Terug naar overzicht
Optie 1:Burgerlijke trouw en feest op zaterdag 14/07 met risico dat een paar gasten niet kunnen komen doordat ze op vakantie zijn.
Optie 2:
Dag Arianne. Ik zou 14/07 kiezen. Het is nog een jaartje veraf. Je kan de mensen op voorhand nog laten weten wanneer jullie trouwen (save the date) en dan kunnen ze hun reis in een andere periode boeken.
Wij hebben alles bewust op 1 (zaterdag)dag gehouden zodat de meesten er makkelijk bij kunnen zijn. Er zullen er altijd zijn die vinden dat ze hun vakantie of andere dingen niet anders kunnen dan op die moment inplannen. Hou daar maar rekening mee. Ik zou dus zeggen doe alles op 1 dag en stuur save the date kaartjes. Let er wel op dat mensen die hunvakantie moeten nemen tijdens het bouwverlof of dergelijke misschien niet anders kunnen dan afwezig zijn (als het hun enige vakantie is per jaar kan je er mss ook wel inkomen) Weeg gewoon af wat de voor en nadelen zijn en voor jullie belangrijk is. Daar kunnen andere mensen heel moeilijk over oordelen.
Hey, onze burgerlijke trouw ligt vast op 3/8 (wegens budgettaire reden - véél goedkoper om te trouwen op vrijdag en minder stress) en op 4/8 ligt onze vrijzinnige ceremonie en onze avondfeest. Een feestweekend dus en véél minder stress!! En mensen die écht bij jullie trouw willen zijn, zorgen dat ze niet op vakantie zijn. Daarom sturen wij rond nieuwjaar alvast een 'Save-the-date' kaartje, zodat ze al weten wanneer de trouw zal doorgaan en dan kunnen ze zich daar naar schikken... Gr,Koen & Jordan
Doen waar jij je goed bij voelt! Ik zou ook opteren om alles op één dag te doen. En of je nu de 7e juli, de 14e juli of bij manier van spreken op 10 december ofzo zou trouwen er zijn altijd mensen die niet kunnen... Ik persoonlijk zou het jammer vinden om op 1 dag te trouwen voor de wet, wat maar maximum een halfuur duurt maar wel echt officieel is en dan het feest pas erna.. Maar zoals ik reeds zei: doen waar jullie zich het best bij voelen!!
Hallo, Persoonlijk vind ik het fijner om alles op één dag te doen. Anders heb je twee datums, de vraag duikt al op of je een ander kleedje voor die dag moet hebben, wanneer de ringen, vrijdag en/of zaterdag, .... Tegen als je alles op één dag kan doen vallen al deze vragen al weg. Ik zou dus voor optie 1 gaan. Er zijn altijd mensen die op verlof zijn, maar je kan altijd al save the date kaartjes rondsturen... de mensen die er willen zijn zullen hier normaal gezien wel rekening mee houden. Maar ik denk dat zowel op 07/07 als op 14/07 mensen op verlof zijn.... Kies gewoon de optie waar jullie je het best bij voelen. Overweeg de voor- en nadelen. Maar niet te lang wachten, anders is jullie nieuwe datum misschien niet meer vrij. GroetjesAnnelies
Hey, Ik zou ook kiezen voor alles op 1 dag. Jullie zijn idd nog ruim op tijd om iedereen al te verwittigen en wie er echt bij wil zijn,zal dan wel zijn verlof verleggen. Wij trouwen 21 juli en hebben ook een paar maand geleden iedereen al verwittigd. Het zal natuurlijk afwachten worden,maar heb nog niemand horen zeggen "oei dan kunnen we niet want we zijn op verlof". Veel succes
Ik sluit me aan bij de vorigen: alles op 1 dag. Mensen die er écht bij willen zijn, zorgen wel dat hun vakantie vroeger / later valt. Op 7 juli zullen er ook mensen op reis zijn, hé... Voor iedereen goed doen, kan je toch niet... Wij trouwden op een vrijdag en velen hadden een (halve) dag verlof genomen om naar de kerk en het feest te komen of stopten een uurtje vroeger of hadden hun reis speciaal verzet of...
Bedankt voor jullie reacties! Het wordt waarschijnlijk 14 juli!!