Nu Online
Momenteel zijn er 64 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dilemma wat zouden jullie doen???

  11-10-2011 16:21:34
Hej,
Hoe wel onze trouwplannen nog ver weg zijn zitten we toch met een dilemma...
we zijn beginnen twijfelen over onze trouwdatum. we hadden dus gekozen voor 08/06/2013 en nu waren we aan het denken en praten en ineens kwam mijn vriend met het idee om te trouwen op 07/11/2013 dit is zoals jullie zien nog een beetje langer wachten op onze droomdag, maar aan de andere kant is dit dan juist de dag dat we 10jaar samen zijn....
Het is wel zo als we dit doen dat deze datum op een donderdag is en we dan het feest op vrijdag 08/11 of zaterdag 09/11 zouden doen...
aan de ene kant vond ik dit ook wel een heel leuk idee maar aan de andere kant het is nog zoveel verder... en ik had toch wel ergens gehoopt om in de zomer periode te trouwen...
maar ja aan de andere kant het is ook nu nog ver tot 08/06 dus dan denk ik ook wat doen die extra maandjes er dan nog toe... we weten het niet goed MOEILIJK toch voor ons :-)
Wie kan ons een beetje raad en ideetjes geven of gewoon jullie mening hierover...

kelly
8-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1615


Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik11-10-2011 16:34:42

Wil je graag voor de kerk trouwen? Kijk dan misschien eens of dat wel kan op een donderdag. Zelfde geldt voor de wet - als dat niet lukt, is de keuze snel gemaakt.
Het idee om te trouwen op jullie 'verjaardag' is wel leuk, en op die manier wordt het hele gebeuren een beetje verlengd - twee dagen feest ipv één!
Wij zullen op een andere dag trouwen voor de wet dan voor de kerk/het feest, dus eigenlijk is dat een beetje het zelfde principe hé.
Misschien kunnen jullie het ook zo doen: voor de wet op jullie 'verjaardag' en dan feest en eventueel kerk de vrijdag of zaterdag?
Wat betreft het lange wachten: wij twijfelde ook eerst tussen maart en september volgend jaar - het is het laatste geworden en ik het begin vond ik dat jammer omdat het nog zoooo ver weg leek, maar ondertussen ben ik eigenlijk erg blij: het gaat zo snel + verloofd zijn is zooooo leuk ;-)
Genieten van de voorbereidingen is dus op zich ook al fijn.
Succes met de keuze!



julie
24-9-2011
 Meld misbruik11-10-2011 17:09:46

Hey,
Wij waren donderdag 22/09/2011 10 jaar samen en zijn dan ook getrouwd op zaterdag 24/09/2011 omdat het gemeentehuis geen trouwen deed op donderdag en omdat we alles op 1 dag wouden doen.
Ik denk dat jullie de datum moeten nemen waar jullie jullie het best bij voelen.
Nog veel succes met de voorbereidingen. Geniet ervan, want het is voorbij voor je het weet.
groetjes



Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik11-10-2011 17:12:34

Hallo,

Wij zijn verloofden ons op 10/10/10 en even speelden we met het idee om te huwen op 11/11/11. We zouden dan ook exact 3 jaar en 1 maand samen zijn. Op zich wel een leuk idee... Maar... bij mij lag het wachten ook moelijk én ik had ook altijd graag in de zomerperiode getrouwd.

Dus hebben we toch gekozen om ons huwelijk te laten doorgaan in juni. En tot nu toe heb ik hier nog geen moment spijt van gehad!

Maar uiteindelijk is het toch een beetje een persoonlijk aanvoelen. Persoonlijk vind ik het wel leuk dat we nu meerdere datums op een jaar hebben dat we 'ons' kunnen vieren .

Ik denk dat je gelijk hoe naar je beslissing toe leeft. Wat bedoel ik daarmee? Dat je gewoon jullie gevoel moet volgen en een beslissing nemen zonder té lang te twijfelen. Eens je hebt beslist, leef je ernaar en plaats je alles in het positieve daglicht van die datum!! En dat kunnen soms de kleinste dingen zijn... Weet je wat ik o.a. plezant vond aan huwen begin juni? Dat ik geen ganse zomer moest opletten in de zon dat de lijstjes of wat dan ook van mijn bovenkledij in mijn huid afgetekend stonden . Erg hé dat je soms op zo'n banale dingen denkt? Maar ja, om maar aan te tonen dat je altijd 'goede' redenen vindt eens je keuze is gmaakt!

Niet altijd een makkelijke keuze, ik ben benieuwd!



