Nu Online
Momenteel zijn er 190 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uitnodigingen volledig zelf maken

  17-8-2011 9:49:57
Hoi allemaal,

Zijn er hier bruidjes/bruidegommen aanwezig die hun uitnodiging volledig zelf gemaakt hebben? Dus die niet enkel het ontwerp zelf gemaakt hebben, maar ook echt aan het knippen/plakken/knutselen gegaan zijn? Ik zou graag de uitnodigingen volledig zelf in elkaar steken, maar zou dit haalbaar en mooi zijn? Of zou ik er horendol van worden?

Alle ervaringen/voorbeeldjes zijn welkom!



Ineke
31-3-2012
Meld misbruik



Reacties: 21 | Gelezen: 1764


Alessia

 Meld misbruik17-8-2011 10:09:44

Hey vorig jaar hebben wij een trouw gehad en zij hadden de uitnodiging ook volledig zelf gemaakt dus ook geknipt en geplakt! Alleen moet je zeker zorgen dat je niet losjes knipt (dat hadden ze wel gedaan), waardoor het toch vrij 'knutselachtig' overkwam.
Maar ik vond het wel een leuk idee en het is natuurlijk veel goedkoper+ het is echt iets van jullie twee! :)

Veel succes



Esther
3-9-2011
 Meld misbruik17-8-2011 10:10:37

Hey Ineke

Wij hebben dat ook volledig zelf gedaan. We hebben een layout in Word gemaakt en afgeprint met een hele goede printer op mooi papier dat we in de Ava vonden.
We wilden het wel simpel houden en dat is gelukt :-)

Groetjes!
Esther



Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik17-8-2011 10:11:55

Hallo Ineke,

ik heb ze echt volledig zelf gemaakt en heel veel goede reacties gekregen.
Ze zouden zo uit de winkel kunnen komen heb ik al horen zeggen
Wel vrij simpel hoor, een zilvergrijs kaartje met glitter, daar een kalkpapiertje met hartjes over, bijeengebonden met een strikje. Ook alles in Ava gekocht.
Als je je e-mailadres geeft, dan stuur ik ze wel eens even door.

Groetjes Lesley



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik17-8-2011 10:14:54

Ik ben nog aan het twijfelen of ik het zelf zou doen of niet. Ik heb namelijk al een leuke uitnodiging gevonden (met wat rondsurfen), dus ik weet het nog niet. Maar ik ga dit topic zeker volgen.

@ Lesley: zou je je uitnodiging ook eens naar mij kunnen sturen?
wetrouwen@hotmail.be

Katrien



Ineke
31-3-2012
 Meld misbruik17-8-2011 10:26:50

Hoi Lesley,

Ik zou je uitnodigingen zeker graag eens bekijken!
mijn e-mailadres: inekeuyttersprot@hotmail.com

Ik moet precies dringend eens in de AVA langsgaan ..

Bedankt voor de reacties al allemaal!

Ineke



Inge
17-9-2011
 Meld misbruik17-8-2011 10:42:13

Ik heb onze uitnodiging zelf gemaakt via word publisher is met foto's van ons en de kindjes
Die heb ik dan laten printen via printconcept en ze zijn zeer mooi gelukt
Heb dit ook via deze site gevonden van een ander bruidje :-)



Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik17-8-2011 11:43:37

Ik ben ook van zin om zelf aan het knippen en plakken te gaan. Mijn schoonzus heeft het ook gedaan, en dat zag er prachtig uit. Dus het is zeker te doen ! Je moet er alleen wat tijd insteken :)



Anneleen
12-11-2011
 Meld misbruik17-8-2011 12:47:40

Hallo,

Wij hebben onze uitnodigingen ook helemaal zelf gemaakt. Er kruipt wel zeer veel tijd in, maar dat is het waard!
We wilden geen alledaagse uitnodiging, en zijn terecht gekomen op een blikken doosje, waar we dan onze uitnodiging in verwerkt hebben.
Het 'blik' verwijst ook naar het aanzoek (Atomium)... en komt hier en daar ook nog eens terug opduiken (oa bedankingen,...)

Wij vinden onze uitnodigingen speciaal/uniek, benieuwd wat onze gasten er van gaan denken, maar wij hebben er in ieder geval al plezier aan beleefd!

Groetjes en succes !



Lies
18-8-2012
 Meld misbruik17-8-2011 13:43:17

Hoi,

wij zullen ze ook helemaal zelf maken, papier heb ik voor de test-versie gehaald bij AVA maar ik ga voor de uiteindelijke uitnodigingen wel een goedkoper alternatief zoeken. Ik wil niet inboeten op kwaliteit van het papier, maar wel op de prijs :D

Maar de onze bestaan uit 6 aparte kaartjes en een kaft waar ze in moeten.
Je kan er wel aan zien dat we ze zelf gemaakt hebben, maar het komt niet té geknutseld over vindt de (nabije) familie...

Alleen moet ik nog een makkelijkere manier vinden om ze te maken, want in dat eerste proefmodel zijn wel ettelijke uren verdwenen...

Maar het is zeker doenbaar, én origineel hé.

Veel succes!



Ineke
31-3-2012
 Meld misbruik17-8-2011 14:03:25

Ik ben overtuigd, ik maak ze zelf !
Het is inderdaad origineel, en aangezien iedereen mij kent als een echte 'knutselmadam', past het ook wel bij ons.

