Nu Online
Momenteel zijn er 204 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen op vrijdag of zaterdag?

  29-9-2011 19:37:04
Hallo,

Mijn verloofde en ik twijfelen nog wat over de data van onze trouwdag.
We hebben al een mooie zaal op het oog, die helemaal naar onze zin is.
Maar de eerste zaterdag dat ze nog vrij hebben in 2012 is 17 november.

We weten wel dat we wat laat zijn maar in de zaal hadden ze nog enkele
data's vrij in september maar dan wel op vrijdag.
Nu twijfel ik wat ... trouwen op een vrijdag. Is dit niet moeilijk naar
recepties en dergelijke? Is niet iedereen moe van een harde werkweek?

Het is precies een moeilijke keuze. Ofwel trouwen op een zaterdag in de
winter, ofwel trouwen we op een vrijdag in september (en kunnen we met
een beetje geluk stralend weer hebben.)
Het huwelijk uitstellen tot 2013 vinden we precies nog wat lang wachten.


Wat denken jullie of wie heeft er ervaring met huwelijken op een vrijdag?


Groetjes
Liesbeth

Liesbeth
17-11-2012
Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 1453


Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik29-9-2011 19:55:11

Hey Liesbeth. Wij hadden in juli hetzelfde dilemma. Aangezien wij ook voor de kerk trouwen en we toch graag willen dat ook daar wat volk is, hebben we uiteindelijk gekozen voor een zaterdag in 2013. Sommige van onze vrienden zeiden na het maken van die keuze dat ze eigenlijk wel blij zijn. Zo kunnen ze zich ook rustig klaar maken voor het feest zonder inderdaad de drukke werkdag achter de rug te hebben. Je hebt wel gelijk hoor, 2013 lijkt nog lang (in ons geval nog 554 dagen) maar het lukt ons om het meestal positief te bekijken. Doordat het nog een eindje af is, hebben we op alles nog eerste keus, tijd om te sparen en ideeën op te doen. Het is niet altijd even makkelijk om zo lang te wachten maar het helpt mij wel om telkens af te tellen naar dingen op mijn to do lijst. Ik denk dat trouwen in de herfst ook zijn charmes heeft hoor - het is alleen anders en hoe je het zelf bekijkt! Je kan heel leuke dingen doen die niet passen in een zomers seizoen. Succes met de keuze!



Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik29-9-2011 19:59:44

Wij trouwen op een vrijdag! mensen die er graag willen bij zijn die nemen met veel plezier een halve dag verlof. (wij trouwen enkel voor de wet)
Je moet doen waar je je goed gaat bij voelen...



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik29-9-2011 20:01:29

Heyhey,

Wij stonden in 2010 voor dezelfde keuze indien we in 2011 wouden trouwen. De eerste vrije zaterdag was oktober maar vrijdagen waren wel nog beschikbaar. Wij hebben dan gekozen om in 2012 te trouwen, toen nog > 700 dagen veraf, nu nog 337.

Het is inderdaad lang wachten maar wij wouden zograag een zaterdag omdat we ook voor de kerk trouwen en ook wat volk in onze kerk wouden. Bovendien vinden wij persoonlijk dat je niet van iedereen kan verwachten dat ze maar een dagje verlof nemen. Tenslotte kunnen de meeste mensen op een vrijdag pas om 20u op het feest zijn en als je daarvoor nog een gewone receptie en daarvoor nog een aparte receptie voor collega's, buren, enz wil, ja dan lukt dat gewoon niet want op vrijdag kan bijna niemand in de namiddag... Bovendien zijn veel mensen ook moe op vrijdag (wij incl. !) en we wouden ook niet dat het feest om 1u erop zat...

Vandaar onze keuze.

Groetjes!



Helene
14-7-2012
 Meld misbruik29-9-2011 20:03:05

hey!

weet je, die tijd gaat echt snel.
wij zijn ook gestart met meer dan 550 dagen. nu zitten we op 288.
en het gaat wel snel. je hebt zoveel tijd om alles rustig aan te regelen,
voldoende te vergelijken en het beste te kiezen.
ik heb er tot nu toe erg van genoten, ook al leek het eerst zo lang.
wij kozen ook voor een zaterdag, en geen spijt van!
de meeste genodigden die we er echt bij willen, hebben doordat het nog even weg ligt, de datum vrij kunnen houden. vooral voor de mensen die ook in het weekend werken.

