Terug naar overzicht
Eerst en vooral: proficiat!Hoe begin je eraan:- denk na over wat soort feest jullie willen. Alles erop en eraan, of liever wat bescheidener, wil je iedereen die je kent uitnodigen (inclusief meer "zakelijke" relaties) of het intiem houden met dichte vrienden en familie, ...- (beetje gerelateerd aan het voorgaande) stel een budget op. Wat vind je belangrijk? Wat minder? Dat bepaalt mee de prioriteiten in dat budget.- zoek een zaal: maak een lijstje van de zalen die je zou willen bezoeken / vastleggen- zoek een fotograaf ;-)- ...Er zijn lijstjes zat te vinden over concrete planning. Het moeilijkste vond ik eigenlijk stap 1. Daaruit vloeit al de rest voort.Goeie moed!
Proficiat!Inderdaad, eerst samen nadenken over wat jullie wel en niet belangrijk vinden, en wanneer de trouw ongeveer zou moeten plaatsvinden, dan volgt de rest vanzelf, stapje voor stapje.
Hallo Jessica.Het eerste wat wij gedaan hebben is een zaal gezocht en dan gekeken welke datums zij dan nog vrij hadden. Na het kiezen van onze datum, ben ik dan de kerk, ceremoniemeester, vervoer ... gaan vastleggen. groetjes sofie
Proficiat geniet van jullie verloving en van de voorbereidingen voor jullie huwelijk ;)grtjes
Hey, wij hebben eerst den budget opgesteld om te weten hoeveel we per 'categorie' konden uitgeven! Ik had voor dat wij verloofd waren al heel wat offertes gevraagd en daar hebben wij dus uitgekozen op basis van het budget! Wat je nog best snel vastlegt is het gemeentehuis -als dat nu al kan-, video, foto, vervoer,... Je kunt terwijl enorm veel ideetjes opdoen en al op leuke sites kijken :D Lieve groetjes Alessia Ps. Een hele dikke proficiat met je verloving!!
Oh ja, kijk zeker eens op deze site... http://www.cartarosa.be/weddingplanner/checklist/organi...
Danku allemaal voor de tips! :) Tips die ikzelf ook altijd geef aan anderen, maar geef eens de tips aan jezelf, zucht. Alleszins, budget en zaal ga ik zeker bekijken. Maar ook de gastenlijst maken vind ik enorm moeilijk. Je hebt het deel die je er zeker bij wilt, een deel waarvan je het wel leuk zou vinden, een deel dat "erbij hoort" en dan het ergste deel nl. het "verplichte" dus die je eigenlijk liever niet uitnodigt.
als je een feest geeft met receptie, eten en dansfeest, kan je hen opsplitsen in 3 categorieen. De verplichte categorie vraag je dan enkel naar de receptie, het deel dat je leuk zou vinden kan je naar het dessert en dansfeest vragen (dat kan wel enkel voor jongere mensen natuurlijk...) en diegenen die je er echt bij wilt voor het eten...Wij hebben het alleszins zo gedaan.
Hey Jessica, ik zou zeggen een goede fotograaf zoeken is ook belangrijk. :) Ik heb hier al complimenten gemaakt over je werk op de site, hoewel ik met grote twijfel niet voor je heb gekozen. Veel succes met de voorbereidingen!!!
Bedankt voor alle tips. En ook jij bedankt Laurence. Voor mij is het belangrijkste dat het koppel zich goed voelt in de keuzes die ze maken, ook al is de keuze niet Glimshot. Zolang het koppel gelukkig is, ben ik gelukkig. Bij mij draait het niet om zoveel mogelijke opdrachten of geld, maar om het huwelijk. Ja, de keuze van een fotograaf wordt voor mij het moeilijkste van allemaal ;) Alhoewel ik veel vertrouwen heb in meerdere van mijn collega's, zal ik op de dag zelf me toch hard moeten inhouden om de camera niet zelf in handen te nemen... "een beroepsmisvorming" :)