Ik zal er dan precies wel best maar al eens aan beginnen; voor je het weet is de tijd op hé. ik weet weer wat te doen de komende weken ..

Bedankt voor de reacties iedereen! Als er nog handige tips zijn hoor ik die ook graag natuurlijk!



Joke
27-7-2013
 Meld misbruik17-8-2011 14:16:45

Hoi,

ik zou ze ook heel graag zelf maken.
Ik denk eraan om stempels te laten maken met de figuren die ik wil gebruiken en aan de hand daarvan de kaartjes te maken. Maar het idee is nog totaal niet uitgewerkt.
Hopelijk lukt het!

Als jullie sites weten om leuke ideetjes op te doen, laat maar weten



lie
10-9-2011
 Meld misbruik17-8-2011 19:38:21

Hier ook zelf iets ontworpen, geknipt en geplakt. Ik heb je een voorbeeldje doorgemaild.

Groetjes,

Lie



Joke
27-7-2013
 Meld misbruik17-8-2011 19:42:06

Hoi,

mag ik ook eens jullie voorbeeldjes zien aub?
calisjoke@hotmail.com

Bedankt hoor!

Groetjes,
Joke



Shirleyjane
8-9-2012
 Meld misbruik19-8-2011 2:27:17

Hallo!

Ik ben er van de week ook aan begonnen...zit er wel leuk uit, maar t is duidelijk nog een 'proefje '//
Ben ook nog een beetje in gevecht met word want qua formaat wil de tekst er niet helemaal op zoals ik graag zou zien..
Ook mooi papier gehaald bij pipoos en op de markt verschillende kleuren zijden linten om eens even te gaan testen..
Ben er zelf benieuwd naar ;)



Jurgen
1-9-2012
 Meld misbruik20-8-2011 9:01:50

Hoi,

Ik heb de kaartjes van de avondgasten laten drukken (vistaprint) want dat zijn er 100.
Voor de familieleden (40) ga ik ze zelf maken, vond dat persoonlijker en heb er de tijd voor voorlopig.
Ik heb ideetjes opgedaan in de pipoos en hebben al een probeersel gemaakt en het zag er goed uit (ook al was het dan met gewoon wit en een gekleurd papier).

We hebben foto's getrokken in de winkel van het kaartje dat we graag zouden namaken.
Als je je mailadres geeft, zal ik ze doormailen.

Groetjes

Hadass ( login van vriend aant gebruiken )



Meg
24-9-2011
 Meld misbruik21-8-2011 17:21:53

mijn verloofde zijn zus had volledig met de hand gemaakte kaarten, in 4 laagjes: een kalkpapier met een gedichtje op en met in de hoek een appelpitjes in een kalkpapieren driehoekje vastgenaaid op het blad (huwelijksthema was de appel), dan een foto van hen, dan een kalkblaadje met de tekst van de uitnodiging en dan een blad handgeschept papier om af te sluiten, dit alles werd bij elkaar gehouden door een splitpen met een appeltje op. Prachtige uitnodigingen, absoluut niet amateuristisch, maar ik maak me sterk dat ze ongeveer dubbel zoveel gekost hebben als de onze (ook volledig zelf de ganse lay out gedaan van de kaart, maar die is nadien 'gewoon' gedrukt)

Ik wil maar zeggen, 't is niet omdat het volledig zelf geknutseld is dat het minder kost dan van bij een drukker :) maar het kan ook wel heel mooi zijn.




Angel
21-9-2012
 Meld misbruik22-8-2011 11:45:34

Ik maak ook mijn uitnodigingen zelf. Ik maak anders ook wenskaarten voor verjaardagen, geboorte,... Nu vond ik het leuk dat ik mijn eigen huwelijksuitnodiging kan maken. Ik heb daarvoor ook speciale toestellen en andere zaken gekocht. Dit kan ik dan verder ook nog gebruiken. Ik wilde een uitnodiging dat niet 'klassiek' was, dat anders was dan anderen. Het is wel niet altijd even gemakkelijk om het gepaste materiaal te vinden, maar na veel zoeken lukt het wel ;-) Ook de menukaarten maak ik zelf in dezelfde stijl als mijn uitnodigingen.

Er kruipt inderdaad wel véél tijd in. Maar als je het graag doet... Ik vind een zelfgemaakte uitnodiging ook 'waardevoller' dan een uitnodiging van bij de drukker uit een boek...

Veel plezier allemaal



Ine
26-5-2012
 Meld misbruik23-8-2011 22:58:56

Hoi bruidjes

Wij zijn ook van plan om onze uitnodigingen zelf te maken. Ben wel benieuwd naar jullie ontwerpen! Sturen jullie het even door aub? ine.verschuere@gmail.com

Groetjes
Ine



nancy
26-11-2011
 Meld misbruik20-9-2011 22:24:25

hallo zouden jullie mij de voorbeelden ook is willen doormailen aub janmichels@hotmail.be



Martine
2-6-2012
 Meld misbruik27-9-2011 21:02:34

Kan ik ook jullie ontwerpjes eens zien ?
martine.debruyn2@telenet.be

Groetjes Martine



Emy
30-6-2012
 Meld misbruik28-9-2011 15:43:17

ik ben ook volop bezig met het ontwerpen van onze uitnodigingen
dit is het basis-idee: http://www.trouwplaza.be/maak-zelf-je-trouwkaart.html
heb wel nog een hoop aanpassingen gedaan.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info