Nu Online
Momenteel zijn er 126 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bril of niet??

  9-9-2011 13:57:44
Wat zouden jullie doen? Bril of lenzen?

Eerst dacht ik dat ik de ganse dag mijn bril zou ophouden omdat ik weet dat ik mijn lenzen nooit een ganse dag en avond kan dragen. Ik heb redelijk droge ogen en dan beginnen mijn lenzen na +- 8 uur vreselijk te irriteren. Dus had ik gedacht gewoon mijn bril op te houden om te vermijden dat ik in mijn ogen begin te wrijven of dat mijn ogen gaan tranen als ik mijn lenzen uitdoe, waardoor mijn make-up dan weer uitloopt.
Nu zei mijn collega dat ik mijn bril niet de ganse dag moet dragen, dat het mooier is voor de foto's zonder bril. En dat een bril niet gemakkelijk is wanneer de mensen mij feliciteren.
Dus nu weet ik het weer niet meer.

Wat zouden jullie doen?

Groetjes Elke

Elke
17-9-2011
Meld misbruik



Reacties: 18 | Gelezen: 1192


marinka
7-7-2012
 Meld misbruik9-9-2011 14:03:24

ik zou doen waar ik me het beste bij voel.
en ook waar de mensen je het beste mee kennen. hoe zien ze je altijd? met of zonder bril.
heb ook een vriendin die een bril draagt en moet toch zeggen dat het vreemd doet haar te zien zonder bril. dus voor foto's zou het zeer raar zijn om je zonder bril te zien als iedereen gewoon is van je te zien met bril.
ook geef je zelf aan dat je je niet makkelijk zou voelen met lenzen dus zou ik het zeker niet doen. snap niet dat een vriendin zoiets kan zeggen....



marinka
7-7-2012
 Meld misbruik9-9-2011 14:03:51

oeps collega dus ,geen vriendin, verklaart al veel..



Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik9-9-2011 14:08:11

Ik zet mijn bril niet op, maar neem hem wel mee. Maar ik heb mijn bril dan ook niet nodig om te kunnen 'zien'. Zonder bril kan ik gewoon normaal kijken (heb geen lenzen nodig), maar heb mijn bril vooral nodig om geen hoofdpijn te krijgen (heb een lichte afwijking aan mijn rechteroog).

Ik zet hem dus niet op (vind ik inderdaad ook mooier voor de foto's en is handiger om duizende kussen te ontvangen (zeker van mensen die ook een bril dragen...anders 'stoot' je constant met je brillen tegen elkaar). Maar ik neem hem dus wel mee, als ik dan hoofdpijn krijg tijdens de dag kan ik hem wel opzetten (maar tijdens foto's en kussen zet ik hem gewoon af).

En als ik lenzen nodig had gehad, denk ik dat ik hier wel voor zou opteren. Als ik hier dan last van zou krijgen zou ik dan mijn bril opzetten (bv. tijdens het feest ofzo). En qua uitlopen schmink: mijn schminkster is een goede vriendin van mij en gaat er ook heel de dag bij zijn (ik ben sowieso een enorm gevoelig persoon en zal heel de dag wel traantjes laten vloeien...dus zij schminkt mij bij wanneer het nodig is. Misschien kan dat ook een oplossing zijn? Om je schminkster mee te nemen tijdens de dag of de bijwerkingen te laten doen door een goede vriendin/mama?

Lieve groetjes en succes met het doorhakken van deze knoop!

Chantal




Evelyn
8-6-2012
 Meld misbruik9-9-2011 14:08:41

hey!
Ik draag ook bril/lenzen. Heb het meestal ook moeilijk om lenzen een volledige dag aan te houden, maar ga het er toch op wagen op de grote dag . Ik denk van weleens langs te gaan naar de opticien om misschien lenzen te vragen die beter zijn om de ogen vochtig te houden.
Natuurlijk hangt het er ook vanaf hoe veel je je lenzen in het dagelijkse leven draagt.

groetjes



Silke
5-5-2012
 Meld misbruik9-9-2011 14:09:18

Zelf een brildrager en ken het probleem (is hier hetzelfde dilemma kan lenzen ook niet veel langer dan 8 uur verdragen). Ik zou proberen om lenzen te dragen op de dag zelf of toch zo lang als mogelijk. Maar neem je bril mee als je lenzen beginnen te irriteren. Ook zou ik dan toch je lenzen al een paar dagen op voorhand beginnen te dragen, op die manier geraken je ogen er terug een beetje aan gewoon en zal je hopelijk minder moeten wrijven. En nog een reden om je lenzen enkele dagen op voorhand aan te doen is dat je typische brildragers spleetogen minder worden (ook uit eigen ervaring).

