Nu Online
Momenteel zijn er 40 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

praatpaal/babbelbox/videogastenboek

  26-11-2011 17:20:13
hoi iedereen,

Mijn vriend en ik hadden graag een videogastenboek geplaatst maar weten dat er tegenwoordig heel wat verschillende diensten zijn die dergelijk concept aanbieden.
Uiteraard tegen vaak heel verschillende tarieven.
Sommige zijn een stuk lager in prijs, maar dan vragen wij ons af of de kwaliteit van de video dan wel mooi is?
Wij zijn nogal 'pietje precies' als het gaat over scherpte en kwaliteit van foto en film...
Zijn er mensen die hier hun ervaringen kunnen/willen delen zodat wij een duidelijke keuze kunnen maken?

Alvast merciiiii!!!!

Groetjes,

Silke

Silke
6-10-2012
Meld misbruik



Reacties: 2 | Gelezen: 1438


WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik26-11-2011 19:08:20

De haarscherpe beeldcamera's of gelijksoortige instellingen zijn verleden tijd, en worden meestal door antieke videograven met reuzengrote camera's gehanteerd.Tegenwoordig is alles 24 of 25p (24 beelden per seconde met slechts 1 beeldlaag).
Velen filmen nu zelfs met een foto-apparaat, daarmee kunnen die wazige filmlook (bokeh http://nl.wikipedia.org/wiki/Bokeh) makkelijk produceren.
http://vimeo.com/17863518

In jullie geval zal hoogstwaarschijnlijk een standaard scherpe video-camera gebruikt worden. Daarbij letten jullie het best op de lichtgevoeligheid qua keuze, daar op een feest alles (meestal) in het donker afspeelt. De inhoud van de beelden én de montage bepalen hierbij de filmkwaliteit. Je moet je eerder afvragen of een film met mensen die telkens wat in de camera spreken de prijs waard is, da's een eigen keuze.

grtz www.discovideo.be



Patrick

 Meld misbruik27-11-2011 14:06:37

Als je prijzen vergelijkt van dergelijke installaties hou je er ook best rekening mee dat je niet altijd zeker bent dat er veel gebruik zal gemaakt worden van de praatpaal. De kwaliteit zal over het algemeen wel goed zijn, de plaats en het tijdstip is echter ook wel belangrijk, er kunnen veel leuke momenten op staan maar er kan ook veel zever op te zien zijn, het hangt er van af hoe je dit bekijkt en wat je verwachtingen daarover zijn.
Het gebeurt nogal eens dat het resultaat teleurstellend is daarover. Dat weet je natuurlijk maar achteraf en dat is van alles zo maar het is toch een serieuze kost. Ik zit wel nevens de kwestie maar misschien is het wel te overwegen om je hele dag te laten vastleggen door een video-graaf die dan zeker scherpe beelden zal geven met eventueel een live-interview (live babbelbox) inbegrepen.
De prijs zal wel maal twee of maal drie zijn maar volgens mij heb je een mooier aandenken van "de dag".
Maar over de kwaliteit van de praatpalen hoef je niets te vrezen, dat is hedendaags wel oké hoor.
Dat was effentjes mijn mening over de babbelbox maar toch veel succes in jullie zoektocht.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info