Nu Online
Momenteel zijn er 214 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Filmen of niet filmen?

  24-8-2011 11:35:22
Dag allemaal,

Graag even jullie mening i.v.m. filmen of niet filmen op een huwelijk. We willen dit zelf heel zeker niet, maar mijn schoonouders zijn daar heel kwaad voor. Zelf zien wij het absoluut niet zitten om iemand te laten filmen om volgende redenen:

1. We worden echt niet graag gefilmd en zullen er ook niet naar kijken want we zien onszelf alletwee niet graag op film staan.

2. We denken dat dit alleen maar veel meer stress voor ons persoonlijk zal meebrengen als iemand continu dichtbij loopt en ons de hele tijd filmt (ik vrees mij niet natuurlijk te zullen kunnen gedragen).

3. We vrezen dat het heel storend zal zijn tijdens de viering (die voor ons één van de belangrijkste momenten van de dag is). De kerk is een open ruimte zonder pilaren waar iedereen in een halve cirkel zit rond het koppel en het altaar. De kerk leent zich volgens ons absoluut niet voor een cameraman, want die zal altijd voor iemands neus lopen en hij heeft niet echt plaats om zich te “verstoppen”.

4. We hebben een hele goeie fotografe en vinden foto’s veel belangrijker en veel leuker om te tonen aan mensen. We krijgen ook álle foto’s achteraf. Er wordt gefotografeerd van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat.

Maar om de lieve vrede te bewaren, zouden we het misschien toch laten doen door een (professionele) videograaf. Wat denken jullie? Voet bij stuk houden of toch filmen? Tips? Ervaringen? Ik heb er al ettelijke nachten van wakker gelegen (en mijn vriend ook) en we maken er ons echt zorgen over… Het is zoiets stom om ruzie over te maken...

Heel erg bedankt voor jullie reacties!


Kim
9-12-2011
Meld misbruik



Reacties: 20 | Gelezen: 1568


Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik24-8-2011 11:41:32

Goh ja, het is jullie dag hé!! Wij willen supergraag dat er gefilmd worden en dat gaat ook gebeuren, maar wij willen dan weer geen openingsdans waar iedereen op ons staat te kijken. We hebben beslist om het dan ook anders aan te pakken omdat het onze dag is en we ons echt niet ongemakkelijk willen voelen die dag! We krijgen er ook reacties op, maar so what hé ;-)

Ik zou dus gewoon je hart volgen. Als je een video niet belangrijk vindt én je wordt er ongemakkelijk van dan zou ik het niet doen.



laura

 Meld misbruik24-8-2011 12:03:02

Hoi Kim,

Ik persoonlijk zou het niet doen. Dit is een dag waar je volop van moet genieten en wat heel belangrijk is, het is jullie dag! Je kan nooit voor iedereen goed doen, daarom is het zo belangrijk dat je het doet zoals jullie het zelf willen!

Vele groetjes,

Laura Color






Shirleyjane
8-9-2012
 Meld misbruik24-8-2011 12:08:40

Hallo Kim!

Jammer dat je er zo om wakker ligt, het zo voor zoiets niet zo opgeblazen moeten worden toch?
Ik vind, het is jullie dag en als jullie je daarbij niet gemakkelijk voelen, ja dan niet he?!
En zoals je zelf al aangeeft, ter herrinering zullen er prachtige foto's zijn van de gehele dag dus daar mis je er ook niks van..
Succes!



Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik24-8-2011 12:10:28

Wij hebben wél een videograaf onder de arm genomen omdat wij bewegende beelden naast de foto's ook leuk vinden om achteraf terug te zien. Met foto's herbeleef je de dag uiteraard ook opnieuw maar op video hoor je echt wat er gezegd werd tijdens de burgerlijke trouw, de viering, receptie etc. Door de stress krijg je sommige dingen niet helemaal mee en dan kan je het nog eens herbeluisteren. Grootste reden voor ons om wél een videograaf te nemen was dat we de opa's en oma's (die bij ons al een redelijke leeftijd hebben en er mogelijks niet superlang meer zullen zijn) dan eens "live" kunnen tonen aan onze kindjes later. Zelf vinden we het ook altijd leuk om de trouwvideo van onze vrienden te gaan bekijken (plakken we dan altijd een gezellig etentje aan vast).