Groetjes,

Silke



Orily
7-5-2011
 Meld misbruik9-9-2011 14:09:39

Ik heb op ons huwelijk ook mijn bril aangehouden, en ben daar heel erg blij om! Je moet doen waar je je het beste bij voelt! En een bril kan ook mooi staan bij een huwelijk!

Volg gewoon je hart ! ...

Groetjes



joyce
30-4-2011
 Meld misbruik9-9-2011 14:11:45

hey

Ik had er ook voor gekozen om lenzen te dragen. Normaal krijg ik tegen de avond ook wat last, maar heb er tijdens mijn trouwdag geen moment last van gehad :-)

Maar je kan inderdaad 's avonds je lenzen uitdoen en je bril opzetten, mocht je toch last krijgen.

Eventueel aan een vriendin of zus/mama vragen om je make up nadien bij te werken?

groetjes
Joyce



Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik9-9-2011 14:12:15

Al dat ik Marinka ook wel kan volgen. Als je inderdaad altijd elke dag een bril draagt, dan kan het raar zijn om ineens zonder bril op foto te staan (een collega van mij zegt dat ze al heel haar leven een bril draagt en haar ogen daardoor wat dieper in haar 'oogkas' liggen...wat maakt dat ze er zonder bril helemaal anders uitziet).

Ik draag niet constant mijn bril (van de oogarts mag ik hem ook niet constant opzetten om mijn oog niet nog meer te verslechteren), dus iedereen is mij zowel met als zonder bril gewoon.

Dus 't is wat Marinka zegt...doe gewoon waar je je het beste bij voelt en weeg alle voor- en nadelen af die voor jou belangrijk zijn!

Lieve groetjes

Chantal



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik9-9-2011 14:25:46

Hallo,

je moet doen waar je je zelf het meest comfortabel bij voelt. Als dat je bril is, dan moet je die vooral dragen (en je niks aantrekken van wat andere mensen zeggen). Zou je graag zonder bril gaan, draag dan je lenzen.
Ik zou alleen eens bij een goede opticien langsgaan en vragen voor lenzen die wèl geschikt zijn voor jouw ogen. Ik had vroeger lenzen (via mijn oogarts notabene!) die ik ook niet zo goed verdroeg. Ben dan een keer bij een opticien geweest, eerder toevallig, voor een zonnebril, en die heeft mij andere lenzen aangeraden, na grondig onderzoek van mijn ogen. Ik heb sindsdien nooit meer last gehad van mijn ogen/lenzen. Ik moet zelfs in mijn agenda zetten wanneer ik ze moet vervangen omdat ik het niet voel. En ik draag mijn lenzen constant. Mijn opticien zegt dat er voor alle ogen de gepaste lenzen bestaan, het is soms alleen even zoeken ;-)
liefs



Emy
30-6-2012
 Meld misbruik9-9-2011 14:45:36

Ik zit zelf ook nog steeds met deze kwestie. Ik denk dat ik voor de lenzen ga, maar zeker wel mijn bril meeneem. Het feleciteren is wel handiger zonder bril, maar je moet je er inderdaad goed bij voelen. Ik doe af en toe mijn lenzen een hele dag in, maar dan voornamelijk voor praktische redenen: dagje wandelen met kans op regen, sporten, ... De meeste mensen zien mij dus ook niet zo vaak zonder bril, maar als ik dan eens mijn lenzen in heb, krijg ik er toch ook zelden opmerkingen over...

Ik ga het zeker eens testen als ik mijn trouwkleed mag gaan passen en mijn haar dan ook gedaan is. Dan heb ik meteen een idee hoe het staat en of de kleur van mijn bril (donkerbruin met lichtgroen) bij mijn kleed en zo past.



