Nu Online
Momenteel zijn er 17 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Steentjes in ring?

  14-8-2011 13:23:44
Hey allemaal!

Ik hoorde onlangs dat er wel eens een steentje uit een ring kan vallen, dus dat je voor een trouwring dat beter niet kiest. Maar tegenwoordig zie je dat zoveel! Ik vind dit wel mooi voor de vrouwenring, maar twijfel nu dus een beetje, want wil niet pech en kosten hebben later (het kost al genoeg). De juwelier vertelde dat dat toch heel zelden gebeurt en als het steentje er mooi ingewerkt is (dus er niet bovenop ligt) dat dat eigenlijk niet kan. Maar dat kan ook een verkoopspraatje zijn, hé?

Wat denken jullie? Ooit al gehoord dat die steentjes eruit vallen?

Alvast bedankt voor een reactie
groetjes
Kim

Kim
5-5-2012
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1243


Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik14-8-2011 13:28:33

Heb dat idd al eens gehad, maar dat was een goedkopere ring en de steen lag er idd bovenop... Bij steentjes die in de ring verwerkt zijn, zou dat niet mogen... De meeste juweliers geven dan ook garantie hierop!



Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik14-8-2011 13:33:51

Inderdaad, indien de steentjes mooi ingewerkt zijn, vallen ze er normaal niet uit!

Ik heb op mijn verlovingsring ook een garantie van 2 jaar. Als ik er toch 1 zou verliezen, vervangen ze het gratis. Ik vermoed dat ze bij trouwringen ook wel zo'n garanties geven :-).

Ze raden daarnaast ook aan om hem jaarlijks te laten controleren zodat, moet er toch eentje los zitten, ze dit onmiddellijk kunnen oplossen zonder dat je een nieuw steentje moet betalen.

Mijn trouwring zal 99% zeker ook met steentjes zijn hoor, vind dat ook het mooiste ;-).

Groetjes!



Ils
14-1-2012
 Meld misbruik14-8-2011 20:52:22

Hoi Kim

Ik begrijp je bezorgdheid, wij zijn gisteren op trouwringenjacht geweest en ik zat met dezelfde vraag.. Ook bij ons stelde de juwelier ons gerust dat dit zelden of nooit gebeurd en inderdaad bijna nooit met helemaal ingewerkte steentjes. Dus ons exemplaar is gekocht, de mijne mét bling-bling briljantjes! :) Als je dat mooi vind moet je dat kiezen, je draagt het tenslotte de rest van je leven! Naar garantie ben ik vergeten te vragen, volgende maand zijn ze klaar en dan ga ik dat zeker doen!

Groetjes en succes met je zoektocht!



Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik14-8-2011 22:41:46

ik heb sinds gisteren mijn ring hier liggen (maandag besteld en vrijdag al klaar, als dàt niet rap was) en mijne is met ingewerkt steentje, ik zou begot niet weten hoe die er ooit uit kan vallen, dat lijkt me serieus vast te zitten en er zit ook nog goud op de zijkanten over dus die zit echt wel muurvast.
Maar er zit sowieso een garantie bij (waren we ook vergeten te vragen maar er zat een certifiaat bij en daar stond dat op) voor als er 'iets' met de steen zou zijn.




Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik15-8-2011 14:42:19

Het moet inderdaad ingewerkt zijn! Mijn verlovingsring heeft ook een diamantje en die is er nog niet uitgevallen ('k draag hem toch al bijna een jaar). En als dat zou gebeuren, dan kan dat gratis verholpen worden als je een goede juwelier hebt, hoor! Mijn trouwring zal ook een paar diamantjes hebben. Als je dat graag wilt, zeker doen! Want je draagt die ring toch héééél lang hé ;)



Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik16-8-2011 11:03:44

Steentjes vallen er niet zo snel uit maar de meeste juweliers raden je toch aan op te letten met onderhoudsproducten aangezien die de glans en fitting kunnen beschadiging.



Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik16-8-2011 12:01:53

In mijn trouwring zitten ook 6 diamantjes en onze goudsmid heeft ons de raad gegeven om de zettingen om de 5 jaar eens te laten controleren, om te vermijden dat er diamantjes zouden uitvallen..

Maar 'k zou mij daar hoe dan ook niet teveel zorgen over maken, want (afhankelijk van de grootte natuurlijk) zo duur zijn diamantjes ook niet hoor (en al zeker niet in verhouding tot de prijs van de trouwringen zelf).



Kim
5-5-2012
 Meld misbruik20-8-2011 12:43:43

Bedankt voor jullie reacties, girls!
Ik zal nu wel zeker voor steentjes kiezen.



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...