Nu Online
Momenteel zijn er 255 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Datum en locatie

29-7-2011 15:08:36
Hallo,
Mijn vriend en ik zijn nog maar pas verloofd en dus ook nog maar pas begonnen met de voorbereidingen. We zouden graag volgend jaar trouwen maar hebben nog geen idee van de datum.. Waarschijnlijk wordt het wel tijd om stilaan in actie te schieten!

Mijn vraag is dan ook: zoeken we eerste een locatie en leggen we de datum vast aan de hand van de beschikbaarheid? Of toch eerst het stadhuis vastleggen?

Als er iemand trouwens nog ideeën zou hebben voor een originele trouwlocatie in de regio Aalst, graag! Met origineel bedoelen we dan niet de traditionele feestzaal met eten (en uren aan tafel), maar vb. een oude fabriek, een tentoonstellingsruimte,.. die voor een receptie en avondfeest kan gebruikt worden.

Alvast bedankt voor de tips!

Sofie
26-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 870

Daphne
9-9-2011
 Meld misbruik29-7-2011 15:10:29

Wij hebben samen eerst een datum gekozen. Daarna zijn we naar het gemeentehuis geweest en de kerk. Daarachter hebben we pas een zaal gekozen. Wij trouwen op een vrijdag dat is ook iets minder druk dan een zaterdag.

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik29-7-2011 15:14:32

Dag Sofie,

wij hebben eerst een zaal gekozen en op basis daarvan een datum gekozen. Dat was een jaar op voorhand, en zelfs nog te vroeg om bij de gemeente een datum vast te leggen. Toen we wat later terug gingen naar het gemeentehuis, waren we de eerste die er op stonden. Gisteren zijn we onze huwelijksaangifte gaan doen, en we zijn nog steeds de enige :o)

Conclusie: kies je favoriete locatie, en op basis daarvan de datum. Tenzij er een datum is met een heel speciale betekenis voor jullie, natuurlijk.
Ik heb geen tips voor een locatie, maar heb zelf indertijd een selectie gemaakt via de website www.zalen.be . Hiermee kan je ook originele locaties vinden.

Succes, en veel plezier met de voorbereiding!
Hanne

Evelien
25-2-2012
 Meld misbruik29-7-2011 15:17:23

Proficiat met de kersverse verloving :)
Het gemeentehuis in Aalst vastleggen kan maar tot maximum 6 maand op voorhand.
Dus daar heb je nog ff tijd voor.

Wij hebben ook eerst een datum uitgekozen. Op 23 februari 2012 zijn we precies 10 jaar samen, en in dat weekend gaan we dan ook trouwen.

En voor een feestzaal... Kaai 17 in Aalst is een soort loft waar je feesten kan geven. Ik ben er wel nog nooit geweest, maar ben de site tegengekomen toen ik zelf op zoek was naar een feestzaal (wij geven ons feest in Salons Caelberg in Moorsel).

Groetjes

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik29-7-2011 15:20:28

over de data hebben we niet nagedacht. wij zijn verloofd op 6/5/2011 in Mexico ... een jaar later valt dit op een zondag dus op zaterdag 5/5/2012 trouwen wij :) en ik wil zowiezo onze huwelijkstaart op 6/5/2012

Stephanie
5-5-2012
 Meld misbruik29-7-2011 15:45:58

Allereerst proficiat met de verloving.

Wij hadden eerst een periode op het oog. Bij ons was dit rond mei. Dan zijn we gaan kijken welke data er op de zaterdagen vielen. Zo hadden we eerst 12/05/12 gekozen, uiteindelijk hebben we dan gekozen voor 5/5/12.
In de feestzalen waar je info vraagt zullen ze je vragen in welke periode je zal trouwen, zo kunnen zij je ook duidelijk zeggen welke dagen nog vrij zijn.
Wij hadden geluk dat onze dag nog vrij was in de zaal die we gekozen hebben. Mocht dit niet het geval geweest zijn hadden we wel een weekje vroeger of later gekozen wanneer de zaal wel vrij was.

Nog veel succes gewenst met alle voorbereidingen.

Sofie
26-5-2012
 Meld misbruik29-7-2011 15:53:31

Bedankt voor de reacties!
Wij hebben niet echt een speciale datum, maar misschien is het inderdaad interessant om al een periode in gedachten te hebben!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik29-7-2011 16:32:19

Bij ons net hetzelfde als Hanne: we hebben onze datum laten afhangen van de zaal. Ik wou absoluut in één specifieke zaal ons feest hebben (vind ik echt een prachtzaal), maar aangezien mijn man me maar in november ten huwelijk had gevraagd en we in de zomer nog wilden trouwen, hadden we niet veel keuze meer qua data. 't Is te zeggen: er waren nog 2 zaterdagen vrij: de Vlaamse feestdag (maar dan heb je kans dat het stadhuis gesloten is) en 15 augustus, moederdag (dus heb je kans dat er al andere dingen in de kerk gepland zijn), dus vroegen we naar de vrijdagen. Die waren wél nog allemaal vrij en aangezien de dag na mijn verjaardag nog vrij was, kozen we dus 31 juli.

