Nu Online
Momenteel zijn er 239 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen of wachten?!

28-7-2011 19:34:45
Trouwen met een buikje van 7 maand of wachten tot het kindje er is????

graag jullie ervaringen!

Debora
25-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 706

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik28-7-2011 20:01:48

Hoi Debora,

Ik veronderstel dus dat je net zwanger bent ... proficiat!
Mijn vriend heeft me ten huwelijk gevraagd toen ik een maand zwanger was van ons 2de zoontje ... heb uiteraard onmiddellijk ja gezegd, maar wou toch wachten tot na de geboorte (ondertss is die spruit al wel bijna 2 jaar ;)
Ik wou volop kunnen genieten van zowel mijn zwangerschap (dus geen "stress" ivm trouw) als van het trouwfeest zelf ... ik wou kunnen "drinken", eten, dansen en er volop van kunnen genieten. Je kan dan wel een glaasje champagne drinken, maar denk dat je op 7 maand heel snel moe zal zijn en dat het best zwaar zou kunnen worden en je op die manier niet volop van jullie feest zal kunnen genieten. Natuurlijk is elke zwangerschap anders, sommige komen amper enkele kilo's bij, andere (zoals ik) 20! Helaas weet je zoiets niet op voorhand ...

Persoonlijk zou ik dus wachten ... genieten van de zwangerschap en de geboorte ... want ook daar komt heel wat voorbereiding bij kijken ... en dan de volgende stap ... trouwen (heb je direct een bruidskindje) ;-)

Veel succes! Zowel met je zwangerschap als met je huwelijk.

Cindy

Liesbeth
19-5-2012
 Meld misbruik28-7-2011 20:06:15

Ik geef Cindy eigenlijk gelijk...

Geniet van je kindje de eerste maanden en probeer zoveel mogelijk te rusten tijdens je zwangerschap..die vergt al genoeg energie (vond ik). Ik heb nooit veel last gehad van mijn zwangerschappen, maar ik voelde me niet altijd even goed in mijn vel...

Ik zou dus wachten...

Veel succes met je beslissing, en natuurlijk met de zwangerschap een dikke proficiat!!!

Groetjes,

Liesbeth

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik28-7-2011 20:09:50

Hoi,

Eerst en vooral een dikke proficiat!

Dit was een grote angst van mij, ik wilde absoluut niet zwanger zijn op den trouw.
Een vriendin van mij was 5 maand zwanger en ze had heel snel een buikje. Daarom moest zij op de laatste moment haar retouches laten doen aan haar jurk en die waren dan niet goed gedaan (moest te snel gaan) en dat was echt jammer want zij had anders een heel mooi, en heel duur!, kleed.

Moest ik jou zijn, ik zou het uitstellen. Je hebt (waarschijnlijk) nog geen uitnodigingen verstuurd en bepaalde dingen kan je wel annuleren, waarschijnlijk zonder kosten omdat het zoveel op voorhand is.
Ik zou willen genieten van de zwangerschap en daar alles goed voor regelen. Daarna kan je dan den trouw doen, want dat is echt superveel werk en (in mijn geval) heel veel stress wat ook niet goed is voor je kindje.

Je moet het natuurlijk zelf weten, doe vooral waar je je goed bij voelt!

Groetjes,
Kendra

Debora
25-5-2012
 Meld misbruik28-7-2011 20:14:50

Mijn buikgevoel zegt ook om te wachten, maar dan zit ik ook met een volgende vraag: wat doe je met je kindje op het avondfeest van de trouw?

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik28-7-2011 20:48:40

euhm kan ni goe volgen! je trouwt op 25 mei 2012! das nog 10 maand! dus veronderstel dat je dan nog niet zwanger bent? maar wel plannen hebt mischien? of ben je al zwanger en word het in maart of april geboren?
effe ingewikkeld!
Ma bon moest je zwanger zijn en toch willen trouwen zou ik het wel overwegen! wij zijn dat ook van plan! lekker met drie trouwen! das toch iets speciaals vind ik. En denk ook wel dat je zelfs als je zwanger bent optimaal kunt genieten van je dag.