daarom, geen spijt van hebben dat het nog zo ver weg ligt, kiezen wat jullie het beste lijkt

succes



martine
12-8-2011
 Meld misbruik29-9-2011 20:04:27

Hallo Liesbeth,
Wij zijn dit jaar gehuwd en wel op een vrijdag.Wij hebben vooral voor de vrijdag gekozen omdat dit het best uitkwam in onze dagplanning.Daar wij enkel voor de wet gehuwd zijn ging dit in Leuven op een ideaal uur in de namiddag,hadden we dit op een zaterdag gedaan ging dit enkel tussen 10u en 13u.Er zijn zeker geen annulaties geweest van gasten omdat ons feest op vrijdag was.Ik zou niet twxijfelen en gaan voor die vrijdag.
Groetjes Martine



sarah
17-12-2011
 Meld misbruik29-9-2011 20:19:41

Hey Liesbet,
het is niet gemakkelijk zo een dilemma..
Maar ik zou toch voor een zaterdag kiezen, mensen zijn dan toch wat relaxter. Minder problemen met verkeer
En ja ik vind huwelijken in de herfst/winter zoooooooo mooi , en je hebt evengoed kans op een mooie dag. Je kan echt leuke accenten leggen...
(Open haard, kaarsen, wild etc etc...)




Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik29-9-2011 20:25:51

Wij trouwen ook op een vrijdag... Denk zeker niet dat de mensen hier problemen mee zullen hebben! En als de mensen echt graag willen komen nemen ze zeker verlof ( familie sowieso). En voordeel is, de meeste zalen zijn eerder vrij op vrijdag, heb je dus meer keuze! Maar je moet jullie moeten je er zelf goed bij voelen.
Groetjes



Debbie
16-9-2011
 Meld misbruik29-9-2011 20:26:45

Wij zijn getrouwd op een vrijdag.
Ook vrienden van ons zijn deze zomer getrouwd op vrijdag.

Mensen die jullie huwelijk willen meemaken, die deze dag met jullie willen doorbrengen, nemen met plezier een dagje vrijaf.
De receptie en het feest is 's avonds dus dan hebben de meesten gedaan met werken.

Ons stadhuis zat vol met mensen. Heel wat mensen zijn komen kijken.
Voor het feest hadden we nauwelijks mensen die niet gekomen zijn en het feest heeft geduurd tot 5u 's ochtends. Ik denk dat ik eerder moe was dan de mensen die van 's morgens vroeg zijn gaan werken ;-)

Mijn man werkt in Brussel. Enkele van zijn collega's waren gevraagd op de receptie die begon om 17h30. Dit was voor geen van hen een probleem. Een halve vrije dag, naar het stadhuis gekomen, ééntje gaan drinken en dan richting onze feestzaal.

Dus op een vrijdag trouwen is zeker geen argument, vind ik!

Zomer of winter? Hmmm... Deze zomer heeft wel bewezen dat het niet persé zomer moet zijn om goed weer te hebben... !
In de winter kan je zeker even romantische plaatsjes vinden om foto's te nemen. Het enige wat je moet doen is een trouwjurk zoeken waarbij je een vestje kan dragen tegen de koude. Geen probleem, lijkt me!



Marjolein
30-4-2012
 Meld misbruik29-9-2011 21:30:30

Misschien een ander alternatief ... Wij trouwen op de dag voor een feestdag: maandag 30 april. Volgens jaar de maandag voor 1 mei. Voordeel: weinig koppels die eraan denken en dus zijn (waren in ons geval toch) alle feestzalen waar we ervoor gehoord hebben nog vrij. De meeste mensen nemen op't werk toch een brugdag, niemand is moe van een lange werkweek (want het is na de weekend) en de dag erna ook verlof. Ideaal voor ons :-)
Komt daar nog eens bij dat de feestzaal aan halve prijs was. Hoera!



Ils
14-1-2012
 Meld misbruik29-9-2011 23:36:57

Wij trouwen op een zaterdag, waar alle gasten toch heel blij om zijn! We hebben naast het onze nog twee trouwfeesten in de familie en die zijn beiden op een vrijdag, wat sommige gasten toch jammer vinden die daardoor al twee verlofdagen 'kwijt' zijn... Ook voor onszelf vinden we een zaterdag leuker, de zondag is dan een echte luie zondag om bij te slapen en na te genieten :) Mijn vriend werkt normaal op zaterdag dus de gewoonte dat zondag onze uitslaapdag is blijft dan behouden! Maar dit moet je idd zelf kiezen... Wij trouwen ook in de winter en dan heb je volgens mij meer kans op deftig - althans droog - weer dan in de zomer.



Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik30-9-2011 8:58:21

Hallo

Wij trouwen ook op een vrijdag. Het is hoe hier al iemand zei van de mensen die er graag bij willen zijn nemen vrij. Wij trouwen om 15.30 enkel voor de wet.




Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik30-9-2011 9:57:07

Gosh, dat vind ik een moeilijke vraag!!
Persoonlijk zou ik het niet zien zitten dat ik moet wachten tot 2013...
Ik tel nu al super hard af naar onze trouwdag!!

Maar ik vind dat jij en je partner alleen die keuze kunnen maken.
De mensen die erbij willen zijn, zullen verlof nemen en zullen komen.
Ik ben verpleegkundige en werk ik het weekend ook dus al mijn collega's en
ook enkele vrienden werken dus ook in het weekend...
En ook anderen die een winkel hebben en dus ook in het weekend moeten werken.

Dus degene die erbij zullen willen zijn zullen dan verlof moeten nemen.
Ik merk echter nu al dat er verschillende me vragen om eens de juiste dag te geven,
en zelfs eventueel al een uur omdat ze hun verlof zo snel mogelijk willen in orde brengen!!

Dus ik zou doen waar jullie zich best bij voelen!

Succes



francis en joeri
6-7-2012
 Meld misbruik30-9-2011 9:59:36

hey wij gaan ook op een vrijdag trouwen
en het is zo dat familie vrij krijgen voor die dag ( in nederland dan toch) en de ander nemen wel vrij hoor




Eline
7-7-2012
 Meld misbruik30-9-2011 10:28:51

Hallo,

Wij trouwen op een zaterdag - mijn vriend wilde dat graag, omdat de mensen dan toch meer energie hebben. Onlangs was ik op een trouwreceptie op vrijdag, en natuurlijk neem je dan de middag vrij en kom je gewoon af, maar ik vond het stiekem wel heel vervelend. Zaterdag is makkelijker voor de gasten.

Ik was niet uitgenodigd op het avondfeest, maar hoorde wel dat dit relatief vroeg gedaan was (rond 01u). Ik heb ook begrepen dat dit op vrijdag vaker voorkomt. Het koppel in kwestie vond dit fijn, wij hopen dat iedereen een gat in de nacht danst... Zeker iets om rekening mee te houden.

Je hebt het over drie keuzemogelijkheden: vrijdag in september, zaterdag in november, of 2013... Een derde mogelijkheid is natuurlijk op zoek gaan naar een andere zaal. Je zegt dat je heel content bent van deze zaal, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel je er al hebt gezien? Misschien is het een optie om nog een beetje verder te kijken naar een zaal die even leuk is én vrij op de perfecte dag.



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik30-9-2011 18:06:39

Wij hadden een vrijdag en zouden het onmiddellijk opnieuw doen! Onze viering zat stampvol (was om 15u), dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Wel hadden wij onze receptie op zondag (omdat dat toch mensen zijn die verder van je af staan en dus niet speciaal verlof gaan nemen).
Ik zou het meteen weer doen op die manier! Een lekker lang feestweekend én de kans om je kleed 2x aan te doen!



Peggy
13-8-2010
 Meld misbruik2-10-2011 10:55:46

wij hadden ook een vrijdag en dan heb je 2 dagen om te recupereren van het feest vind ik als je het doet op zaterdag en de mensen blijven tot 5 a 6u smorgens dan is de zondag vlug om en rap terug maandag dat vind ik tof



Liesbeth
17-11-2012
 Meld misbruik3-10-2011 16:52:22

Hallo allemaal,

Bedankt voor de vele reacties! Ik zie dat iedereen er wel zijn eigen mening over heeft. Na een gesprek met mijn vriend hebben we besloten om het feest toch te laten doorgaan op een zaterdag!
Nu hebben we nog een tweede zaal gevonden waar we eventueel kunnen trouwen in september! Nu moeten we gewoon nog kiezen welke zaal en in welke periode! Maar dit lukt ons wel!


Nog es bedankt voor de vele reacties. Het was leuk om jullie meningen te lezen en het heeft zeker geholpen!!

Veel succes met de voorbereidingen, bruidjes!


Liesbeth


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info