Nu Online
Momenteel zijn er 241 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Groot verschil aantal gasten receptie - avondfeest

26-7-2011 20:39:18
Hoi

In eerste instantie zouden wij geen aparte receptie doen, maar gewoon voor iedereen hetzelfde feest. Nu blijkt echter dat we aan 104 genodigden kommen die we niet zo goed kennen (werk, verenigingsleven, ...) en maar 90 mensen die we er het ganse feest bijwillen. De kostprijs voor een volledig avondfeest voor 194 man loopt ook enorm op en wij betalen alles zelf ... Nu is de vraag of we die 104 man apart vragen, zij het voor een receptie of zij het vanaf het dessertbuffet ... Indien enkel voor een receptie dan blijven we met zo weinig mensen over voor het avondfeest. Indien vanaf het dessertbuffet dan vrees ik een beetje dat er minder mensen gaan afkomen vanwege het latere uur (22 uur). Iemand ideetjes hoe we deze 104 man toch kunnen laten meegenieten van onze dag?

Dank je!

Elsie
4-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1030

Lotte
23-6-2012
 Meld misbruik26-7-2011 20:58:38

Hey Elsie,

hier hebben we ongeveer dezelfde situatie:
110 mensen op de receptie. Van deze 110 mensen komen er 45 naar het volledige feest. Vervolgens hebben we nog een 30 tal mensen die aanschuiven vanaf het dessertenbuffet.
Ik vind het op zich niet zo erg dat we maar met 45 overblijven voor het diner.

Natuurlijk zit jij wel met veel gasten en ik kan mij inbeelden dat de kosten hoog oplopen.
Kan je die groep van 104 mensen eventueel niet verdelen over de receptie en het dessertenbuffet?

Wat je ook kan doen is achteraf een aparte receptie geven voor deze groep. Dan kan je je trouwjurk nog eens aandoen De kinesiste van de voetbalploeg van mijn verloofde heeft dit ook zo opgelost. De hele voetbalploeg en de helpers van de voetbal werden gewoon de week na de trouw uitgenodigd voor een receptie in de tuin van hun stamcafé. Ik vond het op zich wel goed opgelost.

In ieder geval veel succes met het zoeken naar een oplossing.

groetjes
Lotte

Esther
3-9-2011
 Meld misbruik26-7-2011 21:20:24

Hey Elsie!

Moest ikzelf voor deze keuze staan, zou ik opteren voor eerst de receptie en achteraf het diner. Ons avondfeest is ook 'maar' voor 60 personen, dus de 90 in jouw geval is echt niet weinig hoor! Denk dat het op deze manier leuker wordt dan wanneer je iedereen laat komen voor het dessertenbuffet, aangezien het dan idd wel laat is...

Veel succes!

kim
6-8-2011
 Meld misbruik26-7-2011 21:46:46

hey, wij hebben 80 mensen voor het dinner gevraagd en dan hebben we 50 mensen die komen voor de receptie en daarna mogen ze ook komen voor het avondfeest.
Er zijn bij ons veel mensen die alleen naar de receptie kunnen komen en anderen alleen naar het avondfeest.
Zo hebben wij het dan opgelost.
Veel succes

Astrid
9-7-2011
 Meld misbruik26-7-2011 21:50:28

Hoi

Wij hadden 84 mensen op het avondfeest en net iets meer op de receptie (denk ik), en voor het feest was het aantal echt niet te weinig hoor! De zaal zat mooi vol, de dansvloer was goed gevuld, ...
Dus ik zou me daar geen zorgen over maken: normaal is de receptie wel voor meer mensen he? Kennisen van je ouders etc...

Dus geen probleem!
Succes

Sophie
2-6-2012
 Meld misbruik26-7-2011 22:08:26

Hoi,

wij gaan het zo oplossen.

We trouwen rond 10u30
Wij eten met de suite en partners en kids een uitgebreid menu rond het middaguur +/- 30 personen
Dan foto's enzo
Daarna een receptie voor toch een +/- 80 personen incl. suite enzo is met hapjes warm en koud
Avondfeest om 20u30, trouwfuif eigenlijk met hapjes + dessertenbuffet voor +/- 170 personen incl suite.

Wij kennen ook zoveel mensen door idd vereningsleven, ook zijn er op de receptie veel oudere personen die op de trouwfuif hun niet echt zouden amuseren.

Veel succes nog!

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik27-7-2011 8:02:58

Hallo,

Ik ken het probleem. Wij hebben twee recepties gegeven. Eentje van half 5 tot half 7 voor collega's (100 personen); Dit was met een overvloed aan hapjes zodat deze mensen toch ook wat gehad hebben. Om 7 uur was de start van het avondfeest met een kleine receptie, dit wel zonder hapjes... om 8 uur hebben we het buffet geopend.

Groetjes
Annelies

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik27-7-2011 12:57:26

Hallo, wij hebben echt een aparte receptie voor 130 mensen en een apart avondfeest voor maar 70 mensen. Er zijn ongeveer 30 personen (de suite) die zowel bij receptie als avondfeest aanwezig zijn.
Wij hebben de receptie van 14u tot 15u30 met hapjes. Het avondfeest is op een andere locatie. We starten daar om 18u30 met een ontvangstaperitief waar ook eerst enkele hapjes worden gegeven en om 19u30 aan tafel en is het buffet!

Door het apart te doen en niet samen, op andere locaties en door er tijd tussen te laten, zorgen we ervoor dat ze niet van elkaar zien wie nu mag blijven en moeten we de mensen van de receptie niet buitenjagen...

Groetekes
Sharon

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik29-7-2011 11:00:57

Wij zitten ook een beetje in de knoop met receptie/avondfeest/diner :)
Met de suite zouden we sowieso uitgebreid eten (dertigtal mensen), maar aangezien wij vroeg zullen trouwen (10u) zouden we dat misschien over de middag doen...
Dan zouden we een receptie houden voor collega's, kennissen en eventueel oudere familieleden die het feest te laat vinden... Mijn vriend zou die receptie rond 15u doen, ik ben bang dat er veel mensen gaan afhaken aangezien het een vrijdag is (weliswaar een brugdag, maar niet iedereen zit thuis). Hou je een receptie voor het feest, dan ben ik bang dat we de mensen moeten 'buitenkuisen' tegen dat het feest begint.
En wat met de mensen die er de hele dag bij zijn? Die gaan na de uitgebreide lunch dan receptiehapjes eten en dan nog een snackbuffet op het feest. Soit, ik google er op los om een meer gespreide dagplanning te vinden :p

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...