Liesbeth
19-5-2012
 Meld misbruik28-7-2011 20:59:59

Wij hebben speciaal langer gewacht dan enkele maanden, ons Lotte zal drie zijn en Robbe vier...gewoon om hen ook te kunnen laten meegenieten de dag van de trouw. Ze zullen de hele dag aanwezig zijn tot het avondfeest, dan gaan ze bij vriendjes uit de klas slapen. De kindjes van zijn klas komen 's middags en er waren verschillende mama's die voorstelden onze kindjes een nachtje bij te houden...Dat is onze oplossing...

Debora
25-5-2012
 Meld misbruik28-7-2011 21:03:55

Hoi Liesbeth,
dat is idd een goede oplossing, maar ik zou het waarschijnlijk niet kunnen om een klein boeleke van een paar maand zo bij iemand anders te laten, en vooral: de mensen die we het meest kennen & vertrouwen enzo zouden naar het avondfeest komen, dus dat ligt al ietsje moeilijker :)

groetjes

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik28-7-2011 21:04:41

Het valt een beetje te zien hoe oud je kindje dan zal zijn wanneer je wil trouwen ... als je het dan toch zou uitstellen tot na de geboorte, stel het dan ruim genoeg uit. Eerste maanden kunnen best vermoeiend zijn en zal je het misschien nog niet graag achterlaten bij iemand.

Wij hebben een babysit die de hele dag mee zal gaan en voor onze zoontjes zal zorgen (2 en 4j) ... ze zullen ook mee gaan naar het avondfeest en tegen een uur of 21u (of wanneer ze te moe zijn) gaat de babysit met hen naar ons huis en zij blijft ook overnachten. Wij gaan op hotel die nacht en 's morgens komt de babysit met de kindjes naar het hotel zodat we samen kunnen ontbijten met hen erbij.

Succes!

Sas
8-6-2012
 Meld misbruik28-7-2011 21:13:28

Ik zou persoonlijk ook wachten dan. Ik heb zelf twee goede zwangerschappen gehad...
Maar ik ken er ook enkele die niet zo een goede zwangerschappen gehad hebben en die op 7 maanden in het ziekenhuis lagen omdat ze al weeen hadden, bekkeninstabiliteit, gezwollen benen en voeten,...!

Hopelijk heb je dat niet voor maar als het wel zo is zit je met een groot probleem denk ik.
Trouwen met 3 is dan wel een héél romantisch idee en zal ook heel leuk zijn als je je top voelt.

Groetjes

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik28-7-2011 21:43:50

Op de trouw van mijn ventje zijn neef was ik hoogzwanger (was op 7-7-2007 en ik was uitgerekend op 20-07-2007) en ik moet zeggen dat ik niets anders heb gedaan dan op de stoel zitten en last te hebben gehad (moet nu wel zeggen dat ik blijkbaar weeën had die terug stil zijn gevallen).

De vrouw in kwestie was toen 3 maanden zwanger en voelde zich met momenten misselijk. Het spijtige was ook dat ze een kleed met strak bovenste had en het na een tijd is gaan uitdoen, maar ze had dus ook geen alternatief bij. Dus daar stond ze dan met de tiara op haar hoofd in een t-shirt en 3-kwart jeans

Maar iedere zwangerschap is anders natuurlijk. Ik had bij beiden op 7 maanden zwangeschap heel weinig kwaaltjes, af en toe zo eens het zuur ofzo, maar ik mocht niet klagen.

Mijn zoontje gaat 4 zijn en mijn dochtertje juist 1, dus ook wel leuk, ben benieuwd of ze gaat stappen
Wij hebben de chance dat onze 3 buurkinderen allemaal babysitten en echt gekend zijn in de buurt, dus bij ons gaan de kindjes zelfs niet mee naar het avondfeest (gewoon geen plek om een bedje te zetten, is op de 1ste verdieping, echt niks voor kinderen aanwezig) en mijn dochter ligt nogal graag in haar eigen bedje, dus keuze was snel gemaakt.