Persoonlijk denk ik niet dat een videograaf meer "in de weg loopt" dan een fotograaf (die zich ook niet achter een pilaar kan verstoppen). Maar als jullie je er niet goed bij voelen, zou ik wel voet bij stuk houden. Het is jullie dag en die moet voor jullie fantastisch worden. Als een videograaf daar voor jullie niet bijhoort dan nemen jullie die toch niet? Het kan niet de bedoeling zijn dat jullie je ongemakkelijk moeten voelen die dag.

Veel liefs,

Nathalie



marinka
7-7-2012
 Meld misbruik24-8-2011 12:23:16

ik zou ook de neiging hebben te zeggen dat het jullie dag is en dat jullie moeten doen wat je zelf wilt. maar ik begrijp je heel goed als je zegt dat je geen ruzie wilt.
mss voel je je beter als je iemand laat filmen die je kent? een vriend,familielid??
of mss moet je nog eens goed uitleggen aan je schoonouders waarom je het niet wilt. wij wilden bv ook geen openingsdans en niet aangekondigt de eetzaal binnen komen, we staan niet graag in het middelpunt van de belangstelling, maar omdat schoonvader toch klein beetje sponsert hebben we een deal gesloten, de openingsdans doen we maar het binnenkomen onder aplaus niet. praten met elkaar kan soms al veel oplossen.
veel succes



Grace
28-4-2012
 Meld misbruik24-8-2011 12:42:58

Ik vind het gewoon stom dat ze daar superboos over zijn. Hebben ze een reden gegeven waarom ze zich dat zo aantrekken?

Grace



Pascal

 Meld misbruik24-8-2011 12:49:49

Ik spreek een beetje tegen mijn eigen winkel in, maar als je je er beiden ongemakkelijk bij voelt, dan doe je het beter niet.

Anderzijds loopt een goede videograaf niet meer "in de weg" dan een fotograaf ...

Zelf blijven wij het grootste gedeelte van de dag op de achtergrond, enkel tijdens het jawoord (zowel burgerlijk als kerkelijk) komen we wat dichterbij filmen.
Onze ervaring is dat het bruidspaar de camera op dat ogenblik al lang gewoon is en zelfs niet meer opmerkt ... we zijn tegen dan ook al minstens een uur of 3-4 aan het filmen in de buurt van het koppel.

Maar nogmaals : enkel en alleen een videograaf inhuren omdat iemand anders dat wil lijkt me geen goed idee.



sonja

 Meld misbruik24-8-2011 13:11:41

Ik zou het wel doen maar informeer je goed zodat het professioneel en discreet gebeuren kan.
Bespreek het ook goed met de videograaf.
Ik zie hier filmpjes voorbijkomen van superkwaliteit.
Zo helder als HD / digitale televisie.
De techniek heeft echt niet stilgestaan en dus in geen 100 jaar te vergelijken met videos van vroeger.
Ik wil hiermee zeggen : dit is een prachtige souvenir en over 5, 10 jaar denk je er misschien anders over dan nu.
Foto's zijn belangrijk maar het is appels met peren vergelijken.

ps een vriendin van me vond het vooral vervelend op het gemeentehuis : is gefilmd vanop een statief en ook in de kerk zijn alleen hun lezingen/jawoord en kaars gefilmd.



evelien
10-9-2011
 Meld misbruik24-8-2011 13:32:32


Hallo
als je het echt niet ziet zitten moet je het echt niet doen.
Ikzelf voel mij ook niet gemakkelijk wanneer men begint te filmen. echter op ons verlovingsfeest hadden we ook iemand die filmde en na een kwartiertje was ik het gewoon. Normaal verstop ik mij altijd als er een video in mijn buurt komt maar nu ben ik wel heel blij met deze mooie souvenir.
wij hebben dan ook besloten om terug te laten filmen bij ons trouwfeest.



