Nu Online
Momenteel zijn er 244 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Een overvloed aan bruidmeisjes/bruidkindjes

23-8-2011 10:31:21
Hallo mede-bruidjes. Zoals de titel het al zegt heb ik een overvloedige keuze aan bruidmeisjes en bruidkindjes. Veel van mijn jongere vriendinnen hun antwoord op het fijt dat wij gaan trouwen is: "Ik mag toch bruidmeisje zijn he?!" Wat als resultaat geeft dat ik nu reeds 6kandidaat bruidmeisjes (dan 14j tot 19j) en 4 kandidaat bruidkindjes (dan 1.5j tot 9j) heb. Maar omdat wij enkel voor de wet trouwen vind mijn vriend bruidkindjes of meisjes niet echt nodig.

Nu had ik het volgende bedacht. Mijn petekindje (dan 3j, zoontje van mijn zus) de hele dag en het officiele bruidkindje laten zijn (voor hem zullen wij dan voor kleren kopen en hij zal dan de ringen brengen enzo) De anderen zou ik 's avonds laten bruidskindjes en meisjes zijn. Wanneer iedereen van het avondfeest is aangekomen, de dj de betreffende personen laten afroepen en ze naar ons laten komen. En dan ons naar binnen begelijden terwijl ze bloemblaadjes strooien. Want bij velen is het daarom dat ze bruidsmeisje/kindje willen zijn, om met een mandje met bloemblaadjes rond te lopen en hiermee te gooien.

We zouden dan tegen geen van hen iets vertellen, zodat dit een verrassing blijft. En zo zullen ze toch nog een beetje bruidkindje/meisje zijn. En zeker voor die met de leeftijd tussen 14j en 19j zal het leuk zijn omdat zij niet echt meer zullen gevraagd worden om dit te doen. Ik hou ondertussen een lijstje bij van iedereen die mij zegt dat hij/zij bruidsmeisje/kindje wil zijn, zodat iedereen dan mee kan doen die dit ooit zei.

Wat vinden jullie hiervan?

Mieke
25-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 695

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik23-8-2011 11:47:54

Vraag dit zeker ook aan de zaal, want zij zullen dit moeten opruimen. Je maakt dan je 'ererondje' op de dansvloer veelal, dus die zal volgestrooid liggen... Hou er ook rekening mee dat nadat jullie zitten vrijwel meteen het voorgerecht komt. Ik zou het niet willen weten dat er zo'n ober uitschuift op die rozenblaadjes...
Het kan natuurlijk, al zal je dan je muziek moeten aanpassen, denk ik... Meestal komt het bruidspaar op opzwepende muziek binnen, maken eventueel een dansje of zo,... Dan zullen de kinderen ook de rozenblaadjes echt wijds moeten uitstrooien, wil het op de muziek passen. En dan denk ik dat het effect anders zal zijn dan bv. bij het binnenkomen in de kerk.

Ine
28-4-2012
 Meld misbruik23-8-2011 14:47:03

hey,

Wij hadden hetzelfde probleem, het enige verschil is dat ze alle 9 tussen de 2 en 8 zijn. We hebben besloten geen 'echte' bruidskindjes te nemen, maar wel mogen ze in tijdens de dienst iets lezen of naar voor brengen en natuurlijk ook mee op de foto!

groetjes

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik23-8-2011 14:56:32

oh ik vind het een super-idee!!! :-) En echt lief van jullie dat jullie dat willen doen voor al de kindjes! Echt waar!! Natuurlijk aan de zaal vragen als ze daar geen probleem mee hebben , met de rozenblaadjes die er liggen...mja ze moeten de zaal naderhand toch opruimen, dus denk niet dat ze er zo'n drama over zullen maken! Dus ik zou zeggen ZEKER DOEN xxx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...