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik29-7-2011 16:41:13

Wij hebben eerst een zaal gekozen en dan pas de kerk en het gemeentehuis vastgelegd.
Aangezien we op de nationale feestdag trouwen dachten we niet dat er al veel voor ons zouden zijn.

In Aalst dacht ik ook direct aan Kaai 17. Zelf niet geweest,maar op de site ziet het er toch erg modern uit.

Maaike
28-4-2012
 Meld misbruik29-7-2011 17:03:41

Ook wij hadden een periode in ons hoofd: "Liefst in mei" zeiden we nog; maar het hangt inderdaad toch ook wat af van de locatie. Wij zijn gaan rondkijken en kwamen bij een zaal uit waar uiteindelijk niks meer in mei te boeken was; wij hebben het daarom iets naar voren geschoven.
Maar ik zou nu reeds gaan rondkijken voor locaties; vooral als je in gedachte hebt om in het voorjaar te trouwen o.i.d. :)

Veel succes !

Kathleen
20-8-2011
 Meld misbruik29-7-2011 20:11:49

Wij hebben ons niet echt vastgepind op een bepaalde datum. Wij hebben eerst veel zalen bezocht en nadien de datum beslist op basis vd beschikbaarheid van onze favoriete zaal. Onze burgerlijke trouw valt ook niet op de dezelfde dag als het trouwfeest, dat maakt het misschien wat makkelijker..

melissa
14-7-2012
 Meld misbruik30-7-2011 15:45:03

Proficiat met de verloving. Wij waren eerst naar het gemeentehuis geweest voor de datum vast te leggen. Ik wou heel graag 7 juli. Maar wij hebben spijtig genoeg de datum een weekje moeten verlaten omdat de feestzaal die wij heel graag wouden al vol gebrokt was. Dus wij hadden blijkbaar eerst naar de feestzalen gaan zien.

Silke
6-10-2012
 Meld misbruik30-7-2011 15:57:52

Hoi,

Ik ben in juni verloofd en mijn vriend en ik wilden ergens het jaar erop in augustus of september trouwen.. uiteindelijk is het pas 6 oktober geworden omdat dit de eerste vrije zaterdag was van de feestzaal die wij wilden. (In onze (dichte) buurt zijn er ook niet zoveeeeel goeie feestzalen, wrs ook daarmee)
WIj zijn eerst op zoek gegaan naar een feestzaal die we echt wilden, want dit maakt toch heel groot deel uit van je feest!!
Uiteindelijk konden we wel in augustus of september nog trouwen, maar kon dit enkel op een vrijdag.. toen hebben wij de afweging gemaakt en de "voor en nadelen" van zaterdag en vrijdag op een rijtje gezet. Toen hebben we beslist dat er op zaterdag meer mogelijkheden zijn voor ons (receptie kan vroeger, mensen blijven langer, iedereen kan er meer bij zijn (niet werken), ...) Voor ons speelt de periode minder een rol omdat je op het belgische weer toch niet kan voort gaan (kijk naar de maand juli!).
Dus ik zou aanraden, kijk eerst voor de zaal die je wil!
Stadhuis kan je inderdaad maar officieel vastleggen vanaf 6mnd. Onze datum hebben ze wel al genoteerd, maar het is niet zo dat je "te laat" zal zijn voor het stadhuis!

Annelies
22-9-2012
 Meld misbruik18-10-2011 15:45:48

@ Sofie en Evelien. In Aalst op het stadhuis kan je de datum voor je wettelijk huwelijk 1 JAAR op voorhand vastleggen! Op 6 maand voor je huwelijk moet je bevestigen en hen voorzien van een uitreksel van je geboorte-akte (indien niet in Aalst geboren).

Wij trouwen op 22/09/2012 en ik heb dit jaar op 22/09/2011 gebeld om onze burgerlijke plechtigheid vast te leggen. Ik wou zeker zijn van ons vooropgestelde uur, want aangezien wij alles op 1 dagen doen hebben we echt niet veel ruimte om te schuiven qua tijdslimieten.

Groetjes,
Succes nog met de verdere voorbereidingen!

Annelies

Sofie
26-5-2012
 Meld misbruik19-10-2011 14:03:35

Hoi Annelies,
Intussen zijn we al wat verder en krijgen de plannen concreet vorm!

Onze datum (26 mei 2012) is al een tijdje gereserveerd in Aalst, maar nu vroeg ik mij af of je zelf voor een uittreksel van je geboorteakte moet zorgen. Ik ben namelijk in Gent geboren, maar voor zover ik begrepen had van de mevrouw van de burgerijke stand in Aalst, gingen zij daarvoor zorgen?

Weet iemand hoe dit juist in zijn werk gaat?
Ik zou niet graag vaststellen op mijn trouwdag dat er een document ontbreekt!

Sofie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...