Emy
30-6-2012
 Meld misbruik11-10-2011 17:14:42

ik had ook graag op onze 'samenzijn' verjaardag willen trouwen, maar dat was nog maar een half jaar weg toen mijn vriend me ten huwelijk vroeg, een beetje laat dus.
(op 11/6/11 waren we net 11 jaar samen, én het viel op een zaterdag)
Het is dus wel leuk, en vooral ook makkelijk om datums te onthouden.
Je kan dan voor de wet trouwen op die dag, en het feest en eventueel kerkelijke viering op de zaterdag erna of zo.
November is natuurlijk wel heel anders dan juni qua weer, maar een winterhuwelijk kan zeker ook wel zijn charmes hebben en heeft een heel andere, maar super gezellige sfeer!
't is dus altijd wel leuk om op een dag met betekenis te kunnen trouwen ipv op een gewone uitgekozen dag.
Ook ga je veel meer keuze hebben in feestlocatie, dj, kapper, make-up, fotograaf, ... in november dan in juni natuurlijk.

Veel succes met de beslissing.

Grtjs

Emy



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik11-10-2011 17:16:42

Ik vind november eerder een triestige maand... Veelal guur weer, Allerheiligen en Allerzielen,... Dus ik zou het eerder niet doen... (maar wie ben ik?!?)

Je hebt wel een voordeel als je het wél doet: op do. 7/11 voor de wet huwen, op za. 9/11 voor de kerk + feest en dan heb je nog een lekker lang verlengd weekend door 11/11 (ook voor je gasten).



Eline
7-7-2012
 Meld misbruik11-10-2011 17:41:46

Dat lange weekend is wel leuk natuurlijk! Maar ikzelf zou niet omwille van de betekenis van een bepaalde datum mijn feest verplaatsen. Als je eenmaal getrouwd bent, heb je een nieuwe betekenisvolle datum, toch?

Denk nog eens goed na over wat je precies wil van je trouw. Je zegt dat voor jou een zomerse trouw belangrijk is. Voor mij ook! Garanties heb je nooit, maar ik droom van een dag met lang licht en 's avonds zwoel kunnen buiten zijn. Droom samen met je vriend nog eens weg over hoe jullie je trouw voor je zien. Als zon en buitenlucht belangrijk voor je zijn, zou ik het niet verschuiven omwille van de datum.

Langer wachten kan een nadeel zijn, bijvoorbeeld als je snel aan kinderen wil beginnen of wachten met een huis kopen tot je getrouwd bent. Maar het kan ook een voordeel zijn: je kunt wat langer sparen. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor volgend jaar november: nog tijd genoeg om te organiseren en toch op je 'verjaardag'.

Enfin, ik zou het zelf niet verschuiven, maar die keuze kan niemand anders voor jullie maken.



kelly
8-6-2013
 Meld misbruik11-10-2011 18:47:15

bedankt al voor al jullie reacties...

de kindjes en huis zijn hier niet van toepassing want die zijn er al dus daarvoor doen we het zeker niet :-)
het is zoals vele reacties ook... de winter kan idd ook wel iets hebbe we kunne dan zelfs mss hopen op sneeuw wat mss wel evenveel heeft als de zon :-) en het verlengde weekend had ik zelf helemaal nog niet aan gedacht maar wel heel goed eigenlijk...
het is idd ook wel het sparen dat meespeelt zo 5maand langer sparen kan al wel een mooi bedragje extra mss zijn...
het gaat nog moeilijk worden heb ik zo het gedacht hihi want opzich lijkt het mij toch wel leuk om te kunne trouwen op ons 10j samen zijn, maar dan zou ik idd wel op vrijdag of zaterdag gaan voor mss toch ook een kerkelijke viering of dergelijke en het feest... eerst dachten we niet voor de kerk te trouwen maar ik denk dan als we het op twee dagen doen wil ik ook wel die tweede dag mss iets specialer maken...
ooohhhh wat kan het toch moeilijk zijn om een datum te kiezen :-)
toch bedankt allemaal!!



Nellie
20-4-2013
 Meld misbruik11-10-2011 18:49:27

Hey,

Het is enerzijds leuk om op een zoveel-jaar-samen-verjaardag te trouwen maar anderzijds kan het ook leuk zijn om dit juist niet te doen. In het laatste geval moet je misschien meer datums onthouden maar anderzijds heb je meer dagen waarop je iets kan vieren. De ene keer een speciaal ontbijt omdat je zoveel jaren getrouwd bent. Op een ander moment een gezellig etentje omdat je zoveel jaren samen bent... Deze datums spreiden heeft zo zijn voordelen... namelijk 2 x vieren!!!! :) Zo hebben wij het bekeken...

Groetjes,
Nellie



sofie
21-7-2012
 Meld misbruik11-10-2011 18:56:22

wij zijn in maart 2012 ook 10 jaar samen, maar toch trouwen we in Juli. ik denk dat je dan meer kans hebt op mooi weer. We trouwen voor de wet in maar en in de kerk in Juli. dan hebben we het alle 2 gevierd. groetjes sofie



Leentje
18-5-2012
 Meld misbruik11-10-2011 19:55:14

ik zou kiezen voor de zomer ;-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...