Nu Online
Momenteel zijn er 77 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Even een dipje...

  17-8-2011 8:17:16
Hoi bruidjes,

Met nog 120 dagen op de teller heb ik ook even een dipje. Het is heel raar, ik zat gisteren op de bus naar huis en ik was aan het denken aan een paar kleinere zaken zoals de uitnodigingen, de versiering, het vervoer, het feit dat ik nog geen schoenen heb...
Feit is dat ik me soms zo alleen voel om dingen te regelen.. ik moet mn verloofde overal doorheen sleuren, ik heb echt het gevoel dat het voor hem niets uitmaakt of het nu zwart, wit, roze of geel is. Hij heeft zelf nog geen kostuum!
Zijn getuige, zn zus, vraagt nooit iets van de trouw.
Gelukkig heb ik mijn nicht, die is mijn getuige en ze doet haar job echt goed. Alleen, mijn familie woont allemaal in west-vlaanderen, en ik in brabant... Mijn mama is vijf jaar geleden gestorven en tot nu toe heb ik het nog niet zo moeilijk gehad, maar gisteren toch wel. Gewoon omdat ik niks aan haar kan vragen, omdat ze me geen raad kan geven,.. Alle bruidjes die een mama hebben die zich misschien wat veel moeit, wees blij, want die van mij is er niet meer om dat te doen.
Groetjes

Fleur
17-12-2011
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1175


kim
7-7-2012
 Meld misbruik17-8-2011 8:50:40

Hey Fleur,

denk dat dit vrij normaal is dat je je mama op zo'n belangrijke momenten mist!
Als het een kleine troost mag zijn, in gedachten zit ze bij jou hoor!

En over je verloofde.. de mijne is net hetzelfde! Alles wat ik regel is 'ja das goe'.
Terwijl ik graag zijn ideetjes eens zou weten, of dat hij eens moeite doen om iets te regelen.
Maarja, denkt dat er wel meerdere bruidjes met dit probleem zijn;
Langs de andere kant denk ik: awel, ik heb dan toch overal mooi mijn goesting mee kunnen doen ;-)

Heb je geen 'lievelings'tante ofzo in West-Vlaanderen wonen ?
Mss moet je eens een dagje naar daar trekken om je trouw met haar te bespreken ofzo.

Succes in ieder geval met je voorbereidingen!



Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik17-8-2011 8:57:28

Dag Fleur,

ik kan begrijpen dat je een dipje hebt, eerst en vooral een dikke knuffel. Ik denk dat er nog bruidjes zijn die zich soms alleen voelen en weinig input krijgen van hun verloofde. Dat betekent alleszins niet dat het je verloofde niks kan schelen, ik ben ervan overtuigd dat jullie grote dag voor hem even belangrijk is voor jou. Enkel de details maken voor hem waarschijnlijk minder uit. Misschien moet je eens een dagje plannen samen met je nicht en wat vriendinnen om bepaalde dingen te bekijken, te bespreken en ook wat plezier te maken? Dat zal je gedachten misschien verzetten.

Ik kan me moeilijk inbeelden hoe het is voor jou, zo zonder mama. Mijn verloofde zijn mama is 3 jaar geleden ook gestorven, en hij liet ook al vallen dat het echt moeilijk is om te weten dat zij er niet (fysiek) bij zal zijn (verder zegt hij er niet veel over). Er zijn nog bruidjes op het forum die hun mama verloren hebben, misschien moet je met hen eens babbelen en je hart luchten?

Alleszins veel sterkte meid!
Hanne



Anke
9-9-2011
 Meld misbruik17-8-2011 9:42:41

Hey Fleur,

Ik snap goed dat je een dipje hebt!
Het komt volgens mij wel meer voor dat de bruidegoms in spe zeggen: Doe maar, alles is goed.
De mijne doet het ook en da's idd niet leuk!
Voor zijn kostum zou ik je geen zorgen maken! Wij trouwen 9 september en mijn vriend heeft pas sinds vorig weekend zijn kostum gaan halen. Evenals het uitkiezen van mijn bruidsboeket.
Dus don't worry!
Probeer wat van de voorbereiding te genieten en geen zorgen te maken!



Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik17-8-2011 9:42:59

Hey Fleur,

mocht je op dit forum de vraag vlakaf stellen "hoevelen onder jullie regelen quasi alles alleen ?" denk ik dat je versteld zou staan van het antwoord. Het item werd hier in het verleden trouwens al eens besproken en wees gerust, er is toen gebleken dat ongeveer 80% van de bruidjes "alleen" met de voorbereidingen bezig zijn. Mannen zijn daar nu eenmaal veel minder graag mee bezig... Het is zoals wij even weinig belangstelling hebben voor automechaniek, he, terwijl onze mannen daar maar niet over uitgepraat schijnen te geraken en uren en uren aan hun mobiel 'stuk speelgoed' kunnen sleutelen !
Dat je op sommige momenten dan zou wensen dat je mama er nog was, is wel heel begrijpelijk. Al was het maar om hààr mening over dit of dat eens te vragen of gewoon samen bezig zijn -zelfs maar in gedachten- met de trouw. Een mama is inderdaad van onschatbare waarde en het moet bij wijlen echt niet makkelijk voor je zijn.
Ik wens je heel veel sterkte en geef je langs deze weg een dikke knuffel. Tracht met je nicht en goede vriendinnen zo intens mogelijk van je voorbereidingen verder te genieten.
En wees gerust, je mama kijkt van daarboven over je schouder mee om te zien hoe je alles aanpakt en is wellicht heel trots op je !




evelien
10-9-2011
 Meld misbruik17-8-2011 9:53:10

Dag Fleur

ohhhh ben ik eigenlijk blij met jouw topic.
Mijn verloofde stresst enorm voor onze trouw maar.... alles wat ik voorstel is goed en hij laat alle keuzes aan mij over....
Ik weet dat hij er evenveel omgeeft maar hij zegt gewoon ook vlakaf : jij bent veeelll beter in al dat regelen.
Ik denk dat dat gewoon iets typisch mannelijk is en dat vele mannen gewoon geen oog hebben voor al die kleine details.. en mss wij als vrouwen een beetje teveel...
Ben al blij dat ik niet de enige ben.





Lilabluestar
14-7-2012
 Meld misbruik17-8-2011 13:45:35

Dag Fleur,

Ik begrijp je gevoel helemaal. Ik heb twee weken geleden hetzelfde gevoel gehad als jij nu. Ik heb het er ook vaak heel moeilijk mee dat er op onze grote dag geen 'mother of the bride' aanwezig zal zijn. En het is inderdaad zo dat de meeste venten zich niet zo met alle praktische regelingen voor de bruiloft bezighouden. Voor hen maken die details niet veel uit, als ze maar mogen trouwen met de vrouw van hun dromen. En mijn vriend is er dan wel weer om me te troosten wanneer ik het moeilijk heb met het verlies van mijn moeder. Daar toont hij dan zeker weer dat hij de juiste is. Dat zal zo wellicht ook bij jou zijn.

Ik zei het onlangs nog en ik zeg het opnieuw: wat een geluk dat dit forum bestaat. Niet alleen voor de leuke ideeën, maar ook om af en toe je frustratie of je verdriet van je af te schrijven. En we zijn er om elkaar te helpen, al is het maar door enkel te luisteren/lezen.

Een hele dikke knuffel, en als je de nood hebt om eens te babbelen dan stuur je me maar een pb.

Groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...