Nu Online
Momenteel zijn er 41 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ze weten waar ze zitten maar hoe roep/begeleid je ze naar die tafel ?

  7-9-2011 0:52:40
wat ik hier nergens schijn te vinden :
je geeft de mensen tijdens de receptie een kaartje, foto, snoepje, of whatever dat aanduidt aan welke tafel ze moeten zitten. Stel dat het Parijs is dan is dat het Louvre, de eiffeltoren, etc
so far so good.
maar hoe roep je ze dan effectief aan tafel ? Doe je dat tafel per tafel ? (bvb eiffeltoren mag nu komen, Het Louvre mag nu komen etc)
En wacht je dan tot de Eiffeltoren tafel bijna neerzit alvorens je het Louvre binnenroept ?
Of roep je het Louvre al binnen als de Eiffeltoren weet waar hun tafel zich bevindt en bijna neer gaat zitten ?
Of laat je de hele bende gasten los in de zaal en lopen ze dan door elkaar ?
Of hebben jullie een grondplan tegen de muur hangen tijdens de receptie zodat ze al weten waar de eiffeltoren en het Louvre zich bevinden ?
oorspronkelijk gingen wij met gekleurde snoepen werken die we dan in bokalen op de tafels zouden zetten en de mensen kregen dan bij het binnenkomen een zakje met die snoepjes.
Dat idee hebben we eergisteren afgeschoten omdat bokalen met snoepjes echt niet passen bij het soort gedekte tafels die we nu gaan hebben.
Zijn er mensen die gewoon de namen afroepen per tafel zonder voor een thema te gaan en die dan door de maitre d'o de tafel laten aanwijzen ?
wij hebben in totaal 11 tafels, een ervan is met 21 personen (allemaal familie dus daar kunnen we gewoon zeggen 'de familieleden mogen nu naar binnen gaan' en hoeven we niet alle namen af te roepen), en 1 met 10. Dan 8 tafels van 8 personen en de eretafel van 11 personen.
op zich denk ik dus wel dat het afroepen van de namen niet zo enorm veel tijd in beslag zou nemen...

Brenda
10-9-2011
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1618


Vanessa
11-6-2011
 Meld misbruik7-9-2011 6:27:16

Bij ons heeft een ober de koppels afgeroepen en een andere begeleid naar hun tafel.



Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik7-9-2011 8:33:56

denk dat wij gewoon kaartjes gaan geven bij't binnenkomen, met nummers en ik ga ervan uit dat iedereen wel zal doorhebben dat ze aan tafel mogen als wij ook aan tafel beginnen gaan... ben zo niet voor die formele toestanden met afroepen maar da's een kwestie van goesting...
ik weet ook niet of dat heel goed gaat lopen, chances are dat iedereen daar gelijk een kieken zonder kop binnenstormt... maar dat zien we dan wel weer, zeker?




joke
13-8-2011
 Meld misbruik7-9-2011 9:56:01

Hoi,

ik had op de tafels gewoon nummers gezet, dus tafel 1 tafel 2,...
Bij het ontvangst van de mensen zei een vriend van ons tegen de mensen u zit aan tafel 1 u aan tafel 2, en aan de tafel vonden ze dan hun naamkaartje.
Ik had dus een lijst gemaakt voor die vriend met de namen van de mensen per tafel, en uiteraard de familietafel en zo dat ging vlot.
veel succes
grtjs joke



Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik7-9-2011 10:56:59

Wij geven op voorhand een alfabetische gastenlijst door aan de zaal, naast elke naam staat hun tafelnaam. Om iets voor half 8 mengt de maître zich tussen de gasten om hun naam te vragen, hun tafelnaam door te geven en verzoekt hen vriendelijk om aan tafel te gaan.
Dit is ineens ook het signaal voor de receptiegasten dat de receptie op zijn laatste beentjes loopt.

Groetjes,
Lindsy



Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik7-9-2011 15:01:34

Bij ons heeft iemand van de zaal terwijl de mensen toekwamen kaartjes uitgedeeld met daarop de tafelnaam. Toen het tijd was om aan tafel te gaan, heeft diegene een voor een de tafelnamen afgeroepen. Die mensen mochten dan naar binnen gaan (aperitief was buiten) en gaan zitten aan de tafel waar ze de kaars hadden aangestoken (de tafelnaam stond ook nog op de tafel).



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik7-9-2011 16:51:34

Bij ons werden idd de tafelnamen één voor één afgeroepen. Bv. zoals in jouw voorbeeld: Eifeltoren: alle mensen verzamelden zich bij de ober die in de deuropening stond en die begeleidde de mensen naar de tafel. Als ze uit het zicht waren, werd de volgende tafel afgeroepen en stond er alweer een andere ober te wachten.
Dit was heel ordelijk en ging op die manier snel vooruit.
Heb ook ooit al meegemaakt dat men zei 'u mag aan tafel gaan' en iedereen moest zelf zijn tafel zoeken. Héél chaotisch want iedereen moet van tafel naar tafel gaan zoeken... Zou ik dus niet doen zo... Tenzij je uiteraard niet veel gasten hebt.



Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik7-9-2011 20:51:37

Wij hadden de twee. Tafelnaamkaartjes voor de gasten die tijdens het aperitief in de tuin werden uitgereikt én afroeping per tafel maar ook per koppel (voor de mensen die in gesprek waren tijdens het aperitief en niet gehoord hadden dat hun tafel werd afgeroepen).
Wij waren met net geen 100 maar op 20 minuutjes was iedereen binnen en aan z'n tafel want ook bij ons stond in de zaal een dame om de gasten van eenzelfde tafel naar hun plaats te begeleiden. En op muziek, asjeblief !



Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik8-9-2011 16:16:07

Bij ons kreeg iedereen een kaartje met een afbeelding van een bepaald snoepje op als ze binnenkwamen. Op de tafels stonden dan op de broodbordjes kleine zakjes met die snoepjes in, wat onmiddellijk ook dienst deed als naamkaartje. Op het moment dat we aan tafel mochten gaan, kwam de maître gewoon rond om te zeggend at we mochten plaatsnemen (iedereen behalve mijn ventje en ik natuurlijk) en gingen ze gewoon allemaal samen naar hun tafel (wij hadden ongeveer 50 personen voor het diner).

We hebben daar heel veel leuke reacties op gekregen en ondanks een vrij chique gedekte tafel paste het er perfect bij... Als je graag een paar foto'tjes wil, geef je je e-mailadres maar!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...