Els
16-6-2012
 Meld misbruik9-9-2011 15:30:32

Ik draag ook lenzen/bril, maar heb vrij weinig problemen met mijn lenzen lang te dragen, dus ga ik dat op de dag zelf ook doen. (bij mij zouden heel wat mensen ook vreemd opkijken mochten ze mij met bril zien, want eigenlijk draag ik die buitenshuis nooit)

Ik zou gewoon doen waar jij je het best bij voelt. Is dat je bril, dan draag je gewoon je bril. Denk zeker niet dat dat minder mooie foto's zal opleveren, want je hebt vast een mooi montuur. Wil je toch lenzen dragen, zou ik ze wel op voorhand al wat langer proberen te dragen dan 8u zodat je ogen kunnen wennen en in elk geval wel je bril meenemen voor als je echt last krijgt. Je kan ook altijd eens uitkijken naar andere lenzen. Zoals hierboven al iemand het zei, er bestaan tegenwoordig zoveel soorten dat het soms even zoeken is naar het type wat het best bij jouw ogen past. (ik heb ook heel droge ogen, maar heb er met mijn lenzen geen last van)



Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik9-9-2011 15:56:59

Hey,

Ik heb ook mijn bril aangehouden. De mensen kennen me zo en ik voelde me daar ook het beste bij. Voor de foto's heb ik dan een paar keer mijn bril uitgedaan. En zo heb je dan foto's met en zonder bril.

groetjes

sofie



Elke
17-9-2011
 Meld misbruik9-9-2011 16:07:23

Alvast bedankt voor alle lieve reacties.

Het is niet dat ik lenzen dragen niet gewoon ben, want op kantoor heb ik altijd mijn lenzen in. Eens ik thuis ben wissel ik mijn lenzen voor mijn bril. In het weekend heb ik nooit mijn lenzen in, tenzij om te sporten.
Dus de mensen van kantoor kennen mij met mijn bril en familie en vrienden zijn me gewoon met alle 2.
En mijn trouwkleed ben ik elke keer gaan passen met mijn bril, dus het is niet dat het niet staat als ik mijn bril op heb.
Misschien moet ik toch maar gaan voor mijn eerste gedacht en gewoon mijn bril de ganse dag ophouden.

Groetjes



stefanie
30-6-2012
 Meld misbruik9-9-2011 21:33:35

Ik ga ook mijn bril dragen :). Ik ga voor onze dag wel een nieuwe bril kopen die perfect bij mijn kleedje zal passen (handig als je een opticien in de familie hebt) :p. Voor mij is mijn bril een accesoire dat er bij moet ;).



Linde
26-5-2012
 Meld misbruik9-9-2011 21:40:29

Elke,
Zo leuk dat je deze item hebt geopend! Ik zit ook met dit probleem en mensen in mijn nauwe omgeving begrijpen deze kwestie niet. Ik weet ook niet wat ik ermee moet doen. Ik heb nog nooit lenzen geprobeerd. Ik denk wel dat ik er binnenkort mee ga beginnen. Persoonlijk vind ik een bruid met bril niet mooi! Zeker niet wanneer je nog oorbellen, halsketting en eventueel een sluier hebt.. ik vind het dan snel te veel worden rond mijn gezicht... Maar dit is absoluut persoonlijk. Dusja, ik ga voor de lenzen gaan. Als ik het binnenkort doe, dan zijn de mensen die mij kennen dit ook gewoon tegen onze trouw. Maar inderdaad niet zo eenvoudig...
Linde



Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik9-9-2011 21:54:07

hey

hier ook dat probleem, alleen kan ik geen lenzen dragen, ik zie dan geen steek;
Ik heb een bril gekocht zonder montuur, dus enkel glazen en een stukje om hem op uw neus te houden, zo lijkt het van ver of je geen bril ophebt (en komt je make up goed uit) en het is toch comfortabel om heel de dag uit de voeten te kunnen.



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik10-9-2011 14:35:29

Sowieso mét bril! Heb zelf enkele verschillende montuurtjes liggen, dus de mensen zijn gewoon dat ik een bril op heb, al is het dan dikwijls een andere... Een bril hoort gewoon bij mij! :-)



sabrina
23-3-2013
 Meld misbruik10-9-2011 15:13:31

Wat misschien een tip kan zijn is 2 paar daglenzen meenemen, en wanneer je ogen vermoeid geraken het 2e paar insteken! Bij mij helpt dat alvast wanneer ik een lange dag tegemoet ga!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...