dan samen in een bedje :)
Groetjes en nogmaals bedankt voor de tips :)
Nog even enkele hotels overlopen met mijn hubby to be en dan morgen gaan boeken :)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|