Eline
7-7-2012
 Meld misbruik24-8-2011 13:35:56

Hebben ze ook aangeboden dit te betalen? Want een videograaf valt best duur uit... Als ze sowieso het hele feest betalen is het al moeilijker om nee te zeggen natuurlijk.

Normaal ben ik wel een voorstander van compromissen om familie gelukkig te maken, maar hierdoor zou je je inderdaad de hele dag niet goed kunnen voelen. In dat geval: voet bij stuk houden.



Kim
9-12-2011
 Meld misbruik24-8-2011 13:57:03

Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik ben heel blij dat jullie me begrijpen en me een hart onder de riem steken.

We zijn van plan morgenavond te gaan en het eens goed door te praten. Over de meerkost is nog niets gezegd. Ik heb al een paar mails verstuurd om offertes te vragen en het is inderdaad niet goedkoop. Ze wilden eerst een nonkel die er niets van kent laten filmen en een camera huren maar dat zou echt een regelrechte ramp zijn dus daar stel ik zeker mijn veto tegen. Dan betaal ik nog liever zelf een professionele videograaf.

En ja: dit wordt inderdaad veel te veel opgeblazen. Maar voor hen is dit blijkbaar heel belangrijk. Maar voor ons ook, in de omgekeerde zin dan!

Eventueel zouden we kunnen gaan voor een tussenoplossing dat alleen een paar "fragmenten" gefilmd worden zoals wanneer ik binnenkom of als mijn vriends broer iets zingt maar het daar bij houden.



Sofie

 Meld misbruik24-8-2011 14:10:27

Mja, ze willen dan eigenlijk zichzelf en hun zoon/zonen zien, als ik het goed begrijp. Dan lijkt het mij vrij logisch dat zij ervoor betalen, al helemaal als jij er geen voorstander van bent. En dan nog hoop ik dat ze er twee keer over nadenken, als jullie je ongemakkelijk voelen bij de camera, ga je dat zien.

Informeer misschien eens bij je vriend of je ouders zelf nooit iets gezegd hebben over inmening van hun (schoon)ouders indertijd bij hun huwelijk. Indien dat het geval is, kan je ook proberen spelen op hun begrip voor jouw situatie, dat je toch je op je gemak wil voelen ze toch ook zullen begrijpen dat het jouw feest is? En anders zou ik dat sowieso toch nog proberen. Let wel: laat je vriend misschien best het woord voeren en probeer zelf zo veel mogelijk te zwijgen. Een eigen kind zegt namelijk vaak minder snel iets verkeerd. Tenzij je natuurlijk zelf een betere relatie hebt met je schoonouders dan hij met hen heeft, zo'n gevallen zijn er ook.



(Ik kus in elk geval mijn twee handjes dat het bij ons tot dusver nog niet tot dat soort discussies gekomen is en ik hoop dat het er niet van komt ook niet...)



eline

 Meld misbruik24-8-2011 14:12:43

Je merkt echt niet dat die camerman er is ! En achteraf is het zo leuk om de beelden te bekijken ! Maar natuurlijk jullie eigen gedacht doen e ;-)



Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik24-8-2011 15:07:45

Voor mij zou't simpel zijn:

- Jullie huwelijk
- Jullie grote dag
- Jullie vinden een videograaf absoluut geen leuk idee
Conclusie: geen videograaf!
Uiteindelijk gaan ze jullie dat niet blijven kwalijk nemen hoor! Het is waarschijnlijk iets dat ze nu in gedachten hebben, maar voor hen is het belangrijkste ook dat jullie er een fantastische dag van maken en verder een gelukkig leven hebben samen...
Ik zou dus gewoon jullie eigen idee volgen en enkel een fotograaf inhuren!



