Nu Online
Momenteel zijn er 71 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Live muziek of CD tijdens huwelijksviering??

2-12-2011 22:24:36
hoi ik had enkele vraagjes ivm de muziek tijdens de huwelijksviering! We hadden eerst gedacht om gewoon een cd te maken en het zo te laten afspelen....maar wie moet dat dan bedienen? Doet de ceremoniemeester dat ook? Allé ja ik heb een apart liedje voor de bruidegom en de suite en dan had ik gedacht aan 'pachelbel Canon' voor het opkomen van de bruidsmeisjes ... en daarna 'wagner's bruidsmars' voor mij en mijn papa... maar natuurlijkmoet de muziek van de bruidsmeisjes toch op een gegeven moment worden stopgezet want anders duurt het gewoon veel te lang! Of indien nodig laat ik het inkorten op het aantal minuten dat ik ongeveer ga nodig hebben???
Of zeggen jullie dat het mooier live zou zijn?? Maar spelen ze dan ook die bruidsmars en die Pachelbel Canon???
Ken er echt niets van hé.... ahja en indien nodig zoek ik dus zangers of zangeressen die ook Italiaanse liedjes kunnen zingen! Zeer belangrijk!
Alvast bedankt Groetjes xxxPatrizia

Patrizia
2-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 729

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik2-12-2011 23:20:02

Ik denk persoonlijk dat de doorsnee ceremoniemeester niet zich daar mee bezig wil houden.
Ofwel kun je dit door een kennis of vriend laten doen, maar dan moet hij exact weten wanneer er wat gebeurt.
Een foutje en het lijkt op niets meer.
Je viering aankleden met muziek kan alles meer karakter geven, maar indien dit niet goed gearrangeerd is, kan alles vlug in het water vallen.
Ik heb het te vaak gezien: muziek te vlug of te laat starten.
Storende, te lange muziek die tot op het einde gedraaid wordt: tracks die de bruid 'toepasselijk vindt, maar waarbij achter haar rug iedereen verveeld zit te gapen, omdat zij niets met die muziek hebben.
Het heeft ook een onbehaaglijke sfeer.
Je lievelingsmuziek beluister je best thuis.
Beperk het tot enkele tunes.
Hou het eenvoudig vlot en maak er geen bombastisch, theatraal kluwen wat plots alles lijkt te bederven.
grtz www.discovideo.be

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik3-12-2011 9:59:57

Hoi Patrizia,
Als ik je goed begrijp heb jij drie liedjes voor de binnenkomst? Wordt het dan niet te moeilijk en te chaotisch voor het oor ? Wij hebben ter informatie ook de anglicaanse manier van binnentrede
Kort samengevat : suite met Handel - La Rejoissance en schakelen over naar Trumpet Voluntary van Stanley voor papa en mezelf
Bij ons is het zeer eenvoudig, wij zijn verplicht om live muziek te nemen.( zorg voor de muzikanten om het te laten overvloeien)
Kies je voor cd's dan ga je inderdaad iemand moeten zoeken die zich met je installatie gaat bezig houden. Onze ceremoniemeester doet dit bv al niet, die moet andere zaken doen tijdens de mis.

Groetjes
Sarah

sanderijn

Meld misbruik3-12-2011 12:16:12

Hallo Patrizia,

mocht je toch voor live muziek kiezen dan mag je me gerust contacteren via tantrijn@hotmail.com. Ik kan je verzekeren dat het een extra dimensie aan jullie viering zal geven. Jullie kiezen dan zelf wat gezongen of gespeeld moet worden en wij zorgen er ook voor dat alles mooi wordt afgerond.

groetjes,
Sanderijn

Inge
23-5-2009
 Meld misbruik3-12-2011 22:39:23

Hoi, Bij ons deed de koster dit. Wij hadden enkele dagen op voorhand met haar in de kerk afgesproken om de CD te testen en alles te overlopen. Wij hadden ook 2nummers voor de intrede, we hadden ze wel zelf ingekort, dit is perfect gegaan. Succes! Inge

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik4-12-2011 9:02:53

Bij ons is het simpel. Mijn verloofde speelt in een harmonie en die zullen dus in de kerk ook alle liedjes spelen die we willen. Heb hen al bezig gehoord en het is echt wel veel mooier dan een cd...

Maar zoiets moet je natuurlijk zelf beslissen samen met je verloofde hé.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...