Ik heb heb het ook al wel regelmatig gehoord zoals hier boven vermeld dat ze de kindjes even meenemen met de babysit en dan met de babysit mee naar huis gaan of soms met oma en opa als die al moe zijn ofzo.

Veel succes met je beslissing!

Severine
24-9-2011
 Meld misbruik28-7-2011 22:48:56

Persoonlijk zou ik je trouwfeest uitstellen. Zoals je zelf zegt, de laatste maanden is er niet veel gemak meer aan en je zal het al druk genoeg hebben met de voorbereiding van je kleintje. En praktisch gezien naar je kleed toe ook, maar uiteindelijk beslis jij hé...

Sofie
6-8-2011
 Meld misbruik29-7-2011 7:57:02

Mijn buikje zal 4,5 maand zijn volgende zaterdag op onze trouw en 't is heel nipt voor het kleedje.
We hadden niet verwacht zo snel zwanger te raken. Ik had altijd gehoopt op de trouw niet meer dan 3 maand te zijn. En tzijn er 4,5. We zijn heel gelukkig, maar twas natuurlijk wel een risico hé.
Gelukkig heb ik niets van klachten en een super zwangerschap.
Ik heb onmiddellijk gezegd in de bruidswinkel dat ik zwanger was en ze hebben tijdig alle nodige aanpassingen aan het kleedje gedaan ('k moet wel zeggen t'is nipt hoor, nog een paar weken erbij en khad een zwangerschapskleedje moeten kiezen)

ik denk dat wachten met trouwen gemakkelijker is. Ofwel bereid je je er volledig op voor en kies je voor een zwangerschapskleedje enzo.
Maarja ik volg wel de andere bruidjes die zeggen te wachten omdat de combinatie voorbereidingen en zwangerschap wel zwaar kunnen wegen.

Gelukkig was ik al bijna klaar met voorbereiden toen 'k zwanger werd. Voor mij zijn 't enkel de details en dat valt goed mee.

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik29-7-2011 8:35:14

Hey,
ik heb 2 helse zwangerschappen gehad. De eerste constant misselijk. Ik was 12w zwanger en 9kg afgevallen, en heb dus een week aan een infuus gelegen. Uiteindelijk ben ik totaal onverwacht op 34w bevallen.
De tweede zwangerschap was qua misselijkheid nóg erger. Ik heb plat gelegen tot m'n 20w en mocht dan pas weer gaan werken. Om vanaf 24w weer thuis te zitten met een verweekte baarmoederhals, en vanaf 25w in het ziekenhuis te liggen met weeën. Ik heb heel m'n zwangerschap uitgedragen, maar heb dus wel bijna 9 maanden plat gelegen.
Een vriendin van mij had een schitterende 1ste zwangerschap, en bij haar 2de had ze een scheurtje in haar vliezen toen ze net 20w ver was. Ze heeft 11w in het ziekenhuis gelegen, en is dan met spoedkeizersnede bevallen.

Er zijn natuurlijk ook een massa voorbeelden van zwangerschappen die wél goed verlopen, en waarbij een trouwfeest totaal geen probleem is, maar ik wil maar zeggen: je weet het nooit op voorhand.

Ik zou ofwel je trouw uitstellen en voor kids gaan, ofwel trouwen, en dan pas aan kinderen beginnen.

Katrien

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik29-7-2011 10:27:59

Hoi,

Ik ben een beetje in de war met de tijdsspanne (als je op 25/5 zou trouwen) heb je nog meer dan 7 maand dus ...

Maar los daarvan zou ik aanraden te wachten als het kan. Of alles een paar maandjes te vervroegen.

Debora
25-5-2012
 Meld misbruik29-7-2011 12:27:43

De beslissing is gevallen: we gaan de trouw een beetje uitstellen :)
bedankt voor alle reacties !!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...