suzy
6-8-2011
 Meld misbruik24-8-2011 16:18:55

hey, Ik wou dit absoluut niet, maar heb het dan kado gekregen van mijn schoonouders!!! en ik heb daar echt van wakker gelegen!!! Maar een kado kan je niet weigeren. Na ruzie met mijn verloofde gehad te hebben heb ik mij er maar bij neer gelegd.
Ondertussen is mijn dag voorbij en om eerlijk te zijn heb ik die cameraman niet zien staan die dag. Hij deed dat zo onopvallend. Plus je houdt je echt niet met hem bezig. Ik ben superblij dat hij er was want de dvd is super!
Het enige wat ik niet wou was dat hij meeging op fotoreportagen en zelfs daar heb ik nu een beetje spijt van. Hij heeft de hele dag gefilmd van half 12 tot half 2



Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik24-8-2011 17:24:18

Hey,

wij hadden geen videograaf, maar vrienden, familie en buren hebben door de dag gefilmd. Wij hadden dit absoluut niet door en het is een leuke verrassing acteraf. en als je de film bekijkt dan zegt dat toch meer als foto's vind ik persoonlijk. Dus misschien kan je vragen aan iemand van vrienden/familie om af en toe te filmen?

groetjes

sofie



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik24-8-2011 17:51:59

Bij ons net hetzelfde als Sofie: wij hadden er ook géén (en nog altijd geen spijt van eigenlijk), maar onze beste vriendin heeft stiekem wel de 'hoogtepunten van de dag' (= jawoord in het stadhuis, de geloften in de kerk, de openingsdans, het liedje van de vrijgezellenavond, de opening van het dessertenbuffet) met haar fototoestelletje gefilmd. Dat was wel leuk, zeker omdat dit helemaal niet bewerkt is en je dus duidelijk de commentaren van de omstaanders hoort (bv. bij aankomst stadhuis of mijn neef, die aan dezelfde tafel van de vriendin zat, die loeihard meekweelt op onze openingsdans).
Maar... wij zijn nu 2 jaar getrouwd en hebben daar mss al 2 keer naar gekeken? Tegenover ons huwelijksalbum... die is al héél vaak doorbladerd!
Ook veranderd de techniek zooo snel... 10 jaar geleden waren dat allemaal nog video's, nu zijn het dvd's en zelfs al HD-toestanden, misschien is het over 5 jaar nog iets compleet anders en kan je jouw dvd misschien zelfs niet meer afspelen... Foto's daarentegen zullen nooit 'vergaan'.



Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik25-8-2011 1:16:33

Het is zelfs nooit in me opgekomen om iemand te laten filmen... ik kan me niet inbeelden dat wij ooit naar die video zouden kijken.



sofie
13-8-2011
 Meld misbruik10-9-2011 21:38:11

Wij hebben ons huwelijk wel laten filmen en eerlijk gezegd hebben we daar enorm veel spijt van.
Als ik hier lees dat sommigen niet eens merkten dat er een videograaf was dan was het bij ons wel omgekeerd. Wij hebben ons de ganse dag geërgerd aan die man en achteraf van bijna iedereen op ons feest te horen gekregen dat hij wel heel erg aanwezig was en met momenten opdringerig en arrogant.

Ik zou het nooit meer doen, ik heb enkel slechte herinneringen aan die persoon en hij heeft een serieuze domper op ons feest gezet.



Bart

 Meld misbruik5-10-2011 9:39:00

Een goede raad : Doe het niet.
Niet alleen voor jullie, maar ook voor de videograaf.
En als je toch iemand inhuurt, laat hun weten hoe jullie er tegenover staan, want dan kunnen zij er zelf ook nog in beslissen of ze het willen doen of niet.
Wat ons betreft, zo opdrachten weiger ik zelfs om te doen.
Ook al zouden ze er het 4-dubbele voor willen betalen.

Ik zou het gewoon ontzettend erg vinden voor het koppel die ons bv. wel graag zou willen boeken, maar die we dan moeten teleurstellen omwille van het feit dat we niet beschikbaar zijn omdat we op een huwelijk moeten gaan filmen waar we eigenlijk niet gewenst zijn.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info